8 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben zelf de speen weggehaald bij onze zoon. Na 2 dagen zijn ze de speen vergeten en leg nu voortaan een knuffeldoekje bij hem in bed. Moet zeggen, werkt een stuk rustgevender. Ik was elke keer die speen kwijt gezien hij soms de speen een meter ver uitspuugde haha

VRIEND

3 jaar geleden

Overdag gebruiken we hem ook niet meer, alleen nog als hij gaat slapen. Inmiddels ook een knuffeldoekje dus misschien kan de speen straks helemaal weg 😊

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft nooit interesse gehad in een speen maar ik herken het gedrag met duimen! Van de ene op de andere dag hield het ineens op 🤷‍♀️ rond de 6 maanden ongeveer.

3 jaar geleden

Hier voor tien weken al gestopt met de speen. Ik vond het onnodig en heb geen zin om het af te leren wanneer ze het beseft. De ellende om in de nacht een speen terug te geven heb ik me zo ook bespaard. Hoe vroeger hoe gemakkelijker.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Het schijnt dat het zuigreflex bij baby's rond de 7 a 8 maanden afneemt, dus vandaar dat ze ook minder behoefte hebben aan de speen!

3 jaar geleden

Hier ook’ bij ongeveer 7,5 mnd. Of het komt door minder behoefte, of door dat ik andere speen heb gegeven. Hij deed namelijk de hele speen (bibs ronde) in z’n mond! 😳 Nu af en toe dat hij hem pakt voor paar tellen en ligt die naast bed..

3 jaar geleden

Sinds ze bij de gastouder komt wilde onze kleine al geen speen meer, dat was met ongeveer 3 maanden. Ze heeft toen haar duim gevonden en momenteel gebruikt ze die ook niet meer. Een speen kauwt ze alleen heel hard op, voelt denk ik lekker aan haar tandvlees ivm tandjes. Overigens was ze al geen spenen kind vanaf de geboorte.

3 jaar geleden

Hier vanaf 4 maanden geen speen meer. Ze wilde hem zelf niet meer, pakt hem ook niet en lijkt hem niet te missen.