53 Reacties

3 jaar geleden

Goed bezig mam! Hier a.s. zondag 8 maanden en ook nog steeds borstvoeding. Wel krijgt ze al vv, maar nog minimaal 3x per dag de borst en dan snachts nog. Ik wil graag nog doorgaan, zolang zij dat ook wil. Wel krijgt ze tussendoor fruit, groente aardappelen(soms ook vlees) en een boterham. T cb ben ik al even niet meer geweest馃ぃ laatste keer ging mijn man met onze dochter en die zegt dat ze pas met 11 maanden weer hoeft terug te komen. Plus wij hebben een erg bv vriendelijk cb moet ik zeggen. De laatste keer met het weegmoment zei de cb arts: krijgt ze nog bv? Ik zei; ja zeker! Toen zei de arts: wauw wat knap dat je t nog doet. Ga vooral zo door.

3 jaar geleden

Reactie op Medd

Wat fijn om dit te lezen! Hier ook nog volledig bv zoontje 7.5 maand. Gepur ...
Yes. Ons jochie gaat rond 7 naar bed voor zijn nachtslaapje. Hij meldt zich vaak rond 22.00, 01.00, 05.00 en 08.00uur om te drinken. We hebben wel echt een uitslaper 馃 Het liefst gaat hij meteen weer naar bed na de voeding van 8 en slaapt dan tot 10.30uur.

VRIEND

3 jaar geleden

Dochter is 7 maanden en ook voltijds bv. Stukjes volgens Rapley, maar food under one is just for fun. Zoveel krijgt ze niet binnen. Ben ook net pas weer gestart met Rapley wegens verstopping. Komt goed, zou me er geen zorgen over maken, gewoon blijven borstvoeden, that's the best 馃挭馃憤

3 jaar geleden

Reactie op Medd

Wat fijn om dit te lezen! Hier ook nog volledig bv zoontje 7.5 maand. Gepur ...
Hier precies zulke nachten! Overdag heeft ze de focus niet om goed te drinken. In de avond en nacht haalt ze dat in. Op dit moment zijn de meeste avonden zo dat ze 19 gaat slapen, dan drinkt ze rond 22/23 als ik ga slapen, dan een keer midden in de nacht ergens rond 3 en dan ergens tussen 6-7 weer. Een paar maanden terug sliep ze vaak van 19 tot een uur of 4-5, dus echt een ruk van bijna 10 uur. Op dit moment ben ik blij als ze er meer dan 3 uur tussen laat. Gelukkig is het voor een goed doel 馃槄馃槾

3 jaar geleden

Ons zoontje is 7,5 maand en krijgt ook nog volledig bv. Inmiddels eet hij wel met ons mee 3x per dag > half stuk fruit, halve boterham en wat avondeten. Gemiddeld nog 5x borstvoeding per 24 uur. Bij de oma鈥檚 drinkt hij gekolfde melk uit de fles.

3 jaar geleden

馃挋

3 jaar geleden

Hier ook nog volledig bv maar die nachten omg vind knap vanmezelf dat ik het nog doe馃槣. Hij komt om de 2 uur tot 7 uur in de ochtend. Hij wil ook geen speen dus komt altijd voor de borst. 馃槩

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Hier ook nog volledig bv maar die nachten omg vind knap vanmezelf dat ik he ...
Heel herkenbaar. Inderdaad knap dat je het nog doet 馃槃 Alles voor onze beebjes. Is zwaar dan he..hopelijk is de om de 2 uur fase snel voorbij 馃崁 hou vol.

VRIEND

3 jaar geleden

Super knap dames, heel veel respect voor dat jullie het zo lang volhouden 馃崁馃挭!!

3 jaar geleden

Hier bv aangevuld met kv (verminderd melkproductie door operatie) en 2 x per dag hapjes groente, fruit en beetje koolhydraten

3 jaar geleden

Reactie op Joelle213

Oh dat vind ik al best veel! Maar inderdaad, het komt vanzelf, ze zijn alle ...
Ja kleine vreetzak hier haha! Soms zelfs huilen als het op is, ze vindt het heerlijk en ook echt leuk. Maar het vervangt nog geen voeding. Ze is er niet minder op gaan drinken haha. Geef op verzoek!

3 jaar geleden

Reactie op Medd

Wat fijn om dit te lezen! Hier ook nog volledig bv zoontje 7.5 maand. Gepur ...
Hahaha Jep minimaal 1x maar meestal 2 of 3 馃槾馃槾馃ぃ Overdag zo afgeleid tijdens voeden, denk dat ze snachts inhaalt. Maar goed je moet er wat voor over hebben haha!

VRIEND

3 jaar geleden

Hoi! Kleine tip, niet mbt borstvoeding maar lees dat sommige babys wat last hebben van verstopping door de hapjes. Doe klein beetje olie of water door de hapjes. Maakt het smeu茂ger maar helpt goed bij poepen :). Had hier ook last van verstopping maar mijn zus (met 4kids) gaf deze tip en werkt super!

3 jaar geleden

Borstvoeding, live want flesweigeraar. Maar ik moet wel afbouwen omdat ik t ...
Ik ben geen medicus maar wat ik van verschillende topics op LLL heb gelezen kan bv bijna niet zorgen voor zorgwekkend gewichtsverlies. Vaak zit hier een onderliggende oorzaak achter. Als je graag bv wil blijven geven zou je eens contact met LLL kunnen opnemen voor bv vriendelijk advies.

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Heel herkenbaar. Inderdaad knap dat je het nog doet 馃槃 Alles voor onze beeb ...
Ik hoop dat het een fase is rn dat hij er niet aan went鈽猴笍

3 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! We gaan gewoon rustig zo door en ik heb er zeker vertrouwen in dat het vanzelf wel komt

3 jaar geleden

Yes geef ook nog borstvoeding. Wel heeft mijn kindje steeds meer interesse in vastvoeding. CB, heel eerlijk heb ik weinig aan als het over borstvoeding gaat. Lactatiekundige wel. Did weet echt veel meer.

3 jaar geleden

Oh ja, herkenbaar op dit moment.. Ze zit nu in een fase waarin ze liever bv drinkt dan dat ze vaste voeding eet..

3 jaar geleden

Ja ik geef ook nog volledige bv maar sinds paar dagen drinkt hij 3 a 4 x p.d. en drinkt echt super slordig. Sommige momenten wilt ie helemaal niet drinken (vind ik niet leuk) Vaste voeding doet ie super goed, hij eet van alles. Drinkt ook water

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben sinds twee dagen volledig gestopt met borstvoeding. Hij werd om het uur wakker in de nacht om te drinken en dat al 8 maanden. Sinds ik ben gestopt heeft hij al twee nachten doorgeslapen.