41 Reacties

6 jaar geleden

Dat had ik ook en 2 weken later was onze mini goed te zien met kloppend hartje. Ik ben nu 9 weken

6 jaar geleden

Reactie op Irisvd240

Dat had ik ook en 2 weken later was onze mini goed te zien met kloppend har ...
Ohhh wat fijn ook eens een ander verhaal te horen...😘

6 jaar geleden

Ik herken zo wat je schrijft! Ik had vorige week een echo bij 5+6 en nog niets te zien behalve het vruchtzakje. Waar ik mij aan vasthoud is dat mijn gynaecoloog zei "je zult zien dat hier over twee weken een stuk meer te zien is". En aan het feit dat ik nog steeds zwanger ben, symptomen die toenemen. Sterkte met de wachttijd! ♥️

6 jaar geleden

Voor mij vandaag exact hetzelfde verhaal. Hoe groot was jouw vruchtzakje? Ik kreeg al heel ontactisch mede gedeeld dat ik rekening moest houden met een miskraam. Ik klamp me nog vast aan een klein beetje hoop, maar er hebben al vele tranen gevloeid.

6 jaar geleden

Wij hadden ook een goed zichtbaar vruchtzakje. Er was wel een vruchtje te zien, maar was erg moeilijk in beeld te houden en nog geen hartje. Wrs omdat ik toch iets minder ver ben dan 6 weken. Ik hoefde mij geen zorgen te maken, over 1,5 week weer en ben ik ongeveer 8 weken.

6 jaar geleden

Reactie op mwb

Ohhh wat fijn ook eens een ander verhaal te horen...😘
Jaaa maar ik snap je helemaal hoor, misschien hadden ze een wat ouder apparaat of lag je baarmoeder net wat anders maar, je weet dat het nu op zijn plek zit, dat vond ik super fijn

6 jaar geleden

Herkenbaar hoor..ik had vorige week met 5 weken een echo..ook alleen een vruchtzakje. Arts zei: over 2 weken zien jullie meer. Maar wat is dit een super spannende tijd hè. Het kwam voor ons als een mooie grote verassing..na 2,5 jaar ziekenhuis traject nu spontaan zwanger geraakt 🙏🏻

6 jaar geleden

Is bij mij ook gebeurt. De dokter zei me dat ik 1 van de dagen een miskraam zal krijgen (4jaar geleden) en uiteraard had ik een miskraam. Nu ben ik 6 weken en heb ik binnen een kleine 2 weken een eerste echo. Ik hou mijn hart vast. Hopelijk is er deze keer ook een vruchtje. Moet eerlijk toegeven dat Ik stress heb of eerder schrik...

6 jaar geleden

Reactie op Michhabets

Voor mij vandaag exact hetzelfde verhaal. Hoe groot was jouw vruchtzakje? I ...
De vruchtzak klopte wel met 6 weken dus dat was op orde, en T niet zien vd vrucht zou ook nog kunnen kloppen, maar kon ook betekenen dat T gestopt was... vandaar de enorme onzekerheid, kan alle kanten nog op

6 jaar geleden

Wat jammer eigenlijk dat jullie al zo vroeg een echo krijgen, waarop mogelijk nog niet alles te zien is, en je daardoor misschien onterecht in spanning word gehouden! Heel veel sterkte iig!

6 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde gehad. Wel een vruchtzak zichtbaar maar geen vruchtje. Gyn vertelde dat het of te vroeg is of een miskraam zou worden. Een week later een vruchtje met een kloppend hartje gezien😍 uiteindelijk was ik met de eerste echo pas 5,4 weken. Laat je niet gek maken hoor. Het is echt zenuwslopend .

6 jaar geleden

Vandaag bij dokter geweest en ik zei haar ook dat de gynaecoloog zei dat ik rond de 6 weken zou zijn maar nog niks kon zien, buiten een donkere plek en de gynaecoloog zei dat het wel op zijn plek zat... maar ik zag niks. ze zei ja dat is normaal want dat is nog veel te vroeg je moet er 2 weken vanaf tellen omdat ze berekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Dus eigenlijk nog maar 4 weken zwanger dus nog veel te vroeg voor een kloppend hartje 😉 was voor mij toch geruststellend om te horen.

6 jaar geleden

Echt lieve reacties, geeft ons toch wat hoop... we wachten het af, hopelijk volgende week verandering zichtbaar

6 jaar geleden

Bij mij zag je een hartje omdat ik op krap 6 weken zat, terwijl ik zelf dacht bijna 7. Dus je wordt vaak wat teruggezet met je berekening. Hoeft niks te betekenen. Als je dacht dat je op 6 zat en je zit op krap 5 is het heel normaal dat je nog niks ziet :)

6 jaar geleden

Geen zorgen! Hebben wij ook gehad. Op dat moment teleurstellend maar helemaal niets raars. Je verwacht wat anders te zien. Maar gaat vast goed komen!

6 jaar geleden

Reactie op Vhouten

Wat jammer eigenlijk dat jullie al zo vroeg een echo krijgen, waarop mogeli ...
Ben ik helemaal met je eens. Bij mij hebben ze 6 weken echo af geraden. We toen wel bloedtesten zei de gyn. Het is nog allemaal veel de vroeg en de kans dat je onterecht de zenuwen krijgt is groot.

6 jaar geleden

Ik ben 5 weken zwanger. Vanmiddag met de verloskundige gebeld en ik kan over 3 weken voor een echo komen. Zij gaf aan eerder weinig te kunnen zien.. Gek om nog 3 weken te moeten wachten! Heel benieuwd

6 jaar geleden

Ik had gisteren een spoed echo..vanwege bloedverlies wildr mijn gyn geen risicos nemen. Ik dacht dat ik 6 weken was, maar ze zagen alleen een vruchtzakje. Het was dezelfde conclusie als bij jou....of het is pas 5 weken of het groeit niet goed. Gelukkkg geen bloed in de baarmoeder...maar het is toch zenuwachtig nieuws. Ik moet over een week terug. We kenden het risico van vroege echos...maar desondanks voel ik me toch verrot. Ik heb al gezegd bij een volgende zwangerschap geen vroege echos meer

6 jaar geleden

Dat was bij mij ook de reden dat ze een vroege echo écht afraden omdat er simpelweg nog te weinig te zien is. Heb vorige week mn eerste echo gehad (met 8 weken) en volgende week mn termijnecho.

6 jaar geleden

Reactie op Loes80

Dat was bij mij ook de reden dat ze een vroege echo écht afraden omdat er s ...
Ja...maar de gyn stelde ons voor de keuze. Of het bloedverlies aankijken...of toch een echo. Mijn man is nog getraumatiseerd door de laatste miskraam dus we gingen voor de echo. Nu is hij helemaal opgelucht en baal ik ..ook niet eerlijk natuurlijk...maar ik ben van nature een piekeraar..kan beter omgaan met definitief slecht nieuws dan onzekerheid