43 Reacties

3 jaar geleden

Mentaal idd beter hier ook. En ik ben zeker nog te zwaar. Ik denk ook 6kilo!

3 jaar geleden

Ik voel mij ook al een tijdje mentaal weer mezelf, maar de kilo’s blijven ook hier plakken. Heel irritant en daardoor voel ik mij lichamelijk nog steeds niet op mijn gemak.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik voel mij ook al een tijdje mentaal weer mezelf, maar de kilo’s blijven o ...
Hier heb ik ook last van..

3 jaar geleden

Hier ook pas 9 maanden af. Van een slechte start kan ik gelukkig niet mee praten, ik ben dan ook altijd gewoon mezelf geweest. Mijn haaruitval is onlangs gestopt maar mijn extra kilo's zijn nog lang niet allemaal verdwenen. Hoewel ik erg sportief ben/was is dat nog niet helemaal gelukt..... komt ook een beetje door corona 😉

3 jaar geleden

Ik heb de 9 maanden af niet gehaald.. ben alweer 20 weken zwanger. En op het moment van zwanger raken was ik mijn kilo's ook nog lang niet kwijt. Heb dan ook wel echt het gevoel dat ik straks na deze zwangerschap echt flink aan de bak moet om weer een ietsepietsje in shape te komen.. maar dat zien we dan wel weer 😅

3 jaar geleden

Ik voel mij al een paar maanden mentaal weer mezelf. De kilo's zitten er nog wel aan. In die tijd heb ik wel een nieuwe garderobe moeten aanschaffen😇

3 jaar geleden

Onze dame is bijna 10 maanden nu. Merk dat ik hormonaal echt weer de oude ben. Lichamelijk, ik ken mijn lijf niet terug. Geen extra kilo's, die heb ik niet gehad. (5kg aangekomen tijdens zwangerschap). Mentaal, nee zo ver ben ik niet. Maar daar speelt ook echt veel meer mee dan alleen het ontzwangeren, maar ook dat gaat nu een heel stuk beter na enkele lastige keuzes.

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Onze dame is bijna 10 maanden nu. Merk dat ik hormonaal echt weer de oude ...
Mag ik vragen welke lastige keuzes? Ik herken mij wel in je verhaal, mentaal gezien en lichamelijk.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier ook nog wat meer kilo's.. ik was aardig op gewicht totdat ik stopte met de borstvoeding. Inmiddels weer wat sport gedaan maar 0 conditie 😩 en lastig om energie en tijd ervoor te vinden..

3 jaar geleden

Mag ik vragen welke lastige keuzes? Ik herken mij wel in je verhaal, mentaa ...
Ik ook.

3 jaar geleden

Ik heb een hele metamorfose ondergaan ondertussen. Ik ben echt aan mezelf gaan werken en ben 22 kilo lichter als voor mijn zwangerschappen! En mentaal voel ik me daardoor ook zoveel beter, en het sporten helpt hier ook aan mee. Super veel meegemaakt na de bevalling en had nooit gedacht nu zover te zijn!

3 jaar geleden

Mijn kilo's zijn er nog niet af hoor, mede dankzij het thuiszitten door corona. Normaal werk ik in een winkel en sta ik de hele dag. Na de bevalling wel lang moeten revalideren van mijn keizersnee, had tot 2 maanden geleden nog steeds een diastase die nu gelukkig weg is. Ik kan sinds kort dus weer sjouwen met kratten vracht op het werk, dus die laatste 9 kilo gaat er hopelijk zo weer snel af

3 jaar geleden

Mentaal inderdaad weer de oude nu na 9 maanden, vroeg me wel eens af of het nog zou gebeuren 🤪 had tijdens de zwangerschap namelijk geen karakterverandering of last van hormonen, maar na de bevalling poeee 😛 Ik ben juist lichter dan voor mijn zwangerschap maar dat komt ook omdat ik nu veel minder sport en nog een paar kilo spiermassa mis

3 jaar geleden

Ook mensen hier die na de bevalling veel zijn aangekomen? Ik geef borstvoeding en heb veel honger, en in combi met moeheid, snack daardoor meer en daardoor juist aangekomen... 🤭😕

3 jaar geleden

Als ik eerlijk ben vind ik het wel fijn om te lezen dat ik niet als enige een paar extra kilo's heb 🙈 +5 nog en normaal zouden die er al af zijn denk ik (ben dansjuf) maar vanwege Corona al ruim 2 maanden thuisblijfmoeder geweest en merk dat ik dan niet echt tijd ervoor kan vrijmaken. Af en toe echt struggle ermee omdat ik nog niet in al m'n oude kleding pas... Oh en verder kan ik wel nog heel erg in de war zijn met woorden en zinnen, hebben meer mama's dit? Bijvoorbeeld verontwaardigd zeggen in plaats van verantwoordelijk 😂 en dan niet meer op het juiste woord kunnen komen, alsof mijn hoofd denkt: ja eh ik heb al m best gedaan! Verder wel weer mezelf ondertussen 😊

3 jaar geleden

Ohhh ik vergeet echt van allllles. Mn geheugen is echt een zeef. Mn partner wordt er helemaal gek van. En ik zelf ook!😜

3 jaar geleden

Reactie op levvie

Ohhh ik vergeet echt van allllles. Mn geheugen is echt een zeef. Mn partner ...
Hahahaha daarin ben ik ook iets minder sterk dan eerst ja 😂 hopelijk wordt dat beter in aankomende maanden!

3 jaar geleden

Hier ook 9 maanden af en nog een kilo of 7 teveel maar ik doe er eigenlijk ook niks aan.. Bekkenbodemspieren zijn niet wat ze geweest zijn en ik vergeet die oefeningen steeds 🙈 Haaruitval is gelukkig vrij snel gestopt, mentaal wel hersteld, maar dat geheugen is echt een zeef inderdaad!

3 jaar geleden

Ik ben wel weer helemaal de oude. Weeg wat minder dan voor de zwangerschap, maar sportte ook veel en nu door Corona helemaal niet. Ik heb vooral nog heel erg last van haaruitval ☹️ hopelijk komt dat ooit nog goed!

3 jaar geleden

Mag ik vragen welke lastige keuzes? Ik herken mij wel in je verhaal, mentaa ...
Ja dat mag je zeker. Geef ik eerst even meer info voor de duidelijkheid. Mijn man en ik konden niet zwanger worden werd ons verteld, maar uiteindelijk toch zwanger geworden op natuurlijke weg. Super fijn natuurlijk! De bevalling verliep alleen niet vlekkeloos en had het geen plekje gegeven en ben na mijn verlof volle bak gaan werken. Ik ben verpleegkundige en werkte 6 dagen in de week en gemiddeld 10 diensten per week. Luisterde niet meer naar m'n lijf en ben in een flinke burnout terecht gekomen en werd niet gesteund door werk en ook niet door toendertijd 'beste' vriendin. Die vond dat ik het haar had moeten laten weten en ipv mij te steunen, werd ik naar beneden gepraat en beschuldigd. De keuzes die ik nu gemaakt heb, met pijn in m'n hart, is dat ik de komende tijd niet meer werkzaam zal zijn als verpleegkundige aan bed en sinds december het contact totaal verbroken met die vriendin. Heb hiervoor nu nog steeds professionele hulp. Maar vind mezelf langzaam aan weer helemaal terug.