5 Reacties

4 jaar geleden

Kan zeker door veranderingen van voeding.. hier ook geweest op verandering van voeding nu heeft onze zoon lactulose en werkt goed gelukkig

4 jaar geleden

Ons zoontje zit nu 5 weken op AR. ze zeiden bij het CB dat we de ontlasting goed in de gaten moesten houden. Baby's kunnen er namelijk verstopping van krijgen, zoals bij jou dochtertje vermoed ik. Maar het kan ook laxerend werken. Dit was hij ons zoontje het geval (normaliswerde na ongeveer 5 dagen weer). Dus de harde ontlasting kan horen bij AR, maar dit lijkt me wel erg extreem. Ik zou het CB bellen, bloed erbij is al helemaal niet de bedoeling. Hopelijk is de ontlasting snel weer normaal, dit is niks aan en zo zielig! 😟

4 jaar geleden

Hier net hetzelfde! Ons dochtertje krijgt sinds twee weken nan ar. Ze heeft maar ontlasting elke drie dagen en in het begin was haar ontlasting heel hard, ook 1 keutel. Ze weende krijste hierbij en er kwamen zelfs tranen door het harde persen. Nu is haar stoelgzng vloeibaarder maar ze heeft nog altijd last en perst maar er komt niks uit. Stoelgang is ook groen, ze laat ook veel meer stinkende windjes. Ik hoop dat dit snel betert want hebben nutrilon ar geprobeerd en dat was ook geen succes

4 jaar geleden

Ons meisje kreeg van bij de geboorte Nutrilon, De eerste weken ging dit prima maar al snel kwam ze er duidelijk niet meer mee toe, vroeg steeds sneller om haar voeding. Toen ze 5 weken was moesten we bij de kinderarts zijn, wij heel ons verhaal van haar voedingen. Toen at ze 6 a 7 voedingen van 120 cc dit was volgens de kanderarts teveel. Ze rade ons aan om Nutrilon AR te geven, deze pap is dikker waardoor ze een langer verzadigd gevoel zou hebben. Wij hdbben deze pap gegeven omdat we niet beter wisten. Al snel kreeg ons meisje er ontzettend veel krampen van, haar stoelgang ging slechter met de dag ( heel harde stoelgang, waren bolletjes) dit deed echt pijn voor haar. Op een geven moment konden we het niet meer aanzien en we zijn er mee gestopt. We zijn haar terug de gewone Nutrilon beginnen geven maar dan 1 maatje meer ( 150 cc met 5 schepjes) en dit is het beste wat we konden doen. Ons meisje is nu terug rustig, heeft geen krampen meer en ook haar stoelgang is terug normaal. Sinds vorige week slaapt ze ook door en voor haar laatste geven we 180 cc. Blije baby is ook blije ouders 😍 Wat zijn we blij dat we ons gevoel zijn gevolg!

4 maanden geleden

Reactie op jeskevm

Hier net hetzelfde! Ons dochtertje krijgt sinds twee weken nan ar. Ze heeft ...
Dag Jeske, het is al even geleden dus hoogstwaarschijnlijk krijg je mijn bericht niet maar wat was toen de oplossing? Bij ons zoontje hetzelfde verhaal. Eerst een hard keurtel en dan lopende stoelgang waar hij lang en hard voor moet werken..