34 Reacties

6 jaar geleden

Geen ervaring mee, maar ik heb een kolf (nieuw) aangeschaft die ik niet gebruik. Is een dubbele elektrische, van Ardo Calypso. Schijnt heel goed te zijn, maar nogmaals, geen ervaring mee :-) Mocht je interesse hebben om over te nemen, mag je contact opnemen!

6 jaar geleden

Ik heb zelf de kolf van de medela aangeschaft (medela freestyle flex) heeft dezelfde kracht en motor als de huur versie vanuit het ziekenhuis. Alleen best prijzig in aanschaf (280,-) maar kreeg 200 vanuit de zorgverzekering (tip: check even hoe je voor lactactiekundige zorg verzekerd bent wellicht is het een en ander ook bij jou vergoed) Ik heb (omdat onze zoon 18 dagen in het ziekenhuis lag) vanuit het ziekenhuis superveel flesjes van de medela. Ik kreeg toestemming om ze mee te nemen anders werden ze in het ziekenhuis na 1x te gebruiken weggegooid. Ik zie veel tips om de moedermelk in te vriezen in een ijsblokjes vorm of van die ziplock zakjes van de Ikea

6 jaar geleden

Ik heb de kolf van lansinoh gekocht na verschillende kolven te zijn gaan testen en te kiezen welke voor mezelf het comfortabelste aanvoelde. Voor het bewaren heb ik ijsblok trays met een deksel, zakjes om achteraf de ijsblokjes in te verdelen per mogelijke portie en ook nog steriliseerbare flesjes maar niet van een merk om ook grotere porties te kunnen invriezen bijvoorbeeld. ☺️

6 jaar geleden

Ik heb de medela enkele kolf. Werkt goed en handig om mee te nemen. Flesjes geef ik nog niet maar heb die van Avent in huis. Om in te vriezen heb ik de bewaarzakjes van medela zelf

6 jaar geleden

Ik heb de horigen chicture kolf en vind deze oa door de siliconen borstschilden erg fijn. Bewaren doe ik ook door ze in te vriezen in een ijsblokjesvorm met deksel (tip voor 1,50 bij de zeeman), later ook handig voor hapjes. Ik heb nog geen grotere bpa vrije zakjes kunnen vinden. Heeft iemand daar tios voor? Ikea kom ik nu liever niet... ik gebruik nu bv zakjes maar dat vind ik voor "opslag" niet erg handig

6 jaar geleden

Wij hebben bij bol.com een merkloze kolf... t is vast niet zo goed als de medela.. ik wilde starten met borstvoeding en eind verlof afbouwen.. een dure kolf wilde ik dus niet en huren was ook snel prijzig.. Op bol.com dus 1 gekocht van 30 euro.. Dit was voor ons t proberen waard en kolf nu dagelijks 1 flesje , Je moet wel een extra fles.kopen want er zit geen speen/dop bij..

6 jaar geleden

Ik heb bij onze derde nu de haakaa kolf next gen 3, is een fantastisch systeem wat met vacuüm kracht werkt ipv elektrisch. Scheelt een hoop geld in aanschaf, hele set zo'n 60 euro. Is incl flesjes. Is al vanaf 30 voor losse simpelere kolf. en geen pomp geluiden. Zit een stuk relaxter!

VRIEND

6 jaar geleden

Mocht je behoefte hebben grondig uit te zoeken wat bij de past, van een vriendin kreeg ik deze tip: https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/ kun je voor aanschaf echt consult krijgen over wat past bij jou! Ben zelf van plan om daar binnenkort eens langs te gaan :)

6 jaar geleden

Ik heb ook na 4 weken medela te huren nu zelf ene aangeschaft. De medela swing maxi flex voor 189 via bol.com. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd. was heel prima en ging vlot!

6 jaar geleden

Ik heb 2e hands een horigen chicture dubbelzijdige electrische kolf gekocht. Nieuwe kolfset erop en klaar. Voor de opslag heb ik moedermelkzakjes. Die zijn niet zo groot en je kunt erop zetten de hoeveelheden en zo. De fles die ik gebruik is de Philips avent, maar die gaat te snel voor luca dus nog zoekende naar een goede fles

6 jaar geleden

Ik heb via mijn lactatiedeskundige de lansinoh dubbele kolf aangeschaft. Leuk geprijsd ook en ziet er degelijk en goed uit. Ga hem vandaag proberen.

6 jaar geleden

Ik had er altijd 1 van Philips Avent. Vond ik super handig, de bakjes waar je het in bewaar, groot of klein kun je direct ook als fles gebruiken.

6 jaar geleden

Deze hier 1.5 week gebruikt. Prima kolf, heb 5 jaar terug 1 van Avent gehad.... Deze is minstens zo goed! Aangezien BV bij mij niet voldoende voeding had gestopt.... Deze nu voor een klein prijsje te koop. Mocht je interesse hebben... Let me know! Hij is praktisch nieuw! :)

6 jaar geleden

Reactie op Janny-Amanda

Ik heb 2e hands een horigen chicture dubbelzijdige electrische kolf gekocht ...
Welke speen heb je er op zitten? Misschien kun je het met een kleinere speen nog langzamer laten gaan. Wij gebruikten bij ons zoontje de 0 speen van avent. Daarnaast kan het helpen als je de fles zo horizontaal mogelijk houdt. Met de kleine speen en horizontale fles ben je therapeutisch aan het voeden (Google maar eens). Dat bootst de borstvoeding ook nog eens het beste na.

6 jaar geleden

Ik had bij mijn eerste eerst de medela swing, maar toen ik weer ging werken merkte ik al snel dat ik enkelzijdig niet snel genoeg vond gaan. Daarna heb ik de freestyle gekocht, die vond ik veel fijner. Wel had ik bij het oude model dat de connectoren niet altijd goed werkten, dus ik heb hem nu omgebouwd met de connectoren van de nieuwe freestyle flex. Wat je fijn vind is heel persoonlijk. Dingen om in ieder geval goed naar te kijken zijn de maten van de borstschilden. Bij sommige kolven kun je dit niet aanpassen (bijv avent en die van AliExpress). Terwijl slecht passende schilden echt voor problemen kunnen zorgen. Dus ik zou zelf altijd gaan voor een kolf waar je kunt variëren in schilden. Ook is het goed om eens te kijken naar het verschil tussen open en gesloten systemen. Dat is teveel om hier uit te leggen, maar met Google kom je een eind! De horigen die hier genoemd wordt is bijvoorbeeld wel gesloten en kun je dus tweedehands prima kopen. Bij medela (open systemen) wordt dat afgeraden.

6 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Welke speen heb je er op zitten? Misschien kun je het met een kleinere spee ...
Nummer 1 van de natural speen. Kleiner is er niet. Ik doe ook therapeutisch voeden maar het loopt nog te hard.

6 jaar geleden

Reactie op Janny-Amanda

Nummer 1 van de natural speen. Kleiner is er niet. Ik doe ook therapeutisch ...
Er bestaat ook een 0 speen!

6 jaar geleden

Ik heb de medela swing enkel en bewaarzakjes van medela. Voor flesjes gebruik ik difrax, mijn zoontje vond deze de fijnste en ons dochtertje nu drinkt er ook heel fijn uit 🙂

6 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Ik heb de Medela maxi flex swing besteld (bij een actie zaten er een koeltasje, koelelementen en 6 extra bewaarflesjes van 130 cc die op de kolf passen bij) en heb de MAM startset met verschillende maten flesjes besteld en daarnaast ijsblokjes bakjes van Zeeman gehaald. Over een paar dagen kan ik dus helemaal vooruit!