43 Reacties

5 jaar geleden
Hier:
Tussen 6/7 fles 120cc + 4 scheppen
Dan terug slapen tot 9/10 uur dan 150cc met 5 scheppen
Dan 13/14 uur 150cc met 5 scheppen
Dan naar bed, slapen tot 15/16 uur
Dan 16/17 uur 150cc met 5 scheppen
Dan 19/20 uur 150cc met 5 scheppen
Dan rond 21.30/22.00 uur douchen/badje
Dan 22/23 uur 150cc met 5 scheppen en dan wakker in bed (soms is ie erg moe dan slaapt hij al)
Tussendoor doet hij kleine slaapjes op schoot of in de box.
Hij doet het prima hier op!

5 jaar geleden
Hier ook 9 weken maar van schema kan ik niet echt spreken... bv op vraag, meestal om de 3u maar niet echt vaste tijdstippen. 's avonds doet hij meestal een langer slaapje dus slaat hij een voeding over. Maar 's nachts is hij er weer om de 3 à 4u.

5 jaar geleden
Hier ook 9 weken en geef bv volgens dit (Gina Ford) schema:
Voeding 1:
5-6u ene borst
7.30u andere borst
Voeding 2: 10-11u
Voeding 3: 14-15u
Voeding 4:
17u 1 borst
18.30u andere borst
Voeding 5: 23-23u
Slapen doet ‘ie heel wisselend overdag, vaak ‘s ochtends 1,5u tussen 8 en 11u, dan nog ergens uurtje tussen 12 en 15u en vaak nog laatste uurtje tussen 15-18u. Hij slaapt de laatste twee weken niet echt tussen 19-21u maar hoop dat dat door sprong 2 komt.

5 jaar geleden
Reactie op Roos2020
Dat is grappig, hier exact hetzelfde!! Hoe laat doet jouw kleine het langer ...
Hier deed hij ook vaak zijn langste slaap tussen 19 en 23u maar sinds we hem rond 22.15u wakker maken voor z’n laatste voeding en die laatste voeding iets hebben aangevuld met ca 50ml gekolfde melk slaapt hij door van 23u tot een uur of 5 ‘s ochtends.

5 jaar geleden
Reactie op Roos2020
Dat is grappig, hier exact hetzelfde!! Hoe laat doet jouw kleine het langer ...
Hoi borstvoeding mama’s!
Fijn om te lezen hoe jullie het doen. Ons kindje is nu 10 weken en hij drinkt opeens weer veel meer... overdag soms a 2 uur, in de middag dan wel een lange slaap en dan weer a 2 uur voor de nacht. Ik voed s’nachts ook gewoon nog elke 3/4 uur sinds een paar dagen, terwijl het hiervoor maar 1 tot 2 keer was! Laatste voeding helaas ook rond 20u waarna een lange slaap van ongeveer 5 uur volgt. Bij wakker maken om 23u bijvoorbeeld, komt hij juist a drie uur weer de rest van de nacht. Zo bizar hoe de voedingen eerst steeds minder werden en nu opeens weer meer! Ben soms wel jaloers op moeders die (vooral met kv) op nog maar 6 voedingen zitten en de baby’s al doorslapen. Ik heb een boegondier getroffen denk ik! Die ook nog wel veel spuugt.. herkennen mensen dit? Ik ben benieuwd hoe het straks is als ik weer moet werken over twee weken. Altijd fijn om te horen dat meer moeders struggelen ☺️☺️

5 jaar geleden
Reactie op BabySiemLove
Hoi borstvoeding mama’s!
Fijn om te lezen hoe jullie het doen. Ons kindje ...
Hier een kv mama waarvan het kindje snachts ook nog gewoon om de 3 a 4 uur komt, net als overdag. Zit rond de 7 voedingen gemiddeld maar dat is omdat we veel moeten rekken. Hij heeft super veel honger en met minder neemt hij geen genoegen, dus zitten iedere dag met: hoever gaan we vandaag weer over de liter. Ook aardig stressvol en hij slaapt sowieso weinig. Tot week 6 sliep hij alleen overdag en snachts in de draagdoek en urenlang huilen door pijn. Dus ook kv is niet altijd een succes haha, hij is nu ook 10 weken

5 jaar geleden
Reactie op moes-24
Hier ook 9 weken! We zitten beetje hierop;
Tussen 5 en 6u wakker, bv
Slaapj ...
Wow slaapt tot ochtend!? Met alleen borstvoeding? Ik geef ook alleen borstvoeding maar heb altijd wel een voeding om 21.00, 03.00, 07.00 uur

5 jaar geleden
Reactie op Lore120485
Hier ook 9 weken maar van schema kan ik niet echt spreken... bv op vraag, m ...
Hier precies hetzelfde. Ook 9 weken trouwens.

5 jaar geleden
Reactie op BabySiemLove
Hoi borstvoeding mama’s!
Fijn om te lezen hoe jullie het doen. Ons kindje ...
Dat jaloers zijn ken ik heel goed....
Consultatiebureau zei gisteren ook, ja met flesvoeding/kunstvoeding kun je beetje sturen en in een schema krijgen en weet je meestal voor hoeveel uur ze wel verzadigd zijn. Met borstvoeding is dat helaas niet. Ik vroeg namelijk of het normaal was dat ik nog geen vast ritme heb en elke dag hij andere tijden drinkt...
Dit hoort er dus bij....echt voeden op verzoek. Ik vind dingen plannen hierdoor wel echt lastig, jullie? Ik weet nooit hoe laat hij komt....kan dan precies zijn als ik wil of moet gaan.

5 jaar geleden
Ik snap dat van die schema's niet. Jij eet toch ook niet elke dag op precies dezelfde tijd? Ik hou gewoon bij wat hij drinkt en hoe laat en de ene dag is dat eerder of later dan de ander of meer of minder. En zeker met borstvoeding komen ze vaker want is makkelijker te verteren. In ieder geval ik geef mijn baby op verzoek flesvoeding en snachts slaapt hij nu 7/8 uurtjes door. En zoals je op de foto ziet erg tevreden.

5 jaar geleden
Ik geef bv op verzoek, en hij heeft zelf een bepaalde ritme. Moet zeggen dat ik dat wel fijn vind zodat ik een beetje weet hoe de dag loopt. Hij slaapt goed en makkelijk overdag en snachts.
Dit is m ongeveer;
7 u voeding 1
8 tot 9 slapen
9.30/10 u voeding 2
11 tot 13 slapen
13/14 u voeding 3
15 tot 17 slapen
17/17.30 u voeding 4
Niet meer slapen..
19.30/20 u voeding 5, en dan clusteren tot 21/21.30
21.30/22 u naar bed voor de nacht
2 u voeding 6
5 u voeding 7
En dan weer 7 u.. en begint t opnieuw en opnieuw en opnieuw haha.
Best pittig hoor die nachten. Als iemand iets ziet en tips heeft.. graag! :-)

5 jaar geleden
Ja met bv zit het vaak tussen verzoek en schema in - als je zelf schema aanhoudt dan went hij daar ook best snel aan. Maar als hij half uur eerder of later komt of als je zelf uur eerder wilt voeden wegens planning dan kan dat ook prima. Het is alleen voor jezelf wel lekker als er een beetje een schema is.
Qua langer doorslapen hielp bij ons dus wat extra gekolfde melk geven bij dr laatste avond voeding.

5 jaar geleden
Dat jaloers zijn ken ik heel goed....
Consultatiebureau zei gisteren ook, j ...
Ik plan dingen nooit stipt op tijd, maar ongeveer op tijd met mensen. Ik app dan de ochtend zelf bijvoorbeeld hoe laat het exact wordt, omdat het ligt aan de ochtend voeding. Ik weet dat mijn zoontje ongeveer na 2 uur komt na een voeding. Dus ik ga dan net na een voeding weg en zorg dan of dat ik ergens ben waar ik kan voeden, of ik neem afgekolfde melk mee in een flesje als ik de gelegenheid heb tot opwarmen. Ik plan dus echt wel om zijn voeding heen!

5 jaar geleden
Reactie op NadineH
Hoi hoi,
Hier flesvoeding.
Tussen 8 en 9 150cc 5 scheppen
Tussen 11 en 12 ...
Vraagje, doe jij 150 cc water en 5 scheppen voeding of is het 150cc inclusief voeding?:)