65 Reacties
6 jaar geleden
Ik varieer tussen bio oil, weleda mama olie, burts bees mama bee en amandelbloesem olie van Kneipp :)
6 jaar geleden
vanaf hoeveel weken krijgen jullie striae? Ik ben namelijk bijna 18, wel gegroeid, maar nog geen enkele streep
6 jaar geleden
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik me een ongeluk gesmeerd met crème en olie. Helaas is het vooral erfelijk bepaald en staat mijn buik vol.
Nu bij mijn tweede zwangerschap smeer ik weer braaf. Niet met het idee dat ik het kan voorkomen, maar vooral om de huid zoveel mogelijk soepel en gezond te houden.
Qua merken: bio oil, eucarin, etos huismerk (deze geuren kan ik verdragen, sommuge crèmes en oliën waren niet te doen qua lucht)
Succes met smeren
6 jaar geleden
Ik gebruik gewoon niveau bodylotion. Bij de vorige had ik geen streepje, mar ik denk dat het voor iedereen anders is, wat werkt
6 jaar geleden
Reactie op Paddy-24
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap bio dermal pcle olie, speciaal voo ...
Dit is ook mijn ervaring. Bij nr 1 veel gesmeerd, helaas kan ik ook niet zeggen dat het geholpen heeft..
6 jaar geleden
striae komt vanuit binnen en niet vanaf buiten op je buik
en is ook erfelijk en natuurlijk hoeveel je aankomt in je zwangerschap dus hoe snel je huid scheurt
als je het zelf fijn vind om lekker je buik in te smeren wat ik wel doe maakt het dus eigelijk niet uit wat je smeert of hoe duur het is 😊
ik gebruik gewoon een lotion maakt de huid lekker zacht
succes met kiezen en fijne zwangerschap verder
6 jaar geleden
Ik scrub mijn buik 3x per week en smeer het bijna dagelijks voor het slapen gaan in met bio oil.
Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan en helemaal geen striae. Geen idee of het door het smeren komt, want ze zeggen dat het erfelijk bepaald is. Wel het proberen waard vond ik zelf.
6 jaar geleden
Bij mijn eerste zwangerschap gewoon met alles wat gesmeerd wat er in de kast stond. Bodylotion, olie, buikbalsem. Tot op de dag van de bevalling geen striae te zien. Helaas de dag na de bevalling een paar paarse strepen. Door het persen misschien? Geen idee...wel balen...
Met deze zwangerschap erg laks. Ik smeer als ik zin heb maar zeker niet dagelijks.