11 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft hem aan sinterklaas gegeven zodat hij hem aan een baby kan geven. Middagslaapje lukt hier sindsdien ook niet meer. In de eerste week nog wel maar nu niet meer alleen op de opvang nog. En in de nacht wordt ze ook wakker. Verder ook geen tips vrees ik ;-)

één jaar geleden

Ai wat sneu.. daarom durf ik nog niet goed te stoppen..

één jaar geleden

Bij onze dochter is het met 2,5 jaar goed gelukt, dus ik dacht ook aan Sinterklaas meegeven. Maar zie dat bij onze jongste nog niet gebeuren. Misschien wachten we op de Paashaas 😂 Hoe lang het duurt ligt echt ook aan je kind en hoe verliefd/verslaafd ze zijn.

één jaar geleden

Ach wat heftig voor je kleine maar ook voor jou! Ik ben blij dat we rond 1,5 jaar spenen kwijt waren en toen direct zijn gestopt. Waren er ook een paar dagen zoet mee, vooral in de nacht....maar nu ze bewuster is zou het meer moeite kosten. Mijn moederhart zou ook breken! Het is ook eenmaal niet anders! Misschien dat een tutdoekje, lievelingsknuffel of duim nog iets is om te introduceren. Al wil je die duim misschien ook niet ivm stand van de tandjes die dat beinvloed.....uiteindelijk gaat het over gevoel van veiligheid en geborgenheid die de speen gaf door het sabbelen erop. Misschien prijzen voor een grote meid zijn met stickers of iets.....heel veel succes en sterkte!

één jaar geleden

Bij ons was 2 jaar en een beetje en toen hebben we de spenenfee geïntroduceerd. En de week erop hebben we een mooie kaart gemaakt en de speen in een enveloppe gedaan en ook daadwerkelijk op de post gedaan (naar oma, die in het complot zat). Ze heeft een nacht even wat moeite gehad met inslapen en later nog wel eens gevraagd waar het was, maar voordat ik kon antwoorden, zei ze het zelf al. Wij hebben ook wel echt geluk met een meisje wat graag en goed diep slaapt. 😬😅

één jaar geleden

Reactie op NormTex

Bij ons was 2 jaar en een beetje en toen hebben we de spenenfee geïntroduce ...
En ze kreeg ook een kaartje terug van de spenenfee! Die bedankte haar.

één jaar geleden

Wij hebben de speen op een dag niet meer gegeven. Is half dagje verdrietig geweest, en na het slapen was er niks meer aan de hand. Ons 2e zoontje (4 maanden) heeft ook een speentje, maar de oudste zegt nu; voor baby

één jaar geleden

@Linnyd - Hoe is het nog afgelopen bij jullie? Inmiddels gewend zonder speen?

één jaar geleden

We waren toen hij bijna 2 was bij de tandarts. Toen we in de auto zaten zei ik, je mag het speentje straks in de prullenbak doen. De tandarts zei dat de het slecht wordt voor jouw tandjes nu je groot wordt. Hij heeft het gedaan. Daarna een uur intens gehuild. Daarna 0 x meer naar gevraagd en prima slapen. Echter waren de middagslaapjes wel voorbij

één jaar geleden

Wij hebben een week op YouTube het filmpje van de spenenastronaut gekeken. Vond ze erg indrukwekkend. Was toen denk 2 jaar en 3 maanden oud. Daarna mooie enveloppe versierd, speentje erin en samen op de post gedaan. Thuis lag er een cadeautje op haar te wachten. In ons geval een ‘grote meisjes speen’, de machouyou met een leuk knuffeltje eraan. Vindt ze helemaal fantastisch! Maar je kan ook aan ander veiligheidsding denken zoals knuffel of doekje. Want de behoefte/gewoonte rond troost zoeken is niet zomaar weg. Terwijl je niet wil dat haar gebit vervormd.

één jaar geleden

3 kinderen twee tieners young adults een 3 jarige. Bij de eerste 2 alles volgens de boekjes gedaan en ook zij kregen gewoon een beugel voor 3 a 4 jaar. Mijn 3 jarige mag lekker blijven spenen totdat hij het genoeg vindt, die beugel komt er toch wel. 😁 allemaal succes met uitvinden wat de juiste weg is!