Hallo,
Alvast bedankt voor het willen lezen van mijn bericht en plaatst gerust een reactie.
Samen met mijn vriend heb ik een geweldige dochter van bijna 2. Zij is alles en meer waarvan ik heb gedroomd. Wij zouden graag een broertje of zusje voor Féline willen en ook zien we ons gezin wel voor ons met een kindje erbij.
Nu komt de maar..ik heb meerdere dingen die vooral mij doen twijfelen.
Ik ben zeker de eerste 5 maanden van mijn zwangerschap ziek geweest. Niks ernstigs maar lag wel 5 maanden op bed. Ik kon niet koken, werken, huishouden doen, douche eens in de 3 dagen omdat ik er geen energie voor had en zelfs praten ging sommige dagen moeizaam.
De bevalling moest met 42 weken opgewekt worden, duurde lang en moest haar zonder pers weeën en een vacuumpomp ter wereld brengen. Bijna 5 kilo woog ze.
Vanaf een maand of 2 sliep ze maar 2x 30 minuten overdag. Gelukkig wel een goede nacht slaper.
Dit alles bij elkaar maakt dat ik na 1,5 jaar mijzelf pas goed heb kunnen oppakken. Ik ben nu weer mijzelf en geniet ontzettend veel van mijn gezin.
Ik vind het heel spannend om dit te verstoren
Dam heb ik ook nog de angst voor de toekomst van mijn kind en dan kinderen. Oorlog, criminaliteit, armoede etc. Ik heb er nu 1 te beschermen en dan 2. Wellicht ver gezocht maar stel er breekt oorlog uit dan heb ik wel de verantwoordelijkheid voor 2 kinderen.
Niet het geen wat het meest speelt maar ik mij wel bewust van ben. Ik heb een eigen onderneming welke groeiende is..nu eigenlijk in bloei. Wanneer ik zwanger raak en weer ziek wordt dan heeft dit hier gevolgen voor. Wat ik heel erg zou vinden omdat ik na jaren doe wat ik echt leuk vindt en het wel heel goed kan combineren met moederschap. Ik breng die kleine zo een 3 dagen per week naar het kdv en kan haar elke dag op tijd ophalen.
Al met al allemaal angsten eigenlijk die ik maar moeilijk aan de kant zet. Ik heb een geweldige relatie en spreek hierover ook met mijn vriend en weet dat we er uit gaan komen. Toch zou ik heel graag jullie ervaringen en gedachtengang hierin horen.
Lieve groet, Saffira