Het leek in het begin op een krasje wat hij zelf met z'n nagel gedaan zou kunnen hebben. Maar vrij snel daarna ontstond er een bult onder, die niet minder werd eerder groter.
De afspraak met het consultatiebureau stond al vrij snel gepland. Zij gaven aan dat dit een aardbeienvlek is en deze waarschijnlijk mee zal groeien met het hoofdje en het jaren kan duren voordat het verdwijnt. Wel willen ze het in de gaten houden ivm de locatie hij de ogen, misschien dat hij dan nog voor een extra controle naar de kinderarts zou moeten.
Nu weet ik dat het niet iets medisch is. Maar toch zit ik er best wel mee omdat het zo zichtbaar is.. En hoe groot gaat het dan wel niet worden? Ik vind dit namelijk al niet mis. Morgen ga ik toch ook eens de huisarts bellen om te kijken wat zij ervan zegt..
Hebben jullie ervaring met aardbeienvlekken? Ook in het gezicht!?
Mijn nichtje heeft er 1 in haar gezicht ook, haar wang. De dikke bult er onder is wel verdwenen, maar de vlek zit er nog wel. Ze is bijna 2 jaar. Het is in de loop der jaren wel wat minder geworden. Maar kan ook tot (en met) 4 jaar blijven zitten.
Ik heb zelf een aardbeien vlek, op m'n wang net onder m'n slaap. Ook begonnen als klein rood stipje, later is het een grote rode bult geworden zo groot als een €2 munt. Na een paar jaar werd weer hij minder rood en platter. Ik ben nu 21 en hij zit er nog steeds, gaat nooit meer weg. Gelukkig nooit last van gehad! Hij word altijd roder als ik ziek word, best handig! :p
Onze oudste heeft een aardbeienvlek op haar voorhoofd, tegen de haargrens aan. Hij is iets gegroeid en de 'bult' is vlakker geworden. Nu is ze drie jaar oud en de vlek is nog steeds zichtbaar maar veel minder. Ons zelf valt het niet meer op... Ben benieuwd in hoeverre het nog helemaal wegtrekt.
Ons zoontje heeft een aardbeien vlek. Zo zag de vlek er op zn grootst uit. Daarna is ie gaan wegtrekken en nu hij bijna 2 is zie je het nog licht maar is de vlek in ieder geval helemaal plat en geen bult meer
Dit is hoe het er nu uitziet. En het grappige is dat mensen eerst schrokken maar er nu zo aan gewend zijn dat ze het jammer vinden dat ie wegtrekt omdat het helemaal bij hem hoort ;)
Oja haha nee dat zou wel een wondermiddel zijn dan. Ben je via de huisarts ...
Ja eerst langs ze huisarts.
Idd nog geen dikte. Maar dit verwachte ze wel vandaar snel naar de kinderarts voordat het dalijk gaat beïnvloeden in het drinken... dat willen we niet
Nee, wij hebben er niks mee gedaan. Advies van het cb was afwachten, omdat het vanzelf wegtrekt.
Qua verloop/verandering lijkt het bij ons erg veel op de foto's/omschrijving die hieronder zijn geplaatst! Zat alleen op een ander plekje op haar voorhoofd...
Mijn dochter heeft zo een vlek alleen onder haar arm al vanaf geboorte hij is noet groter geworden veranderd alleen van kleur ze is nu 2 en hij is wel wat minder maar nog niet dat ik denk dat die binnenkort weg is
Ons dochtertje van 10 weken heeft er 1 op haar rug en 1 in haar gezicht. Het consultatiebureau zei dat het binnen een jaar verdwijnt. Hier geloofde wij niks van en hebben morgen een afspraak staan bij de huisarts. Het vlekje groeit nog flink.
Ons dochtertje van 10 weken heeft er 1 op haar rug en 1 in haar gezicht. He ...
Is dat ook na een paar weken ontstaan na de geboorte?
Ik heb ook doorgepakt en toch de huisarts gebeld. Zij gaf aan door naar de kinderarts te gaan. (daardoor kon ik ook nog eens sneller terecht bij de kinderarts!) ik heb om 9 uur vanmorgen een afspraak, erg benieuwd. Het is namelijk alweer groter geworden..