17 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter is gek op de risotto van opperdepop van ah. We halen ook recepten van spikkels.nl

3 jaar geleden

Super stoer van alle mama's en papa's die stukken geven. Ik heb ook gelezen dat dit beter zou zijn, maar mijn dochter lijkt nog niet goed te kunnen kauwen. Paar keer geprobeerd en dan krijg ik het spaans benauwd omdat ze half stikt. Bleven jullie het gewoon proberen??

3 jaar geleden

Reactie op Room93

Super stoer van alle mama's en papa's die stukken geven. Ik heb ook geleze ...
Oh ik ben ook telkens als de dood hoor! Ik blijf het inderdaad proberen en eet het zelfs eerst om te kijken wat de structuur is. Dit was bijvoorbeeld haar bordje vandaag. Dan is alles heel zacht. Maar vond het best saai qua smaak. In die potjes zit toch vaak wat toegevoegd wat ze dan lekkerder vind.

3 jaar geleden

Hier is avondeten ineens niet meer leuk! Onze zoon vind het niks aan lijkt het! Tenzij we bami eten want die gekke sliertjes vind hij reuze interessant.. wij geven hem gewoon wat hij lekker vind en als hij niet voldoende heeft gegeten dat krijgt hij daarna nog een boterhammetje.. overdag probeer ik wel met fruit wat extra te geven! Zodat hij wel alle vitaminen binnen krijgt

3 jaar geleden

Reactie op Room93

Super stoer van alle mama's en papa's die stukken geven. Ik heb ook geleze ...
Daar heb ik ook last van. Krijg het ook spaans benauwd omdat ie half stikt erin. Terwijl die potjes met stukjes in wel gewoon weg krijgt.

3 jaar geleden

Bij ons geven we stukjes apart naast een prakkie( als we groente met aardappels eet prak ik t ook nog ouderwets voor mij zelf) Bloemkool en komkommer kwam er in stukjes meteen weer uit maar als prakkie niet 🤣

3 jaar geleden

Misschien kun je de stukjes ook kruiden met tijm, peterselie, oregano......geeft ook net weer een ander smaakje....

3 jaar geleden

Reactie op Dreamzzz

Onze dochter is gek op de risotto van opperdepop van ah. We halen ook recep ...
Smikkels.nl leuk autocorrect

3 jaar geleden

Spaghetti met champignons vandaag gegeten, vond ie reuzeleuk! Vooral omdat het sliertjes zijn haha Verder doen wij hier een zoutloze variant van wat we zelf eten. Als we zelf wraps eten bijv, geef ik dit ook aan hem, maar dan deconstructed zeg maar. Dus partjes avocado, stukjes tomaat etc. Als mijn zoontje ziet dat wij hetzelfde eten, geeft toch soort van boost. Wil hij het extra graag eten

3 jaar geleden

Reactie op Room93

Super stoer van alle mama's en papa's die stukken geven. Ik heb ook geleze ...
Met brood ook of alleen met groente ?

3 jaar geleden

Bij ons is het avondeten ook best lastig. Hij wil niks met een lepel in zijn mond krijgen. Wordt echt mega boos omdat hij het dan zelf wilt doen maar maakt er vervolgens alleen maar een rotzooi van of begint de hapjes aan mij te voeren 😂😂. Dus ik geef hier ook stukken. Gister bijvoorbeeld aardappel, pastinaak en zoete aardappel. En omdat wij spaghetti carbonara aten gaf ik dan ook wat gebakken champignons erbij een paar stukjes spek om te proeven. Maar meneer eet dan precies de stukjes aardappel ertussen uit en verder proeft hij voornamelijk alles en spuugt t grotendeels weer uit. Ik vind dit best wel jammer en zonde steeds, maar ik probeer maar gewoon vol te houden. Zolang hij proeft zal hi i het vanzelf wel een keer lekker gaan vinden. Dit was bij mijn oudste ook vaak. Ook geef ik boontjes, broccoli, bloemkool, avocado, stukjes gekookte kip en ga zo maar verder. Soms opeens eet hij dan bijvoorbeeld heel goed sperziebonen 😅 en het fruit gaat ook super goed dus dat stelt me ook wel gerust. Peer, banaan, mandarijn, appel (is nog beetje lastig doorslikken alleen), blauwe bessen, druiven, mango, aardbeien gaat er allemaal met heel veel plezier in! Die blauwe besjes snij ik dan door de helft en doe het in een bakje. Dan zit hij zo heerlijk te smikkelen en pakt steeds heel netjes tussen zijn vingertjes zo een besje. Succes!! Hou vol, komt goed.

3 jaar geleden

Ik gebruik verschillende groenten bij elkaar met wat kruiden. Bijvoorbeeld tomaat, zoete aardappel, Pompoen en knoflook en ui. Of 🥔 met broccoli en bloemkool

3 jaar geleden

Reactie op Bernie02

Met brood ook of alleen met groente ?
Nee brood eet ze wel goed.

3 jaar geleden

Ik vind het ook nog zo moeilijk.. wij eten vaak Hellofresh, dit is altijd best wel gekruid (mild). Het lukt me nooit om haar mee te laten eten... iemand ervaring?

3 jaar geleden

Idem hier. Lang gepureerd eten. Paulien eet graag spaghetti. Enkel de pasta, zonder de saus. Ook niet gesneden of dan wil ze het nie 😋 Ze leerde brokjes eten door fingerfood te maken. Maar ik begon met vlees en als laatste de groentjes. Want vlees vinden ze toch allemaal lekker e 😋 krijgt ook vaak soep met broodkruim in om wat te vullen. Als groente eet zij heel graag romanesco 🤤

3 jaar geleden

Reactie op Jenny1111993

Oh ik ben ook telkens als de dood hoor! Ik blijf het inderdaad proberen en ...
Ja, denk ik ook. Ik kan de potjes-smaak ook niet namaken.

3 jaar geleden

Reactie op Dreamzzz

Smikkels.nl leuk autocorrect
Wat een super handige site!