32 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het geprobeerd en ging prima, behalve dat ik een beetje ging lekken bij de nachtvoeding (uit de andere borst) dus vond het toch fijner met bh. Heb verder geen kompressen, maar ik denk dat je, als je ze nu wel nodig hebt, een heel nat bed krijgt als je snachts geen bh/kompressen gebruikt

5 jaar geleden

Ik sliep hiervoor ook altijd zonder, maar inderdaad nu met bh en zoogcompressen. Zolang je bv geeft is dit wel nodig. In ieder geval bij mij wel want, mijn borsten lekken vaak. Helemaal als die kleine begint te huilen..

5 jaar geleden

Ik kreeg juist hele erge stuwing van het aanlaten van een voedingsbh. Dus heb een handdoek dubbel gevouwen op hoogte van borsten gelegd, zodat die melk opvangen wanneer je lekt.

5 jaar geleden

Ik draag een top die wat aanspant 's nachts, zodat de zoogkompressen op hun plaats blijven zitten, maar ik toch niet het vervelende gevoel ervaar van een aansluitende bh, werkt voor mij prima

5 jaar geleden

Of je compressen nodig blijft hebben ligt aan je ‘toevoer’, maar als je ze nu nog nodig hebt dan denk ik wel dat dat zo blijft zo lang je volledig voedt (was bij mijn vorige twee kindjes wel zo). Zeker snachts als je borsten over t algemeen voller zijn? Ik draag snachts altijd van die voedingstops van de H&M (met een soort ingebouwde bh). Niet per se voor stuwing, maar je moet nou eenmaal iets hebben om de compressen in te plakken 🤷‍♀️

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn lactatiekundige zei dat het beste is om je borsten zoveel mogelijk te luchten en dus s nachts geen bh te dragen, ik draag daarom nu een los hemdje of slaapjurkje, maar plak er meestal toch wel compressen tegen aan omdat het anders toch wel heel erg lekt (ook al is mijn dochter is al 8 weken). In het begin legde ik vaak ook een handdoek onder me dat niet heel het bed nat werd. Lang verhaal kort: voor je borsten is t goed om juist geen bh te dragen, maar het is wel wat sneller een natte boel ;)

5 jaar geleden

Dat is mij ook aangeraden. Zoontje morgen 5 weken. Sliep voorheen altijd zonder bh, moet zeggen dat ik dat nu ook het liefst zou doen maar dan ‘lek’ ik nachts wel de boel onder. Ben nu op zoek naar een lekkere flexibele top waar ik zoogkompressen in kan doen. Dus als iemand tips heeft?

5 jaar geleden

Ik heb zo’n speciale nacht voedingstop! Lijkt een beetje op een sporttop. Zit super lekker en de zoogcompressen blijven goed zitten. Ik heb ze persoonlijk echt wel nodig en moet ze bijna elke voeding vervangen!

5 jaar geleden

Reactie op Stephaniie

Dat is mij ook aangeraden. Zoontje morgen 5 weken. Sliep voorheen altijd zo ...
Ik had hem bij bonprix besteld. Leuk betaalbaar! H&M heeft ze ook dacht ik’

5 jaar geleden

Ik draag van de Hema die naadloze non padded bamboo bh's 's nachts en ook zoogcompressen er in. Echt top bh, zit heerlijk en kost niks! Inmiddels ook verschillende compressen gebruikt. Vind die van Natusan enorm fijn. Boel blijft droog en kan er de hele dag mee doen.

5 jaar geleden

Reactie op LiesjeH

Ik draag een top die wat aanspant 's nachts, zodat de zoogkompressen op hun ...
Ik doe hetzelfde de voedingstops van de lidl zijn hier perfect voor!

5 jaar geleden

Ik wissel af. Meestal slaap ik wel met omdat ik afkolf en dit makkelijker is. Zo hoef ik mijn kolfsysteem niet de hele tijd vast te houden.

5 jaar geleden

Ik draag ‘s nachts of een voedingshemdje van de h&m of een spaghettibandjes hemdje wat ik naar beneden kan doen. In beide blijven mijn zoogcompressen (wasbaar) redelijk goed zitten. Bij mijn zoontje heb ik de compressen redelijk lang nodig gehad, vandaar ook dat ik over ben gegaan op wasbare. Uiteindelijk had ik er alleen een nodig omdat mijn andere borst ook toeschoot tijdens het voeden. Toen gebruikte ik er nog maar 1 die ik wisselde van kant.

5 jaar geleden

Ik heb een topje van de Hema. Ik hield ook eerst mijn bh aan maar dat zat te strak en kreeg ik borstontsteking. Zonder bh was mijn bed echt goed nat🙈

5 jaar geleden

En de zoogkompressen blijf je nog weken na de borstvoeding nodig hebben!

5 jaar geleden

1e 6 weken steeds voedingsbh aangehad 's nachts. Nu sinds 3 weken (zl is nu 9 weken oud) zijn mijn borsten "zindelijk" dus lekken niet meer te pas en te onpas slaap nu zonder bh. Heb we een hydrofiele luier om tijdens het voeden de toeschietreflex van de borst waar hij niet drinkt op te vangen want dan komen er een paar druppels. Dit is wel de 2e x borstvoeding geven. Kan zijn dat ik daardoor minder lek dan de 1e keer. Dus dames hou hoop hihi

5 jaar geleden

Reactie op Brie

En de zoogkompressen blijf je nog weken na de borstvoeding nodig hebben!
Dat hangt er misschien een beetje vanaf wanneer je stopt. Als je zelf vroegtijdig actief afbouwt kan ik me voorstellen dat dit zo is. Mijn zoontje heeft 2 jaar gedronken, de laatste maanden had ik al geen kompressen meer nodig en na het stoppen zeker niet.

5 jaar geleden

Hier geen bh snachts ivm met borstontsteking en volle borsten snachts. Ik heb een veel te sterke toeschietreflex waardoor mijn zoontje van 5,5 week veel moeite heeft met de voedingen. De andere kant schiet gezellig mee toe en daar heb ik nu een haakaa kolf voor gekocht, die zet je er vacuüm op en die vangt alles wat weglekt bij het toeschieten op (bij mij best veel... ong 50 tot 70 ml per keer voeden maar dat komt ook omdat ik 1 borst per voeding geef) ... deze kolf stimuleert niet zoals een gewone kolf wel doet. Dit werkt bij mij echt super en ik bouw gelijk een voorraadje voeding op in mijn vriezer😄

5 jaar geleden

Is overigens de 3e keer dat ik borstvoeding geef, en bij elk kind werd het meer qua toeschietreflex en lekkende borsten

5 jaar geleden

Reactie op Joelle213

Hier geen bh snachts ivm met borstontsteking en volle borsten snachts. Ik h ...
Als je hem vacuüm zet stimuleert hij nog wel iets hè (wel minder dan een kolf). Door het vacuüm krijg je er meer uit dan alleen maar dat wat weg zou lekken. Verder vind ik het overigens wel een fijn ding! Inderdaad een makkelijke manier om een voorraadje te verzamelen.