11 Reacties

5 jaar geleden

Onze zoon van 24 weken slaapt snachts 12 uur aan een stuk en smiddags nog eens 3 uur. De rest is wisselend. Vaak nog 2 slaapjes van 30 min. Dus in totaal 16 uur op een dag.

5 jaar geleden

Ik denk dat ze gewoon veel slaap nodig heeft. Ik sliep als baby ook enorm veel. Altijd eigenlijk. En als mijn moeder me als peuter achter op de fiets zette, hing ik na 2 minuten al te slapen 😛 ik heb als kind ook altijd zelf gezegd "mama, ik ben moe, mag ik naar bed". Haha. En mijn 2 broers sliepen net enorm weinig. Dat is bij iedereen zo verschillend he. Ik denk echt niet dat ze teveel slaapt hoor. 🙂
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Onze kleine meid slaapt tussen 19 en 20 tot 6.30 a 7. Als we de nachtfles om 4uur geven kan ze doortukken tot 8 a half 9. Bij de opvang slaapt ze gemiddeld 2uur sochtends en 2 uur smiddags en ze valt ook regelmatig in slaap op de weg naar huis in de auto en soms thuis ook nog. Ik probeer haar iig om 18u wakker te maken zodat ze om 19 a 20 weer wilt slapen na de fles. De ene baby slaalt veel, de andere baby niet. Ik was heel snel van mn slaapjes af als baby en mijn partner ook, terwijl onze kleine meid echt wel vaker op een dag kan tukken 🤣

5 jaar geleden

Echt niet druk om maken! Heb ik bij mijn oudste ook gedaan, sliep altijd mega veel maar ontwikkeld zich heel normaal. Ze is nu 2 en ze slaapt nog steeds veel van 19-9 en smiddags nog met gemak 2 uren. De jongste is net zo’n slaap kop dus vooral lekker van genieten!

5 jaar geleden

Ze za het vast nodig hebben, alle prikkels verwerken etc. En zeker als ze ‘s nachts niet 12 uur bij elkaar slaapt. Wellicht slaapt ze zoveel op de dag vanwege een allergie of intolerantie. Maar denk dat het meer komt omdat ze ‘s nachts onrustig slaapt.

5 jaar geleden

Super bedankt voor de reacties. Ze is dus niet de enige gelukkig 😊 Denk dat ze dat dan van haar vader heeft dan want die kan ook heel goed en veel slapen als hij de kans krijgt. Ze heeft t ook altijd gedaan wel hoor. Dus niks nieuws. Maar sommige dagen heb ik r gewoon amper wakker gezien en lijkt t wel alsof ze t liefste gewoon de hele dag wil slapen en alsof dat nog niet voldoende is 🙈 Ik moet zeggen dat ik het ook wel echt als een kadootje zie dat ze zo makkelijk is en we geen gekke capriolen hoeven uithalen om haar te laten slapen. Maar gek he.. als een baby te weinig slaapt maak je je zorgen maar als ze dan heel veel slapen ook 🙄

5 jaar geleden

Ze za het vast nodig hebben, alle prikkels verwerken etc. En zeker als ze ‘ ...
Ja dat vroeg ik mij ook al af inderdaad. Dat zou best kunnen. Ze gaat altijd tussen 18.00u en 19.00u naar bed (vaker om 18.00u dan om 19.00u). Ze blijft dan slapen totdat mijn man haar rond 23.00u 'wakker' maakt voor een voeding. Daarna wordt ze in de co sleeper gelegd (alle andere dutjes overdag en savonds doet ze in haar ledikantje) en slaapt ze prima tot meestal een uur of half 3 snachts, soms half 4, soms 2 uur. Met uitzondering tot half 5 maar dat is heeeeeel zelde. Daarna slaapt ze heel onrustig, wil ze vaak haar tutje terug, muziekdoosje aan en dat ik haar handje vasthoudt valt ze eigenlijk altijd wel weer steeds in slaap maar blijft dus steeds een soort van onrustig half wakker worden en begint uiteindelijk, als ik haar tutje niet teruggeef en haar handje vasthoud, te huilen en wordt dan echt wakker. Rond half 5 of 5 uur geef ik meestal haar voeding. Heel soms pas om half 6 als dat gaat, en dan slaapt ze weer, nogsteeds onrustig maar iets beter, tot een uur of 7 sochtends en dan begint de dag maar wil ze rond half 8 weer terug naar bed en leg ik haar weer in haar ledikantje enz enz

5 jaar geleden

Ze za het vast nodig hebben, alle prikkels verwerken etc. En zeker als ze ‘ ...
Ze krijgt nog geen vaste voeding dus dan zou ze allergisch of intollerant moeten zijn voor iets in de flesvoeding, maar verder heeft ze nergens last van. Ze is heel makkelijk, huilt eigenlijk nooit, lacht heel veel en is heel tevreden, alleen altijd moe.

5 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Ja dat vroeg ik mij ook al af inderdaad. Dat zou best kunnen. Ze gaat altij ...
Misschien kun je de wakkertijd overdag een kwartiertje of half uurtje rekken en slaapt ze dan in de nacht beter. Verder is ieder kind anders, dus niet te druk om maken. Ik geloof niet dat je teveel kunt slapen..

5 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Misschien kun je de wakkertijd overdag een kwartiertje of half uurtje rekke ...
Een kwartiertje of halfuurtje rekken heb ik wel geprobeerd al inderdaad maar ze valt dan moeilijker in slaap en slaapt ook minder makkelijk door. En ze is dan echt aan het mopperen dat kwartiertje of half uurtje en dat vind ik het ook niet waard. Wij doen vanaf het begin af aan ons meisje volgen in wat zij aangeeft en graag wil en daardoor doet ze het super goed en huilt ze vrijwel nooit (als ze 3x in de week 5 min huilt is het veel). Alleen valt het dus wel op dat ze zoveel aangeeft naar bed te willen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op Frummel1

Een kwartiertje of halfuurtje rekken heb ik wel geprobeerd al inderdaad maa ...
Als de slaapjes daar niet beter of langer van worden, dan zou ik inderdaad vooral haar ritme aan houden. 😉