37 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoon is ook van 12 mei. Hier ook nog steeds 5 voedingen. Bij mij zei de arts : eerst wat groentepap, wanneer hij geen groentenpap meer wilt. Geef je een flesje. En zo gaat hij meer en meer eten en van zelf zijn 5e flesje switchen naar 4.
Dit is de theorie, ik moet nog beginnen met groentenpap.
5 jaar geleden
Reactie op Suuz_88
Silvan is van 12-5. Wij hebben 2 weken geleden de fles van 22:30 eraf gehaa ...
En hoeveel hapjes geef je hem dan? Want mijn dochtertje slaapt ook lang door als ik haar om 00:15 der laatste fles geef moet ik haar om 08:00 wakker maken en dan weigert ze nog om te eten en dan meestal rond 9/9:30 wilt ze pas eten dus wil die laatste fles ook weg doen dat ze iets vroeger aan de dag begint ...
5 jaar geleden
Onze dochter is van 4-5 en krijgt sinds 3 weken 4 flessen van 210/7. Voor de laatste fles rond 23 uur moesten we haar telkens wakker maken. Ze krijgt nu rond 7-11-15-19 uur een fles en sinds 2 weken rond 18 uur een groente hapje (oefen). En rond 20 uur op bed, slaapt door tot een uur of 7.
5 jaar geleden
Zo kun je uitrekenen hoeveel ze gemiddeld per voeding mogen krijgen.
Als je kunstvoeding geeft kun je ook op de verpakking kijken naar de aanbevolen hoeveelheid en aantal voedingen.
Verder vond ik deze link handig bij onze eerste
https://www.oudersvannu.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-het-eerste-jaar/

5 jaar geleden
Onze zoon van 15-5 ging met 11 weken zelf naar 4 flessen. Die van 22 uur sloeg hij over. Nu is hij bijna 17 weken en heeft 4 flessen van 180 +6 schepjes en een halve jbpm. Om 7-11-15 en 19, rond 9 uur fruit en rond 17uur groente (allebei half potje).
Pap fles geven we niet omdat hij genoeg heeft aan deze flessen en groeit goed.
5 jaar geleden
Reactie op TinekeM
Onze dochter is van 4-5 en krijgt sinds 3 weken 4 flessen van 210/7. Voor d ...
Dit schema hebben wij ook in gedachte. De 5e fles willen we voor de helft verdelen over de andere en dan komen we ook uit op 4x210. Zaterdag gaan we beginnen met oefenhapjes. De pap leek ons een goed idee om de nacht wat te rekken omdat hij verhoudingsgewijs toch wat minder ML binnen gaat krijgen met 4 voedingen.
5 jaar geleden
Reactie op Stelaukens
Mijn zoon is ook van 12 mei. Hier ook nog steeds 5 voedingen. Bij mij zei d ...
Het duurt toch nog even voordat de hapjes echt de voeding worden? De hapjes die ze nu krijgen zijn oefenhapjes. Dat kan dan toch geen volledige fles vervangen? Of ga je over een aantal maanden pas terug naar 4?
5 jaar geleden
Ik had deze vraag ook gesteld maar op de 1 of andere manier heeft niemand m gezien, fijn dat iemand nu hetzelfde vraagt. Ik lees mee!