118 Reacties

6 jaar geleden

Wij zijn nu ook 6wkn zwanger, we houden het nog geheim tot sws de eerste echo. Eerst maar afwachten of alles goed is. Ik ben er wel continu mee bezig. Over nadenken ect.

6 jaar geleden

Hier is het helaas 2x eerder heel pril mis gegaan. Ik ben daardoor nu voorzichtig blij en denk regelmatig aan het feit dat het weer mis kan gaan. Wij vertellen het om deze reden voorlopig nog niemand.

6 jaar geleden

Zooo herkenbaar dit, maar als je gewoon gezond bent en positief probeert te blijven denken dan komt het goed. 😘❤

6 jaar geleden

Heel herkenbaar, vooral vandaag toevallig veel mee bezig geweest. Ik ben 4+5 en heb wel wat buikkrampen. We willen vrijdag gaan vertellen aan familie, maar vind dat toch best spannend ivm het prille inderdaad. We kunnen alleen niks anders doen dan het op ons af laten komen.. ik probeer afleiding te zoeken, te sporten en mediteren 😊

6 jaar geleden

Ooohhh hou op, ik snap je helemaal. Ik heb al 3x de verloskundige gebeld omdat ik van alles voel, alles anders is en ik er nog met niemand over kan praten dan met mijn man. Maar ja, die snap er soms nog minder van dan ikzelf. Ik hoop dat ik na de echo met 8,5 week de onzekerheid wat kan loslaten als het 'echt' is. Kortom ik snap hoe jij je voelt!!

6 jaar geleden

Reactie op Leontien

Ooohhh hou op, ik snap je helemaal. Ik heb al 3x de verloskundige gebeld om ...
Precies hetzelfde, ik bleef bellen! Nu eerste echo gehad op 6+5, maar voel me nog steeds onzeker. Gek is dat! Over 2 weken met 9+4 weer een echo. Hoop dat de groei goed is en ik me zekerder ga voelen

6 jaar geleden

Hier ook 6 weken. Wij hebben het wel onze ouders verteld maar verder niemand. Pas over 2 weken echo dus daarna gaan we het voorzichtig tegen wat andere vertellen maar alle buitenstaanders pas na week 13/14 ofzo.. het is inderdaad lastig er kan nog alles gebeuren maar we hopen natuurlijk dat alles goed blijft gaan!

6 jaar geleden

Hier ook 6 weken zwanger (als het goed is, onregelmatige cyclus) en ben er dagelijks elk uur wel mee bezig. Dan ben ik blij en dan krijg ik een zenuwkriebel door mijn lichaam. Over 1.5 week hebben wij de eerste echo en als die goed is vertellen wij het onze ouders. Eén vriendin weet het, maar daar kwam ik niet onderuit, die wilde mij als verrassing meenemen sushi eten....normaal doe ik dit heeeel graag....maar dat dit niet ging was meteen duidelijk. Wel fijn dat ik er nu met íemand over kan praten. Ik ben van plan het morgen vast aan mijn teamleider te vertellen, dan is die op de hoogte als ik mij slecht voel of het toch misgaat. Moet zeggen dat het meelezen bij sommige verhalen hier ook wel onzeker maakt. Het kan natuurlijk altijd misgaat maar zo hard duimen dat het goed gaat💕

6 jaar geleden

Gefeliciteerd!! Ik merk dat ik persoonlijk echt helemaal klaar ben met het stigma omtrent vroeg vertellen. Alsof je nu nog niet blij mag zijn en mag hopen. Als het misgaat kun je er niets aan doen en heeft het nog niet zo mogen zijn. Daar mee bezig gaan maakt het voor jezelf enorm zwaar. Ik heb de mindset nu dat het goed gaat en goed voelt, en dat als het misgaat het ook voor het beste is, dan had het kindje ook geen goed leven kunnen hebben. Dat zou enorm rot zijn en ik kan niet inschatten hoe ik zou reageren, maar het continue maar beperkt gelukkig mogen zijn omdat het vroeg is vind ik echt heel vervelend. Ik ben ook met vlagen onzeker, maar dit voor mezelf herhalen helpt enorm :). Sorry van de rant, volgens mij is mijn conclusie dat je vooral moet genieten en na mag denken over hoe het allemaal zou zijn. :) :p Die glazen bol hebben we helaas toch allemaal niet..

6 jaar geleden

Ik ben ook 6 weken zwanger en herken die ‘onzekerheid’. Het wachten op de eerste echo vind ik ook lang en zenuwslopend (10-10). Deze eerste weken zijn zo cruciaal voor de gezonde groei van het kind. En juist die wetenschap brengt mij in een gedachtenstroom van ‘wat als het hartje niet klopt? Wat als het stopt met groeien? Wat als er tijdens deze vroege ontwikkeling iets mis gaat. Maar ik kan er gelukkig ook van genieten en me intens verwonderen over de ontwikkeling van het embryo.

6 jaar geleden

Precies hetzelfde, ik bleef bellen! Nu eerste echo gehad op 6+5, maar voel ...
Dat is toch vrij vroeg die echo? Kan je daar om verzoeken? Wij hebben een echo gepland op 8+3...

6 jaar geleden

Reactie op Dijkie20

Dat is toch vrij vroeg die echo? Kan je daar om verzoeken? Wij hebben een e ...
Ik dacht zelf dat ik 7+5 was maar ze hebben me teruggezet

6 jaar geleden

‘Fijn’ te horen! Zo te lezen zitten we allemaal in dezelfde fase qua zwangerschap. Bijzonder. Wij hebben een behandelttaject gehad waar familie en vrienden van op de hoogte waren dus vandaar dat het wel al bekend is bij ons in de omgeving. Wij hebben met 7 weken ( volgende week) de eerste echo. Spannend he!! Ik voel ook van alles inderdaad en elke dag twijfel ik weer. Dan weer wel misselijk even, dan weer niks, dan een beetje krampjes. Testen jullie ook nog steeds af en toe? 🤣

6 jaar geleden

Reactie op SMDMJDM

Gefeliciteerd!! Ik merk dat ik persoonlijk echt helemaal klaar ben met het ...
Mooi!

6 jaar geleden

‘Fijn’ te horen! Zo te lezen zitten we allemaal in dezelfde fase qua zwange ...
Haha heb afgelopen zondag weer getest. Puur en alleen om mijn zwangerschap extra te bevestigen 😛 Wilde die donkere streep nog eens zien.

6 jaar geleden

‘Fijn’ te horen! Zo te lezen zitten we allemaal in dezelfde fase qua zwange ...
Zal ik je vertellen dat ik echt 5 minuten geleden een test heb gedaan......!😅

6 jaar geleden

Hoihoi! Ik inmiddels op 8+4 .. op 10+2 onze eerste echo. Denk dat de onzekerheid nog wel even blijft tot de echo geweest is!

6 jaar geleden

Zal ik je vertellen dat ik echt 5 minuten geleden een test heb gedaan...... ...
Haha. Dit is test nummer .... ? 😛

6 jaar geleden

Haha heel herkenbaar! Ik ben nu tussen de 5 en 6 weken (lange en onregelmatige cyclus) en we moeten nog twee weken wachten op de eerste echo. In mei was ik ook al zwanger, toen hadden we een echo (met kloppend hartje) bij 6 weken maar bleek bij 9 weken dat het hartje gestopt was en kreeg ik een miskraam. Probeer nu alsnog vooral heel blij te zijn maar zo onbevangen als de vorige keer word ik niet meer. Ik ben nu wel veel meer misselijk dan de vorige zwangerschap en om de een of andere reden voelt dat als een goed teken. Fingers crossed 🤞🏻

6 jaar geleden

Zo herkenbaar! Nu 8 weken zwanger. Ik kwam er in week 4 achter en heb tot en met vorige week geloof ik om de 4 dagen een test gedaan om zeker te weten dat "alles" nog goed is. Ik kon het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven. Het gaat steeds beter met de zenuwen. Over 5 dagen de eerste echo. Al minimaal een week niet getest! Hopelijk ziet alles er goed uit. Je raad het al: het is de eerste. Daarnaast ook nog een 40 plusser dus ik ben hier flink mijn vingers aan het kruisen. Ik verwacht dat het eindelijk zien van mijn kleintje een aardige opluchting zal zijn!