10 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft het ook af en toe ik geef tijdens het broodje eten een flesje pruimen roosevice dat is wat laxerend

3 jaar geleden

Tja lastig. Is de huid van dr billetjes rood/open/geirriteerd? Zo ja, idee is om dan billen met water schoon te maken ipv met doekjes. En de billetje droog fohnen 1x per dag zweer ik bij (wel je hand op het gefohnde deel zoals billetjes houden ivm de temperatuur). Wb ontlasting: je kan een beetje olijfolie door haar eten / melk doen ter bevordering van dr ontlasting. En let op extra vezels en genoeg vocht. Succes!

3 jaar geleden

Ons zoontje had dit ook, en ook echt krijsen als jij kaka moest doen. Heb toen iets gekregen van de kinderarts dat voor zijn darmpjes werkte. Soort laxeermiddel. En ze hebben ook eens vertelt dat een termometer met olie in de poep ook kan werken. Elke keer hij dit heeft geen ik hem nu paar dagen dat middel van de dokter en dat helpt toch wel.

3 jaar geleden

Scheutje olijfolie door groente en fruit mengen. Heeft bij ons goed gewerkt. Peer werkt ook laxerend!

3 jaar geleden

Waarschijnlijk die harde ontlasting van te weinig vet of vocht in verhouding tot de vezels. Ik zou proberen de borst vaker aan te bieden (hoe leger de borsten, hoe vetter de melk). Laagje afgeroomde moedermelk zal ook goed werken. Over de groente extra scheut olie, op brood lekker roomboter/avocado. Dat soort dingen.

3 jaar geleden

Lijnzaad is hier een wondermiddel!

3 jaar geleden

Probiotica. Goed voor de darmpjes. En daarnaast zeer goed voor het imuunsysteem

3 jaar geleden

Bij mijn kleintje ook geregeld gehad. Tijden lang dikke ontlasting. Wat hier goed heeft geholpen is elke dag 1 gedroogde pruim! Die doen wij savonds door de yoghurt.

3 jaar geleden

Reactie op MamaMD

Bij mijn kleintje ook geregeld gehad. Tijden lang dikke ontlasting. Wat hie ...
Eerst even de gedroogde pruim in heet water laten weken!

3 jaar geleden

Bij ons werkt pruim heel erg laxerend en druiven of kiwi, gaf de huisarts als tip. Daarnaast geven we haar alleen maar volkoren producten (zoals brood/pasta/zilvervliesrijst/crackers/soepstengel) om de darmen te prikkelen, dit op advies van de huisarts. En zorgen voor zo veel mogelijk vocht. Een tip van een vriendin was om de anus in te smeren met vaseline, zodat die niet scheurt. Haar zoontje is dat overkomen en dat was bijzonder pijnlijk... Wat de doekjes betreft kan het best dat die irriteren, billetjes goed insmeren met sudocreme of bepanthen kan de huid weer herstellen. En met een droge doek(je) nadrogen helpt bij ons ook tegen de irritatie. Succes!