18 Reacties

3 jaar geleden

Bij mijn dochter (11 maanden) was het bijna weg zonder iets te doen, maar opeens zat het ooooooveraaaaaaal. Dus paar dagen geleden hele kop met olijfolie ingesmeerd paar uur laten zitten en haar in bad gedaan en 15 min ofzo alles eruit gekamt voorzichtig met een fijne kam. Haren niet gewassen wat meer olijfolie erin en dag erna weer kammen en toen ook haar haar gewassen en het lijkt nu weg op een paar schilfertjes na dus misschien vant weekend weer nog 1 dag olijfolie en dan hopleijk alles weg!🥳 alleen uitkijken als je bijv liggend bv geeft op bed ofzo dat der haar vol olijfolie zit, ik had er een oude handoek onder 😅

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook nog. Ik laat het gewoon zitten nu, maar heb het bij mijn dochtertje toen zij klein was na een tijdje weggehaald. als je de hoofdhuid insmeert met wat babyolie en dan voorzichtig met een speelkaart over het hoofdje gaat dan laat het los.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Wumi

Bij mijn dochter (11 maanden) was het bijna weg zonder iets te doen, maar o ...
Bij ons was het ook inderdaad bijna weg en opeens zat alles weer onder. Snapte er niks van. Gebruik nu babyolie en kam het er steeds beetje bij beetje uit.

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MB82

Mijn zoontje heeft het ook nog. Ik laat het gewoon zitten nu, maar heb het ...
Laat je de babyolie wel intrekken?

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Bij ons was het ook inderdaad bijna weg en opeens zat alles weer onder. Sna ...
Ja ze zeiden mij dat het niet terug kon komen? Nu was het dan ook nog niet helemaal weg maar ik had ook zoiets van huh?? Dus toen toch maar olijfolie erin ik wou dat steeds niet omdat het zo vettig is en alles eronder komt door der haar maja 😅

3 jaar geleden

Ons zoontje wordt bijna 1 en heeft het ook nog. Hij heeft er geen last van dus ik ga er niet aan zitten pulken

3 jaar geleden

Reactie op Roosje85!

Laat je de babyolie wel intrekken?
Ja dat heb ik toen wel even gedaan

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Noekie

Ons zoontje wordt bijna 1 en heeft het ook nog. Hij heeft er geen last van ...
Snap ik... onze dochter heeft er ook geen last van maar als ik haar haren kam dan zie je het zo zitten. Mocht dadelijk haar haar langer worden en ik wil dr wat in doen van staartje of speldje dan vind ik dat het wel goed uit moet zien.

VRIEND

3 jaar geleden

Heb het tot nu toe ook gewoon laten zitten, je ziet er niets van :)

3 jaar geleden

Vraag: hoe vaak wassen jullie de haartjes/het hoofdje met shampoo? Want hier 2 baby's die nog geen berg hebben gehad en ik was hun haren/hoofdje maar maximaal 2x per week met shampoo omdat het bij baby's ook echt nog niet nodig is! Ik kreeg die tip.ooit en mijn beide baby's hebben geen berg gehad!

3 jaar geleden

Luna Rose is 11 maanden en heeft ook nog steeds berg op haar hoofd. Je ziet het nu gelukkig wat minder omdat haar haar wat langer begint te groeien. Ik probeer het er af en toe een beetje uit te kammen maar verder doe ik er niet speciaal iets aan.

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Vraag: hoe vaak wassen jullie de haartjes/het hoofdje met shampoo? Want hie ...
Ik denk niet dat het met shampoo te maken heeft. Wij wassen het haar van ons zoontje zelden met shampoo maar hij heeft toch nog steeds veel berg. Gelukkig een dikke bos haar dus je ziet het niet zo goed.

3 jaar geleden

Reactie op MB82

Ik denk niet dat het met shampoo te maken heeft. Wij wassen het haar van on ...
Ik weet ook niet of het daaraan zou kunnen liggen, ik kreeg ooit de tip de haren niet te vaak met shampoo te wassen van daar mijn vraag..

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Ik weet ook niet of het daaraan zou kunnen liggen, ik kreeg ooit de tip de ...
Ja snap ik. Die tip hebben wij ook gehad en dat lees ik ook vaker, maar ik denk dus, als ik naar ons zoontje kijk, dat berg daardoor niet veroorzaakt wordt. Maar goed is het sowieso niet voor de baby huid om vaak de haartjes te wassen

3 jaar geleden

Reactie op MB82

Ja snap ik. Die tip hebben wij ook gehad en dat lees ik ook vaker, maar ik ...
Nee het zal idd wel iets anders zijn waardoor het ene kind het wel heeft en de andere niet.. geen idee maar dacht deel de tip even.. wie weet helpt het toch!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MB82

Ja snap ik. Die tip hebben wij ook gehad en dat lees ik ook vaker, maar ik ...
Ik heb nog nooit de haartjes van mijn dochtertje gewassen met shampoo ook weinig nat gemaakt, soms met water en beetje moedermelk. Ze heeft toch ook last van berg en ik twijfel of ik het moet weghalen of niet. Het verstopt misschien de poriën van de hoofdhuid wat misschien ook niet goed is voor de talgproductie. Tegelijk beschermt het haar hoofdje misschien tegen zonnebrand? Ik weet het ook niet hoor.

3 jaar geleden

Ik zou een conditioner in het haar doen. In masseren zoals een shampoo eventueel doorkammen om zoveel mogelijk vlokjes eruit te halen en dan uitspoelen. Dat werkte bij mijn dochter perfect! Ze heeft nu nog wel een paarplekjes berg maar dat zie je niet ivm veel haar. Ik gebruik wel professionele conditioner van Kevin murphy ( kappers product)

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Brenda83

Vraag: hoe vaak wassen jullie de haartjes/het hoofdje met shampoo? Want hie ...
Ik gebruik helemaal geen shampoo dus daar kan het niet te maken mee hebben. Het zijn vooral de talgklieren