9 Reacties

2 jaar geleden

Heb je al hulp gezocht van een diëtiste? Ik ken je gevoel namelijk! Ik heb de stap genomen toen en wel gezegd dat ik graag wilde afvallen door koolhydraat arme leefstijl. Ik had dit in het verleden ook gedaan. Ik ben super goed begeleid en ben 25 kilo afgevallen en bijna een jaar op gewicht. Ik ben daarnaast wel ook veel gaan sporten/hardlopen. Het is bij mij geen dieet geworden maar dus echt een leefstijl verandering, ik eet 75% koolhydraat arm en de rest eet ik af en toe wel wat koolhydraten

2 jaar geleden

Ik herken je gevoel... ik zou ook graag nog zo'n 10 a 15 kilo kwijt willen/moeten maar ik heb weinig motivatie. Ben onwijs gek op eten en kan me er gewoon niet toe zetten. Heel irritant want ik voel mij niet in mijn lijf. Ooit heb ben ik eens naar een gewichtsconsulent geweest en dat ging super! Geen dieet, juist veel eten. Op dit moment ga ik dit niet doen omdat we hopen dat ik binnenkort weer zwanger word. Mocht het daarna nog zo zijn dan ga ik weer naar haar toe😀

2 jaar geleden

Ik ben nog niet mee begonnen maar het spreekt me wel aan, de lazyfitgirl methode. Gaat om een leefstijl verandering en geen dieet! Klinkt goed 😌 zit ook op instagram, zou daar eens naar kijken

2 jaar geleden

Herkenbaar. Afgelopen zomer ben ik veel gaan sporten icm met New fysic en toen pas eindelijk wat kilo's kwijt geraakt. Zelf lukt het niet terwijl ik voor de zwangerschap mijn gewicht altijd goed kon controleren.

2 jaar geleden

Ik herken dit heel erg.. ik ben vergeleken mijn gewicht voor mijn zwangerschap 20kg aangekomen :( heb al veel geprobeerd, dieet vis sportschool, new fysic, verschillende boeken gevolgd maar ik houd het niet langer vol dan 2wkn..

2 jaar geleden

Heel herkenbaar en heel fijn te lezen dat ik niet de enige ban die 2 weken na de bevalling alweer haar oude broeken aan kam.... Ook ik ben 1,5 jaar na de bevalling nog ruim 15 kg zwaarder dan daarvoor. Omdat ik een verleden heb met eetproblemen en snel obsessief gedrag ga vertonen wanneer ik op eten ga letten, vind ik het heel moeilijk om bijvoorbeeld mijn eetpatroon (wat toch al redelijk gezond is) te veranderen. Ik kan eindelijk genieten van eten en zonder schuldgevoel af en toe iets lekkers eten, die vrijheid wil ik niet kwijt. Daarnaast heb ik het idee dat mijn gewicht sinds mijn zwangerschap erg beïnvloed wordt door hormonen. De afgelopen weken begin ik langzaam wat gewicht te verliezen, zonder dat ik iets doe. Mijn gewicht schommelt tijdens mijn cyclus, maar er zit een dalende trend in. Ik kan wel heel hard terug willen naar mijn oude, strakke lichaam en ik heb er vaak om gehuild, maar juist dat gevecht frustreerde enorm. Voor mij is het een soort rouwproces geworden en ik ben er nog niet helemaal doorheen, maar ik ben wel rustiger door het verdriet toe te laten en daarnaast mijzelf naakt in de spiegel te bekijken en op te noemen wat ik mooi vind aan mijzelf (in plaats van steeds te zeggen dat ik niet mooi ben). Ik voel mij inmiddels wel weer thuis in mijn lichaam en hoewel ik nog steeds moet wennen aan post-zwangerschaps foto's van mezelf, zie ik wel terug dat ik steeds beter in mijn vel zit. Ook heb ik kleding avies ingewonnen en voor mijzelf wat mooie, nieuwe kleding gekocht die bij mijn 'nieuwe' (ik zeg liever 'ge-uprade' 😉) lichaam past en daar voel ik mij ook sexy in. Misschien mogen wij mama's wel eens wat liever voor onszelf zijn en goed voor onszelf zorgen. Daar hoort gezond (en lekker!) eten bij, tijd voor onszelf en positieve aandacht voor onszelf. We zorgen en werken al zo knetterhard en dan zitten we onszelf ook nog af te keuren... Het liefst zou ik alle mama's een dikke knuffel geven, dus bij deze even digitaal: dikke knuffel! 🌹❤🍀

2 jaar geleden

Reactie op Ka Me

Heel herkenbaar en heel fijn te lezen dat ik niet de enige ban die 2 weken ...
Oeps, mijn eerste zin klopt niet, ik vergat een 2e 'niet' 🙈 Ik paste dus niet 2 weken na de bevalling alweer in mijn oude broeken... en nog steeds niet trouwens 😉

2 jaar geleden

Met het keto-dieet ben ik 7 kilo lichter geworden op 1 maand zonder honger omdat het je bloedsuikerspiegel heel goed reguleert. Ik ben een emotionele eter en heb gemerkt dat ik na het weglaten van khoolydraten, veel stabieler ben geworden op vlak van emotioneel eten. Ik raad het iedereen aan.

2 jaar geleden

Personal body plan heeft voor mij heel erg geholpen! Heb vroeger altijd op dieet geweest, pillen etc. Hierbij mag je alles, maar wel binnen de gegeven macro's en je hebt een coach! Ik zit nu al jaren keurig op 60 kg. Geen quick fix, maar hard werken en vooral je mindset omzetten en er een leefstijl van maken. Veel succes😁