43 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar.. Mentaal voel ik me inmiddels wel weer mezelf maar fysiek nog niet. Het “stomme” is, 2 weken na de bevalling was ik weer bijna op gewicht (borstvoeding, stress door heftige start etc) maar nu de laatste paar maanden komen de kilo’s er langzaam bij. Zit nu op +4 ongeveer ten opzichte van voor de zwangerschap. Komt doordat ik heel inactief ben en veel meer snack en eet en inmiddels geen borstvoeding meer geef. Was voor de zwangerschap ook een stuk gespierder/sterker dus qua “vet” is het verschil nog wel meer dan die 4 kilo. Ben de beweging en het beter eten er langzaam weer aan het inbouwen maar heb geen giga haast ofzo.

3 jaar geleden

Binnen 9 maanden na de bevalling ook verhuisd Corona quarantaine zwanger en miskraam en bedrijf van man opgezegd door Corona. Op 2 januari ben ik begonnen met mijn herstel. Ben 7 kilo kwijt, in principe net als voor de zwangerschap, maar nog iets te zwaar dus ga door. Ben ondanks de extra kilo’s niet ontevreden over mijn lichaam, eerder heel trots op. Mentaal gaat het goed! Heb de Corona dip inmiddels achter me gelaten en geniet ondertussen van mijn tijd met mijn zoontje tijdens het thuiswerken. Deze luxe krijg ik niet weer. Ondertussen proberen we zwanger te worden van een 2e. Aan de ene kant denk ik: chill het komt allemaal wel goed en aan de andere kant denk ik: maar wat als het niet lukt. Ik ben 38 vandaar dat ik wat haastig ben. Maar goed. Familie en vrienden zijn gezond, we wonen heerlijk, mijn man en ik doen het goed. Zoontje is gezond. Ben dankbaar!

3 jaar geleden

Dochter was dit weekend 9 maand. M’n geheugen is nog een zeef en nog 9 kilo te “zwaar”. Ik voel me nog verre van mezelf en elke keer als ik mezelf zie word ik verdrietig. Erg frustrerend allemaal! Haar uitval heb ik gelukkig geen last van gehad.

3 jaar geleden

Ik kan echt merken dat ik steeds weer meer mijzelf begin te worden. Alleen net als veel hier(wat ik lees) kilo's te veel... en dat blijft helaas niet bij 5 kilo, doe daar nog maar iets bij op😅... Tijdens bv veel honger gehad en iets te veel aan toe gegeven. En na de bv ook te veel aan het "lekker gevoel" toegegeven, nu heb ik daar zoveel spijt van. Weet dat met me veel moeite gaat kosten om dat kwijt te raken. Ben sinds vorige week begonnen met op mijn eten te letten, het begin is er. 🤞

3 jaar geleden

Reactie op Milein

Ook mensen hier die na de bevalling veel zijn aangekomen? Ik geef borstvoed ...
Ja heeeeeeel veel. Wel 12 kg in nog geen 7maanden tijd. Vind het bizar. Het is me twee keer eerder overkomen na mijn andere bevallingen maar dit keer nog heftiger, en was nu ook al aangekomen tijdens de zwangerschap (andere keren niet) en bijna niks afgevallen (5kg na bevalling) dus echt veeeeeeel te zwaar nu. Maar ben nu gestart met het lange traject om weer normaal gewicht te krijgen. Verder merk ik gelukkig dat ik wel weer mezelf aan het worden ben

3 jaar geleden

Na 4 maanden strak op dieet te zijn geweest, zat ik na 7 maanden weer op mijn oude gewicht. Ik was tijdens de zwangerschap 17 kilo aangekomen en na het stoppen van de borstvoeding nog 10 kilo te zwaar.. inmiddels ben ik 13 kilo kwijt en wil er nog 3 vanaf. Lichamelijk wel een valse start gehad na de bevalling.. hechtingen ontstoken na een subtotaal ruptuur én dubbele oorontsteking.. maar toen dat voorbij was gelukkig optimaal kunnen genieten! Wel het gevoel dat mijn onderkantje altijd gevoelig zal blijven.... 🤔

3 jaar geleden

Ik heb ook nog net die paar laatste kilo’s vooral op buik en heupen maar komt ook door te weinig sporten en teveel snacken. En ik merk vooral dat ik bij springen of rennen of iets teveel druk nog steeds een soort ‘zwaar gevoel’ heb alsof het gewoon nog niet helemaal is hersteld. Lastig te omschrijven maar gewoon gevoel dat ik niet ineens weer 10min kan hardlopen. Anderen die dat herkennen?

3 jaar geleden

Ik voel me mentaal ook weer hetzelfde, nouja zoveel mogelijk wat betreft de lockdown enzo 😅 maar lichamelijke ben ik nog steeds zwaarder dan ik zou willen. En m'n buik zit nog steeds vol striemen 🤔😅

3 jaar geleden

Mentaal ben ik wel de oude, als ik wat geprikkeld ben komt het door het slaap tekort..ons dochtertje slaapt nog steeds niet door.. Ik zou heel graag nog 6 kilo er af willen, heb diastase dus daar moet ik eerst van af voordat ik echt kan gaan sporten. Ik heb er maar aan toegegeven dat het langer duurt nu ik geen 22 meer ben maar 36😅.

3 jaar geleden

Wat kan het toch verschillen per vrouw. Ik qua gewicht weer heel gauw de oude en mn lichaam voelt ook wel weer bijna hetzelfde aan. Alleen mentaal nog niet alles op een rijtje merk ik. Hormonen gieren nog regelmatig door mn lichaam. Misschien omdat ik nog bv geef en omdat ik 9 maanden lang gebroken nachten heb gehad. Dus wat dat betreft voel ik me nog zeker niet de oude. Moe en vrij emotioneel nog.

3 jaar geleden

Reactie op sara2020

Binnen 9 maanden na de bevalling ook verhuisd Corona quarantaine zwanger en ...
Wat een positief bericht. Heerlijk om te lezen en super fijn voor je natuurlijk. Geniet ervan😚

3 jaar geleden

Hier nu 9 maanden verder. Ik heb geluk gehad dat mijn herstel na de zwangerschap heel snel ging. Ik voelde me na een maand of 2 alweer helemaal mezelf. Ik was voor de zwangerschap te zwaar (84) en kwam er nog veel zwaarder uit (92). Ik voelde me al niet helemaal happy in mijn lichaam maar na de zwangerschap walgde ik van mezelf. Ik heb mijn eetpatroon aangepast en ben nu 11 kilo afgevallen. Ik wil er nog 6 kg af om op een gezond gewicht te zitten. Dit gaat langzaam maar het komt vanzelf 😊 Ik werk verder fulltime dus ik heb geen last van het hele corona gebeuren en ik denk dat dat ook mee helpt.

3 jaar geleden

Qua gewicht zeker, ben 6 kilo lichter dan toen ik zwanger werd, en 28 kilo lichter dan de laatste week voor m’n bevalling. Verder was het drama. Gisteren ben ik door mijn fysio ‘genezen’ verklaard, de weg naar herstel was lang (mijn dochter is morgen 10 maanden). Mentaal denk ik steeds dat ik er ben en dan ineens gaat het even niet 😅

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 maanden, ik geef nog steeds borstvoeding en ook nog niet ongesteld geweest, denk dat dat er wel mede mee te maken heb dat ik me nog niet 100% ontzwangerd voel.. qua lijf mag ik verder niet klagen, nog 1.5/2 kilo meer dan voor de zwangerschap, mijn conditie is minder maar nu met hardlopen weer aan het opbouwen, alleen jammer dat mijn buik nog steeds wel anders voelt (vet ipv spieren ;) )

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden. Na een moeilijke strat van vroeg geboorte. Gaat het nu redelijk. Ben nu 55 kilo voor de zwangerschap woog ik 76 nog steeds heel veel haar uitval en veel vermoeid. Waar het aan kan ligen weet ik niet nu bezig in ziekenhuis met onderzoeken waarom ik zo afval en moe ben hoop dat als die 1 jaar is dat ik toch weer beetje mijn zelf ben.

3 jaar geleden

Hier nu 8.5 maand verder en voel me nu eindelijk weer wat mezelf, zin om weer wat leuks aan te trekken en wat make up e.d. te doen.. Qua kilo's moeten er voor m'n start gewicht nog 5 af, dit waren er na de bevalling 10... Dit gaat nu per 0.5 tot 1 kilo pw. De eerste maanden na de bevalling at ik hetzelfde als nu maar toen wilde het er niet af en nu eindelijk begint het wat te lukken 🙈 wilde voor de zwangerschap al 5 kwijt dus gaan gewoon rustig door. Straks lekker met de man fietsen als die goed kan zitten :) Succes allemaal!

3 jaar geleden

Mentaal beter en qua sport ook weer alles kunnen oppakken. Wel nog af en toe last van ongewenste druppeltjes (plas) met intensief sporten. Nog 3 kg te gaan tot oude gewicht.

3 jaar geleden

Wat fijn dat dit bespreekbaar gemaakt wordt🙏🏼 Er wordt altijd maar gezegd dat je na 9 maanden weer helemaal de oude bent, ook qua gewicht... Nou dat is bij mij echt nog niet zo😅 al voel ik me mentaal zeker wel een stuk beter, maar dat is denk ik ook dankzij de therapie.

3 jaar geleden

Mentaal gaat het met mij ook beter. Maar mijn gewicht is nog niet wat t moet zijn. Ik was voor de zwangerschap al mollig en nu is dat nog erger.. Maar goed, ik ben ooit ook heel mager geweest en als ik eerlijk ben vind ik mezelf met meer 'spekkies' mooier. Mager staat mij niet, vind ik..alleen wat t nu is wordt ongezond.

3 jaar geleden

Reactie op ejvdh

Ik heb ook nog net die paar laatste kilo’s vooral op buik en heupen maar ko ...
Misschien een verzakking?