36 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter is ook 9 weken en ik vermoedde ookal dat ze in een sprong zit. Alleen bij ons is het zo dat ze haar flesjes niet meer leeg drinkt en snachts onrustig is. Vooral na de nacht fles. Dit was normaal nooit zo. Ze slaapt voor de rest wel goed overdag en ze is vrolijk. Maar ze is wel wat onrustiger. Misschien is het idd een sprongetje

5 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde! Huilde weinig, was gemakkelijk te troosten, maar afgelopen dagen huilt hij meer en gedurende de dag momenten dat hij niet te troosten is.. hoop maar dat het een sprongetje is inderdaad. Hij is overigens afgelopen zondag 9 weken geworden.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde.. alleen rustig bij mama nu😅

5 jaar geleden

Mijn dochter is morgen 8 weken en zit midden in der sprongetje. Sinds 4 dagen is ze niet te genieten. Ze was een heel rustig en tevreden kind dat bijna nooit huilde ook. Nu huilt ze de hele dag. Gapen maar niet willen slapen. Ze wilde nooit in het wippertje maar nu juist wel. In de nacht slaapt ze wel maar ze is zo onrustig woelen en geluidjes maken. Ik snap dat je onzeker kan worden hoor maar nergens voor nodig. Jong of niet je doet het goed en elk kind moet hier door heen dus elke ouder ook. En met 9 weken kan het heel goed het 8 weken sprongetje zijn. Die is tussen 8 en 10 weken als ik het goed heb.

5 jaar geleden

Zoontje hier van gisteren 9 weken en ook huilmomentjes. Veel mamahonger 😘 Ik hou hem dicht bij en dan valt het mee. Als ik weg moet gebruikt mijn man een gedragen t-shirt van mij voor de geur en dat helpt wel.

5 jaar geleden

Ja hier ook hetzelfde, sprong 2 Mental Leap rondt 8-9 weken, duurt ongeveer 2 weken. The Wonder Weeks app is heel nuttig in dit verband

5 jaar geleden

Reactie op Lore120485

Zoontje hier van gisteren 9 weken en ook huilmomentjes. Veel mamahonger 😘 ...
Oh dat ga ik dan ook eens proberen! Ben benieuwd of het helpt met slapen want inbakeren helpt ook even niet meer hij slaapt nu op mijn buik op het moment😅 ook heerlijk daar niet van🥰

5 jaar geleden

Reactie op Jbdkr

Onze dochter is ook 9 weken en ik vermoedde ookal dat ze in een sprong zit. ...
Dit probleem heb ik ook! Hij laat soms de helft gewoon staan.. neemt mega lange pauzes met de fles weigeren/huilen of gewoon rustig met zijn tong wegduwen en na half uur/uur wilt die ineens weer de rest maar dan is de fles kouder geworden😕

5 jaar geleden

Jaaaaa... zo herkenbaar! Zoonlief huilt normaal bijna niet en is nu na zijn avondfles van 18/19u ontroostbaar als ie naar bed moet... ik wieg hem dan zoveel mogelijk in slaap en loop 10x naar boven om zijn speentje terug in zijn mond te stoppen. Overdag wel vrolijk, wel vaker iets huilerig maar te troosten, drinkt iets minder, komt wel eerder.. Volgens de Oei ik groei-app zit ie dik in zijn sprongetje..

5 jaar geleden

Mijn zoontje is nu overigens iets meer als 9 weken..

5 jaar geleden

Dit probleem heb ik ook! Hij laat soms de helft gewoon staan.. neemt mega l ...
Nou echt precies dit. Zo vervelend... Idd dat weg duwen met de tong doet ze nu heel vaak. Deed ze voorheen echt nooit. Ze laat nu ook gewoon lekker alles langs haar mond lopen. Want dan hoeft ze eigenlijk niet meer maar ze houd papa en mama voor de gek😅.. hoop dat het sprongetje snel voorbij is. Duurt nu al zeker een week

5 jaar geleden

Reactie op Jbdkr

Nou echt precies dit. Zo vervelend... Idd dat weg duwen met de tong doet ze ...
Ja dit duurt me wel lang idd.. en gek genoeg lukt papa t wel om hem de fles te geven in een keer en sta ik weer voor gek omdat ik telkens zeg hij wilt de fles niet! 🙂

5 jaar geleden

Hier ook helemaal hetzelfde! Ik hoopte ook al dat ik niet alleen was en dat het om sprongetje 2 gaat...

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde....ik dacht wat heb ik opeens een ander kind. Huilde ook niet vaak en lang en indien wel kon hij afgeleid en getroost worden. Nu erg huilerig, weinig is goed, wandelen, bij je liggen, box met muziekmobiel, alles is nu niet troostend voor hem. Ook heb ik het idee dat hij anders huilt, kennen mensen dat? Hij kan nu zo hard, vanuit zijn tenen, aan een stuk door huilen zonder pauze. Dan heeft hij bijvoorbeeld honger. Dan heb ik de fles allang bij zijn mond maar door de boosheid heeft hij dat niet eens door.

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde....ik dacht wat heb ik opeens een ander kind. Huilde ...
Ik herken het! voeden word ineens heel lastig! Dan vraag ik me af wat wil je nou kleine vriend maar hij wil gewoon niks ofzo

5 jaar geleden

Afgelopen week leek onze Maya wat humeuriger dan normaal. Ze is absoluut geen huilbaby en heel erg chill, maar de laatste tijd wat sneller uit haar doen en iets lastiger s'avonds en smiddags in slaap te krijgen. Verder lijkt ze goed met sprongetjes om te gaan. Helemaal niet overstuur bij huidhonger of cluster voeden, maar gewoon vooral mopperen en trappelen. Nu is ze sinds vandaag 10 wkn! En valt me ineens wel op dat ze met hoge klanken experimenteert tijdens het kirren, en ze bestudeert mijn- en haar eigen handen steeds meer. Ze reikt nu ook gerichter naar ons of speelgoedjes uit.

5 jaar geleden

Reactie op Eva08i

Mijn dochter is morgen 8 weken en zit midden in der sprongetje. Sinds 4 dag ...
Exact hetzelfde, morgen 8 weken, al enkele dagen lastiger en heel weinig willen slapen met vandaag een absoluut hoogtepuntje. Dat ze maar rap landt na haar sprong 🙈!

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde....ik dacht wat heb ik opeens een ander kind. Huilde ...
Ja! Idd ander soort huiltje ineens

5 jaar geleden

Reactie op lentje

Ja! Idd ander soort huiltje ineens
Hier ook! Juist zachter dan voorheen. En ook veel duidelijker een "ik ben zo moehoeeee" huiltje

5 jaar geleden

Yes hier nog één. Vandaag 9 weken en al paar dagen deze kenmerken: niet in slaap vallen tussen 19-21u, bij voeding ineens niet aanhappen, korter voeden en huilen direct na voeding, niet zichzelf alleen kunnen vermaken, zelfs huilen in de wagen en draagzak. En inderdaad ook echt een ander huiltje dan eerder, meer alsof de hele wereld hem verlaten heeft. Kortom: je bent zeker niet alleen. Veel vasthouden, troosten en af en toe lachen om al t acteer werk van die kleintjes :) en aftellen! Succes allemaal 😊