24 Reacties

5 jaar geleden

Dat ze haar speen soms weigert is trouwens niet omdat ze hem niet wilt. Zij heeft haar speen vaak nodig om in slaap te vallen. Dus dan is ze moe, krijgt ze haar speen en valt ze in slaap. Nu geven we haar haar speen, sabbelt er even op, spuugt hem uit en begint te huilen. En zo steeds opnieuw. Soms proberen we die speen tegen te houden zodat ze in slaap valt.

5 jaar geleden

Hier het zelfde! Zoontje is van 6 mei en huilt al 2 dagen zonder te stoppen 😃 normaal om de 4 uur dronk hij 180+6 maar nu om de 3 uur!

5 jaar geleden

Hallo Tamarag! Mijn dochtertje is ook 14 weken en we merken ook dat ze enorm hangerig is, steeds geintertaind moet worden, voedingen worden lastiger en ze huilt ook veel meer. Tot enkele dagen geleden was zij steeds een vrolijke baby! Blijkbaar zouden ze in nieuw sprongetje kunnen zitten. Ik hoor van enkele mamavriendinnen dat deze sprong een lastige sprong is. Duimen dat de sprong niet lang zal aanhouden 🙏🏼🙏🏼

5 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Mijn zoontje is nu 14,5 week en huilt ineens sinds 2 dagen heel heftig. Hij krijgt nog flessen van 150 cc / 5 omdat hij de 180/6 niet op dronk. Komt ook eerder voor zijn fles en heeft ook dat hij kwijlt en veel zijn handen in zijn mond stopt. Hij is hangerig en ook rode wangen. Lastig of het nu tandjes zijn of een nieuwe sprong.

VRIEND

5 jaar geleden

Hier ook zoiets! Al 4 dagen meer huilerig en klooien met de speen van de fles.. prikjes op maandag hielpen daar denk ik ook niet bij😆 ik denk dat het een lastige sprong is idd, ik zie hem opeens namelijk ook nieuwe dingen doen!

5 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dat ze haar speen soms weigert is trouwens niet omdat ze hem niet wilt. Zij ...
Heeeel herkenbaar! Gaat bij ons precies hetzelfde maar.... De aanhouder wint! 😉

5 jaar geleden

Mijn dochter is trouwens van 9 mei, herken me enorm in je verhaal meestal stop ik even met de fles en dan 5min later drinkt ze hem ineens helemaal op!

5 jaar geleden

Heel herkenbaar! Precies hetzelfde. Mijn mannetje is 16 weken en van een tevreden vrolijke baby is hij de afgelopen dagen veranderd in een grumpy huilerige baby. Soms wou hij na 2 uur alweer eten. Ben nu overgegaan op Forte van Nutrilon en dat scheelt wel enorm in de honger. Ik ga ervanuit dat het sprong 4 is.. 35 daagjes.. dus nog even te gaan maar alles is een fase..

5 jaar geleden

Sprong kan soms ook wat eerder of later zijn. Kan ook vermoeidheid zijn dat ze toch veel prikkels op doet. Hun wereld wordt steeds groter wat verwerkt moet worden. Kan ook rijping van de darmen zijn wat voor meer onvrede zorgt en kindjes geven dan ook hongersignalen af, wat verwarrend kan zijn. Groeispurt waardoor ze toch meer honger heeft zou ook nog kunnen. En altijd als je denkt een goed ritme te hebben, dan gooien die kleintjes het weer om. Etc.. etc.. Al met al, altijd gissen wat het is😅🙈. Als je het niet vertrouwd cb of huisarts raadplegen. Verder weet ik niet wat ze fijn vindt, maar misschien extra badje, in een draagdoek of een wandeling met de wagen, dit helpt bij ons. Een vriendin van ons ging rondjes rijden met de auto om de kleine rustig te krijgen. We verzinnen en proberen vanalles😂. Heel veel succes, hopelijk vinden jullie snel weer samen wat meer rust. Is vermoeiend en soms ook frustrerend🍀😘

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde...alhoewel mijn zoontje 16 weken is en super rustig en vrolijk..huilt alleen als hij honger heeft...maar nu..omg..heb hem nog nooit zo hard zien huilen en krijsen...hij wilt om de 1.5 uur a 2 uur steeds KV..dan drinkt ie maar 50 a 60ml en laat de rest staan van de 150ml..en na 1 uur a 1.5 uur komtie weer..zit op 9 voedingen per dag...kom nergens aan toe.. hij is een hongerige baby..iemand een idee wat ik eventueel kan doen?

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Hier precies hetzelfde...alhoewel mijn zoontje 16 weken is en super rustig ...
Nutrilon forte proberen? Hier hetzelfde en ik moet zeggen, hij huilt niet meer om de 2 uur van de honger. Wel heb ik nog steeds een humeurig mannetje maar dat is gewoon de sprong. Die duurt 35 dagen..

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Kan een sprongetje zijn dus gewoon eventjes laten begaan en veel liefde geven ? 🥰

5 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Nutrilon forte proberen? Hier hetzelfde en ik moet zeggen, hij huilt niet m ...
Dankje voor de tip..moet ik dit in overleg met de CB doen of gewoon kopen en gebruiken?

5 jaar geleden

Bij mij ook.. mijn baby nu 12 week.. en zij echt huilen en Slecht drinken.. als wil ik melk geven echt zij huilen 😩

5 jaar geleden

Reactie op shirleyc

Hier ook hetzelfde. Mijn zoontje is nu 14,5 week en huilt ineens sinds 2 da ...
Hier precies hetzelfde! Zelf denk ik eigenlijk dat het een combinatie kan zijn. Dat de tandjes wel al bezig zijn om door te komen misschien maar dat het nog wel even duurt voor ze er echt zijn. Maar dat ze ze wel gewoon al voelt.

5 jaar geleden

Reactie op DewiLax88

Heel herkenbaar! Precies hetzelfde. Mijn mannetje is 16 weken en van een te ...
Pfoe 35 dagen! Dat is een pittige.. overstappen wil ik niet, ik gebruik nutrilon omneo ivm moeizame ontlasting en dat gaat stuk beter!

5 jaar geleden

Reactie op Monique DdK

Sprong kan soms ook wat eerder of later zijn. Kan ook vermoeidheid zijn dat ...
Dankjewel! 😊 Dat van het ritme is echt zo! Ik ben echt blij dat we al een tijdje een ritme er in hebben. Probeer daarom die flessen soms nog wel te rekken en 9 vd 10 keer lukt het. Maar als ze echt honger heeft krijgt ze de fles ook gewoon. Als wij honger hebben willen we ook zo snel mogelijk eten!

5 jaar geleden

Ja ze zitten in sprong 4 . Deze duurt 35 dagen dus even volhouden ❤️

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Hier precies hetzelfde! Mijn dochtertje is zo rustig en vrolijk. Huilt inderdaad ook alleen bij honger. Gelukkig krijg ik nog wel 3 uur tussen de voedingen en drinkt ze sowieso 100/150. Lastig he! Succes, lijkt mij heel zwaar zo vaak te moeten voeden.

5 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Dankje voor de tip..moet ik dit in overleg met de CB doen of gewoon kopen e ...
Ik zou misschien wel overleggen met het consultatiebureau, maar echt je gevoel volgen. Ik gaf na borstvoeding hipp kunstvoeding, en mijn dochtertje had heel veel last van obstipatie. Toen het na 4 weken en lactulose nog niet beter was geworden had ik gebeld om over te stappen op nutrilon omneo. CB zei dat ik nog maar even moest afwachten omdat het echt beter zou worden. Ik heb niet geluisterd en ben gewoon overgestapt. Ze heeft nu sowieso 3/4 luiers per week en heeft totaal geen last meer.