30 Reacties

3 jaar geleden

Ik laat mijn dochtertje gewoon rond tijgeren 🤣. Ze vind altijd wel iets wat interessant is om mee te spelen. En als ze ergens niet aan mag komen zeggen we heel duidelijk nee en dat begrijpt ze nu ook. Wel hebben wij blokjes met vormpjes waar ze graag mee speelt dus wij proberen nu af en toe de juiste vormpjes in elkaar te doe

VRIEND

3 jaar geleden

Kan hij al een beetje kruipen? Wij doen kiekeboe achter een aanrecht of stoel en dan komt hij onze kant op. En verder alle voorwerpen in huis zijn interessant (momenteel de inhoud van de lades in de keuken ontdekken). Of op de arm nemen en rondlopen en ondertussen dingen laten zien/vertellen. Gewoon in de kinderstoel zitten en een beetje klooien met eten of een speeltje vindt hij hier ook leuk..

3 jaar geleden

Hier 1tje die nog niet tijgert/kruipt dus soms ook wat zoeken 🤣 Ons dochtertje is fan van de tomy verrassingseieren en kan daar lang met spelen, dingen die lawaai maken zijn ook altijd goed 😅 En die van ons zit altijd lang te eten (eet zelf) 🤭

3 jaar geleden

Wandelen in de draagzak vind ze veel fijner dan in de wagen, daar is mijn dochter ook heel snel klaar mee. Verder ben ik blij dat we nu lekker fietstochtje kunnen maken. Ook elke dag even samen een boodschapje doen. Samen in bad en lekker spelen. Speelgoed afwisselen. En als ik echt even handen tekort kom icm thuiswerken, dan ben ik heeel blij met Juf Roos. Daar is ze echt door gebiologeerd. Verder heb ik ook hier laatst de tip gelezen van "sensopatisch spel", dat schijnt ook goed te zijn voor de ontwikkeling.

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier 1tje die nog niet tijgert/kruipt dus soms ook wat zoeken 🤣 Ons dochte ...
Oja, en lekker zelf laten eten natuurlijk! Dan zijn ze ook weer een tijdje zoet 😀

3 jaar geleden

Wij hebben gisteren 4 pakken noodles gekookt en in een grote bak gegooid om het te ontdekken 🙈 dit vond ze heel erg spannend en eng maar ze was heel nieuwsgierig en wilde het wel voelen

3 jaar geleden

Maar het is lastig ja! Onze dochter tijgert sinds 2 dagen nu ook vooruit ipv alleen naar achteren en 360 graden rond maar dit doet ze alleen om de afstandsbediening te pakken want daar wilt ze graag mee spelen haha. Ik snap wat je bedoeld, het is zoeken. Wij verven veel, bellen blazen, van het weekend hebben we muziek gemaakt met pannen en pollepels, ik heb voelzakjes gemaakt van ziploczakjes en verschillende inhoud

3 jaar geleden

Maar het is lastig ja! Onze dochter tijgert sinds 2 dagen nu ook vooruit ip ...
Mag ik vragen wat je er in hebt gedaan? Ik heb van de week eentje gemaakt met scheerschuim voor mijn dochtertje maar ze vond het totaal njet boeiend😂.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Mag ik vragen wat je er in hebt gedaan? Ik heb van de week eentje gemaakt m ...
Haha ja tuurlijk! Pasta, rijst, rietjes (dan kunnen ze erover heen rollen met de handjes) foamstickers van visjes en hier water met blauwe glitter in gedaan zodat het de zee nabootst, pompons, strijkkralen met een klein beetje water anders bewegen de kralen niet, je kan er ook verschillende kleuren verf in doen (niet mengen dit kunnen ze zelf doen en dan zien ze de kleuren veranderen)

3 jaar geleden

Maar het is lastig ja! Onze dochter tijgert sinds 2 dagen nu ook vooruit ip ...
Kun je iets meer vertellen over dat verven? Mijn zoontje is 8 maanden en eet alles op, daarom denk ik dat het geen goed idee is maar het lijkt me zo leuk

3 jaar geleden

Reactie op JM85

Kun je iets meer vertellen over dat verven? Mijn zoontje is 8 maanden en ee ...
Zelf nog niet gedaan maar ik weet dat je bv yoghurt kan mengen met wat voedingskleurvloeistof😊

3 jaar geleden

Reactie op JM85

Kun je iets meer vertellen over dat verven? Mijn zoontje is 8 maanden en ee ...
Wij gebruiken kinderverf van de heutink. Wij doen een paar klodders verf op papier zodat ze daar met de handen over heen kan verven. Ze vindt dit echt fantastisch! Soms zit ze daarna met de handen in haar gezicht en héél soms wat in de mond maar het is geen kwaad. Het is "schoolverf" en gaat ook makkelijk uit kleding. Op haar kinderdagverblijf krijgen kindjes ook wel is wat verf in de mond maar dan praat ik over hele kleine beetjes. Maar we blijven erbij en je kan het zelf dan wel goed in de gaten houden en het handje weghalen bij de mond. Als je dit een paar keer doet raakt je zoontje er ook aan gewend!

3 jaar geleden

Haha ja tuurlijk! Pasta, rijst, rietjes (dan kunnen ze erover heen rollen m ...
Dankjewel! Ik vind water gebruiken altijd lastig omdat ik bang ben dat ze het stuk slaat ofzo😂 maar ik ga er zeker mee aan de slag ook!

3 jaar geleden

Reactie op JM85

Kun je iets meer vertellen over dat verven? Mijn zoontje is 8 maanden en ee ...
We hebben net ook weer heerlijk geverfd! Ze geniet hier zo van. Ze vindt het echt leuk. Ze stopt normaal ook altijd al het speelgoed etc in haar mond maar de verf niet

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dankjewel! Ik vind water gebruiken altijd lastig omdat ik bang ben dat ze h ...
Snap ik maar als het gewoon water is kan dit toch geen kwaad? Geeft alleen een natte boel haha

3 jaar geleden

Ik wandel dus veel met hem. Nu ook op de grond verkennen, maar hij doet altijd eerst wat moeilijk. Veel zingen en dansen. Vaak zet ik hem in de stoel en dan ga ik strijken/ de was doen en zing ondertussen voor hem. Stofzuigergeluid vindt hij fantastisch dus stofzuigen doe ik ook als die wakker is. Laatste uitkomt zijn de Teletubbies als ik het niet meer weet. Oh en we facetimen ook veel. Ga eens dat verven uitproberen

3 jaar geleden

Snap ik maar als het gewoon water is kan dit toch geen kwaad? Geeft alleen ...
Jaa dat is ook wel weer zo natuurlijk haha 🤣

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Ik laat mijn dochtertje gewoon rond tijgeren 🤣. Ze vind altijd wel iets wa ...
Deze hebben wij ook! Echt een groot succes! Vooral als wij torens bouwen en meneer de toren om kan duwen 😂 Verder af en toe speelgoed afwisselen zodat hij het leuk blijft vinden. Boekje lezen, muziekje aan. De V-tech politieauto en vrachtvliegtuig doen het hier ook heel goed.

3 jaar geleden

Reactie op JM85

Kun je iets meer vertellen over dat verven? Mijn zoontje is 8 maanden en ee ...
Misschien nog een tip. Een blaadje in een ziplock zakje en paar klodders verf erop en dan door het zakje heen verven💪🏼

3 jaar geleden

Hier is het Dierenhotel van ZoefZoef en een speelkeukentje (beide van zn zus) helemaal zijn favoriet!! Oja, en de kattenbrokken en de trap 🤦‍♀️