Ik heb mij laten vertellen dat dit komt door de hormonen in de BV. Dit komt bij ons als moeder vandaan en dit zou na enkele maanden weg moeten trekken. Onze zoon heeft er ook last van maar verschilt per dag. Ene dag zit hij helemaal vol en volgende dag maar klein beetje. Al lijkt het nu sowieso minder te worden. Hij is morgen 4 weken.
Onze zoon van 4 weken heeft het ook. Je geeft jouw hormonen hiervoor mee met de bevalling. Duurt een aantal weken tot het vanzelf weg gaat. Er is niet echt iets aan te doen. In ieder geval niets op get gezichtje smeren, dan wordt het erger zeiden ze op het CB.
Heeft er iemand een foto hoe het er bij jullie kindje uit ziet? Mij is verteld dat m’n dochter er ook veel last van heeft maar van haar is het echt aan het uitdrogen
Mijn baby kreeg ook zoiets maar ik denk dat het komt door de warmte. Tenminste ik zocht het op en ik herkende dat op internet. En als ik haar in badje doe dan lijkt t iets meer weg te gaan. En ik houd haar weg van warmte.
Wij zijn gisteren bij de huisarts geweest en volgens haar is dit ook baby acne. En gisteren zag het er nog vuriger uit. Startte 2 weken geleden heel iets en is sinds 3 dagen zo. Ze is vandaag 5 weken oud.
Gaat vanzelf weer weg. Niet aan zitten, dan kan het gaan ontsteken. Het komt net als bin de pubertijd door hormonen. Gelukkig duurt het bij baby's alleen een stuk korter