Mijn kleine is net een jaar geworden en tijdens de zwangerschap had ik ernstige bekkeninstabiliteit met rugklachten. Ik ben toen geloof ik rond de 26 à 28 weken compleet gestopt met werken, ik kwam in de ziektewet terecht. Ik had zoveel pijn en kon iedere dag wel janken. Nu is het nooit echt weggegaan, ik heb zowel tijdens als na de zwangerschap bij de fysio gelopen. Nu heb ik sinds een week weer extreme last.. de tranen springen weer in mijn ogen. Ik durf me ook niet ziek te melden, daar heb ik tijdens de zwangerschap ook lang mee gewacht omdat ik me bezwaard voelde. Dat heb ik nu weer. En ik vind het extra rot en erg, omdat ik dus al zo vroeg in de ziektewet zat. Ik werk nu overigens ook "maar" 2 dagen, de andere dag is ouderschapsverlof. Nu heb ik wel zwaar fysiek werk, maar kennelijk is 2 dagen toch erg pittig in combinatie met de zorg voor de kleine. Ik heb er ook erg last van als ik met hem speel op de grond.
Zijn er meer dames die nog steeds zulke klachten ervaren? Ik vraag me af of het normaal is. Ik weet ook niet zo goed wat ik hiermee wil, ik zoek denk ik een stukje herkenning en eventueel tips. De fysio ga ik binnenkort weer heen maar uit ervaring weet ik dat het nooit helemaal weg gaat daarmee. En op het werkvlak: heeft iemand ervaring met wederom ziek melden? Hoe werd dat opgepakt?