30 Reacties

5 jaar geleden

Mijn zoon had daar ook heel erg last van op advies van consultatiebureau nutrilon omneo gaan gebruiken en hij is nu veel rustiger en van de darmkrampjes af

5 jaar geleden

Ons zoontje had hier ook last van. Wij zijn overgestapt naar de fles van dr browns en nutrilon omneo. Het is even volhouden maar na een aantal dagen merkte we al verschil en na 2 weken over. Voor de krampjes in de tussentijd gaven wij, als de kramp echt te erg was, eenmaal dags drie druppels cinababy van vsm

5 jaar geleden

Mijn kleine heeft ook sinds een paar dagem veel meer last van de krampen. Hij huilt er soms zelfs door in zijn slaap, erg sneu 😔. Misschien dat de piek bij de ene baby later is dan de andere.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde! 9,5 weken oud en heeft enorm veel krampjes. Ze had vroeger elke dag ontlasting maar nu laat ze paar dagen tussen. Ze laat veel scheetjes en duwt vaak maar er komt niets uit, echt zielig om te zien. Ze heeft er vooral ‘s avonds last van. Hebben probiotica (protectis) en andere voeding geprobeerd maar voorlopig nog geen resultaat

5 jaar geleden

Ik geef dit smorgens 20druppeltjes en savonds 20 druppeltjes telkens na de voeding. Mijn zoontje is bijna 12weken en heeft al last sinds zijn 6weken. Maar dit gebruik ik nog maar 2 weken en Het is al veel Beter met de darmkrampjes

5 jaar geleden

Bij ons werkte de dokter braun fles erg goed. Borstvoeding kolven en met flesje geven, iig voor de nacht. Veel troosten, dicht en vooral stevig troosten, lekker opgekropt of ingebakerd. Speentje of pink geven en/of met beentjes fietsen om wat lucht te laten ontsnappen.

VRIEND

5 jaar geleden

We hebben de de Brown fles al vanaf het begin van dat we kv geven. Probiotica ook al vanaf week 2, cinababy ook en sab simplex. Ik heb een tijdje de sab simplex niet gebruikt , maar merkte dat ze haar lucht moeilijk kwijt kon. We gebruiken nutrilon HA1 . Durf ook niet zo goed over te stappen, omdat het dan niet veel nut heeft weer terug te gaan naar HA. Misschien toch overwegen en anders maar hopen dat het snel wat beter gaat ! :) Inderdaad heel veel troosten. In de avond lekker op mama liggen (maar zelfs dan overstuur). Ook fietsen etc doen we . Ook nog wat ‘oefeningen ‘ van de osteopaat gekregen. Vind het zo sneu 😢

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Naomi_1406

Mijn kleine heeft ook sinds een paar dagem veel meer last van de krampen. H ...
Sneu hè 😓 en vooral ook zo sneu dat je er niet veel aan kan doen

VRIEND

5 jaar geleden

Wij zijn de fles gaan aanmaken met bar le duc ipv kraanwater/gekookt water. We hebben dit gelijktijdig gewijzigd met de dr Browns fles dus ik weet niet 100% of het daaraan ligt maar hier nauwelijks nog krampjes 😊

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op jeskevm

Hier hetzelfde! 9,5 weken oud en heeft enorm veel krampjes. Ze had vroeger ...
Hier is het hele ontlastingspatroon veranderd... het begon met ontlasting eens in de drie dagen. Vervolgens een aantal weken 6 keer op een dag (diarree). Sinds ongeveer een week poept ze bijna standaard 2 keer op een dag. Inderdaad, dat duwen herken ik ook... persen en er komt niets 😓 Hopelijk gaat het snel wat beter !

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op MarykeDN

Ik geef dit smorgens 20druppeltjes en savonds 20 druppeltjes telkens na de ...
Ik zal er eens naar kijken ... is dit net zoiets als infacol en sab simplex, of weet je dat niet ?

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Wij zijn de fles gaan aanmaken met bar le duc ipv kraanwater/gekookt water. ...
Ook dat doen we 😬 sinds ongeveer twee weken aan de bar le duc. Helaas mag het allemaal nog niet baten

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op GWE

Ook dat doen we 😬 sinds ongeveer twee weken aan de bar le duc. Helaas mag ...
Hmm ☹️ echt balen! Veel sterkte!

5 jaar geleden

Reactie op GWE

Ik zal er eens naar kijken ... is dit net zoiets als infacol en sab simplex ...
Dit is op basis van olie, veel beter dan infacol vind ik persoonlijk, want mijn zoon had meer last met infacol en dronk bijna niet hiervan

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Hmm ☹️ echt balen! Veel sterkte!
Dankjewel! 😊Ben bang dat ze er doorheen moet 😓

5 jaar geleden

Mam fles vind ik zelf top voor krampjes en osteopaat werkte voor mijn zoontje erg goed. Ook ben ik gestart met ortiflor probiotica. Hier zelfde met erge darmkrampen bij mijn zoontje en veel windjes. Eindelijk beter aan het worden.

5 jaar geleden

Bij ons heeft ze er ook nog veel last van (ruim 10 weken). Paar weken geleden was het nog veel 'persen' maar dat er verder niks uit kwam. Echt zo zielig. Gebruik nu een week of 3 infacol voor iedere voeding en dat lijkt wel te werken. Wel wat andere ontlasting en tegenwoordig laat ze veel pruttelscheetjes en best stinkende 🤣 Soms tijdens krampjes voel je ook echt d'r buikje rommelen.. en soms als ze slaapt kan ze ineens heel chaotisch wakker worden door kramp 😥 Ik geef trouwens borstvoeding.

5 jaar geleden

Het zou ook nog met prikkels verwerken te maken kunnen hebben he. Bij ons was het het een combinatie. Voor beide problemen ben ik bij de huisarts en de verpleegkundige ( consultatiebureau) geweest

5 jaar geleden

Hele dagen krampen, heel veel kreunen en bijna niet slapen. Vanalles geprobeerd en zelfs al een week in het ziekenhuis geweest. Begreep dat het met 12 weken minder moet worden 🤞

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Hele dagen krampen, heel veel kreunen en bijna niet slapen. Vanalles geprob ...
Hadden jullie geitenmelk nou al geprobeerd? Die van ons deed het daar stukken beter op. Hij zit nu trouwens wel op koemelkvrije (nutramigen lgg), daar doet hij het nog beter op. Hij had overigens geen specifieke herkenbare klachten voor een allergie, maar met geit bleef hij wat last houden en had wel enorme trek erdoor, dus moesten terug naar standaard van het cb of omneo/comfort. 1 dag een paar voedingen omneo geprobeerd en het was kriiiijjjsen! Hele dag door. Dus voor ons was het duidelijk. Toen direct machtiging gekregen voor dieetvoeding zonder problemen. Geit is echt heel erg mild, zouden de klachten van af moeten nemen. Wij hadden die van kruidvat, we zijn na die omneo ook nog meteen even teruggeschakeld naar geit. Na de 1e fles was het weer beter.