9 Reacties

5 jaar geleden

Pff hier precies hetzelfde. Mijn dochter was een voorbeeldige slaapster, en nu sinds 3 weken is het drama. Ik heb alles geprobeerd maar weet het nu echt niet meer.

5 jaar geleden

Gewoon nabijheid geven...zeker.niet laten huilen (tenzii in jouw armen)

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft nog nooit zelfstandig in slaap kunnen vallen. Wat wij doen is rondwandelen, wiegen, wiebelen en heeel vaak ssst en slaap kindje slaap zingen. Pas als hij écht wat dieper slaapt wegleggen in bed, zijn we te vroeg, dan kunnen we weer opnieuw beginnen. Veel dingen verder geprobeerd maar in bed leggen, laten huilen, even opppakken, neerleggen en weer laten huilen werkt niet, elk avond zelfde slaapritueel maar helaas. Nu moet ik zeggen dat het eerst zeker 30 tot 45 minuten duurde voordat hij sliep, nu 5 a 10 minuten dus dat is positief zullen we maar zeggen. Verder dus geen tips. Volhouden. Gaat vanzelf weer over. Als het eerst een goede slaper was komt dat echt opeens wel weer terug. Hier nu ook veel last van verlatingsangst en enge dromen heb ik het idee, vaak in paniek huilen in de avond en nacht. Door dit alles is slapen lastiger.

5 jaar geleden

Wij hebben dit al 2 maanden. Van een goede slaper. Die 1 keer en heel soms 2 keer per nacht kwam. Zelfstandig in slaap viel naar een kindje dat niet meer zelfstandig in slaapt valt. Uren ligt te krijsen zelfs als je der oppakt (pas na een tijdje lopen en wiegen is ze weer rustig). En letterlijk elk uur wakker is. Van alles al geprobeerd we gaan nu een slaap coach proberen. Want ik slaap zelf ook bijna niet meer al 2 maanden en dat kan gewoon echt niet meer. Overdag hebben we een super lief kind en slaapt ze hoogstens 1,5 uur totaal overdag (veel te weinig ook). Succes in iedergeval. Luister naar je eigen gevoel dat werkt vaak nog het beste.

5 jaar geleden

Herkenbaar, tot 6 en halve maand ging het prima. Daarna werden de avonden voor onze zoon lastig om zonder mama of nabijheid in slaap te vallen. Overdag lukt het prima.

5 jaar geleden

Met 8 maanden ongeveer begint een baby verlatingsangst te krijgen... misschien dat het hierdoor komt???

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft nog nooit zelfstandig in slaap kunnen vallen. Wat wij doe ...
herkenbaar. kleine van mij is vandaag 8 maanden en tot nu toe wieg ik hem altijd in slaap. hij gaat 2 dagen naar de opvang en daar wiegen ze hem niet en slaapt hij gewoon. zingen helpt hier ook dan is hij meestal zo weg

5 jaar geleden

Reactie op van010

herkenbaar. kleine van mij is vandaag 8 maanden en tot nu toe wieg ik hem a ...
Ik ben dan toch altijd wel benieuwd waarom het op de opvang wel lukt? Wat doen ze daar dan anders of iets!?

5 jaar geleden

Hier het zelfde. (7 maand oud) Valt alleen in slaap in onze armen! Als hij dan slaapt leggen we hem in bed en slaapt hij mooi verder. Maar nu ook ‘s nachts is hij met een tutje niet meer te sussen en moeten we hem in onze armen nemen voor hij verder slaapt