Beste mama’s,
Ik heb hier al eerder geschreven over min dochtertje die in de nacht heel vaak wakker wordt soms zelf 10 keer. Ze wil niet altijd drinken maar rollen, omdraaien enz enz.
We sliepen samen en ik gaf ook borstvoeding.
Sinds zaterdag laat ik haar in haar eigen kamertje en in haar eigen bedje slapen. Helemaal geen borst en ik haal haar ook nooit uit, overdag doe ik ook hetzelfde.
Met het huilen valt het nog mee eigenlijk, ik ben zelf verbaasd. Maar in de nacht is ze nog steeds meerdere keer wakker. Gisteren was ze van 2 uur in de nacht t/m 6 uur meerdere keer wakker huilen krijsen en mijn wekker ging al om 6:30 uur.
Soms is het heel moeilijk maar ik wil het doorzetten. Tijdelijk slaap ik ook in haar kamer op een matras op de grond en uiteindelijk hoop ik dat ik naar mijn eigen bedje kan gaan.
Soms doet het pijn en ze wil niet naar bed, ik voel me dan heel schuldig. Vandaag was ze hele dag op de opvang wilde alleen maar knuffelen en niet weg van mij.
Als ze zo doet dan voel ik me een schlechte moeder, ik hou heel veel van haar en wil het beste maar ik moet werken en heb erg druk op het werk.
Ik wilde gewoon mijn verhaal kwijt en wilde weten of er ook andere mama’s zijn die zulke situaties/ gevoelens/ gedachten hebben gehad en hoe konden jullie doorzetten? Gaat het eindelijk goed worden en gaat ze ooit doorslapen?
Ik vraag me echt af of ik dit kan redden en weer een goede nachtust kan krijgen.