7 Reacties

2 jaar geleden

Helaas hier gebeurd dat ook. Of hij schuift zijn bord weg. 2 avonden zijn bord weggehaald en niet meer laten eten. 3e dag werd dit niet meer gedaan en at hij zijn bord weer leeg.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Wij gaan de strijd ook niet aan. Als hij het echt op de grond gaat gooien pakken we het weg. En dan vraagt hij er zelf weer na. Wij merken dat wanneer wij er geen aandacht aan geven en gewoon zelf aan het eten en kletsen zijn, meneer ook eet. Soms 'speelt' hij met zijn eten en stoppen wij telkens een hapje in zijn mond. Hij is dan te druk en doet netjes zijn mondje open haha.

2 jaar geleden

Hier gebeurt het ook. Toen tandjes door kwamen met al het eten (maar niet bij de opvang), tegenwoordig vooral met brood. Hij tilt zijn bord op en kiepert hem naast zijn stoel om. Oh oh... Brood hij 1x terug op zijn bord. Als het weer op de grond beland, gaat het weg. Blijkbaar niet genoeg honger dan ...

2 jaar geleden

Volgens mij moet je gewoon blijven doen wat je doet. Neutraal aanspreken en door met je leven. Bij ons precies hetzelfde. Op de grond gooien betekend hier klaar met eten. Als ze echt honger hebben eten ze echt wel. Om ondervoeding zou ik me geen zorgen maken. Doe je dat wel, zou je op een later tijdstip op jouw initiatief wat fruit of iets kunnen geven toch?

2 jaar geleden

Hier doet meneertje t ook van dezelfde leeftijd...nog geen oplossing voor gevonden...ik lees mee

2 jaar geleden

Op de grond gooien na 2 keer pakken we het af. Na 2 dagen deed ze het zo goed als niet meer. Dus mijn advies. Waarschuwen en daarna weg nemen en geen aandacht aan geven verder.

2 jaar geleden

Extra bakje op zijn tafeltje zetten! Kan hij eten sorteren, hier is gooien daardoor overgegaan in van bordje naar bakje verplaatsen en weer terug :)