19 Reacties

6 jaar geleden

Jep! Ik zit op 9+2 En ook al de 2e kuur sinds ik zwanger ben. Sowieso altijd al gevoelig geweest voor blaasontsteking... mijn verloskundige zei dat er bij een blaasontsteking tijdens de zwangerschap altijd een kweek gemaakt moet worden. Omdat het bij zwangeren lastiger te ontdekken is... Heb gelukkig geen last van de antibiotica. T is alleen jammer dan je tijdens de kuur geen urine kan inleveren voor MoedersvoorMoeders...

6 jaar geleden

Ja ik heb ik ook blaasontsteking gehad en ik ben toen ook echt beroerd geweest, het voelde ook echt anders dan normaal. Goed drinken en bij aandrang gelijk plassen en vraag even aan je verloskundige of je vit. C mag hebben. Het is kut maar je moet er doorheen.

6 jaar geleden

Hoe kan je dat blaasontsteking herkenen als je zwanger bent??? Ik heb al 3a 4 dagen licht ros/bruin afscheiding zou dat een blaasontsteking zijn ?

6 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met blaasontsteking tijdens zwangerschap maar wel met het wegdrinken van een blaasontsteking. Misschien heb je daar wat aan. Dit was twee jaar geleden. Ik had het vermoeden van een blaasontsteking en dit werd door de huisarts bevestigd. Het was vrijdag dus heb de antibiotica wel opgehaald voor t geval dat het me niet zou lukken om het weg te drinken. Maar heb ook direct bij De Tuinen cranberry pillen gekocht. De goedkoopste van het eigen merk met zo veel mogelijk cranberry. Ik weet niet meer hoeveel ik er per dag nam maar in combinatie met cranberry sap en heel veel water drinken heb ik maandag opnieuw mijn urine laten testen. Geen blaasontsteking meer. Blij dat ik die antibiotica had kunnen laten staan, liever geen pillen als het ook zonder kan. Sterkte iig!

6 jaar geleden

Ik ben voor de zwangerschap heel gevoelig voor blaasontsekingen geweest. Al jaaaaaaren.. net voor ik zwanger was ben ik zelfs bij de uroloog geweest, zij schreef mij kuur voor van Vacramal.. nooit geen blaasontsteking meer gehad,ook niet nu tijdens de zwangerschap. Je mag Vacramal normaal nemen tijdens de zwangerschap. Is geen antibiotica,maar levende bacteriën die je flora van je blaas heel goed houd! Zeker 15 jaar last gehad van extreme blaasontstekingen. Voor mij echt een wondermiddel geweest. Want na kuren antibiotica had ik er binnen de paar weken weer 1..

6 jaar geleden

Reactie op Ishainely

Hoe kan je dat blaasontsteking herkenen als je zwanger bent??? Ik heb al 3a ...
Als je zwanger bent is het lastiger te herkennen. Als je veel aandrang hebt en dan maar hele kleine beetjes plast, terwijl het voelde alsof je blaas vol zat. En soms met een beetje branderig gevoel na het plassen. Maar dat is vele malen minder als je zwanger bent. Soms ook gepaard met buikpijn en of lichte koorts. Afscheiding komt uit je vagina en niet uit je blaas/urineleider

6 jaar geleden

Reactie op Charlotte1201

Als je zwanger bent is het lastiger te herkennen. Als je veel aandrang hebt ...
Oow oke bedankt hoor, dan weet ik het en ik hou het in de gaten.

6 jaar geleden

Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb (sinds vanmiddag op werk symptomen), maar het is vrijdagavond.. Maandag kan ik het pas bij de huisarts laten testen. Kan het kwaad vraag ik mij af..

6 jaar geleden

Reactie op ZwangereV

Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb (sinds vanmiddag op werk symptome ...
Blaasontsteking moet je gelijk behandelen, gewoon even hap bellen en een plasje inleveren

6 jaar geleden

Hier inmiddels ook aan een antibioticakuur voor de blaasontsteking. Ben vandaag 9+1. Had al een paar dagen last van buikpijn en lage rugpijn, inmiddels trekt het nu langzaam weg.

6 jaar geleden

Reactie op Mammay

Blaasontsteking moet je gelijk behandelen, gewoon even hap bellen en een pl ...
Bedankt voor het advies. Ik heb een hap gevonden die in het weekend (als het goed is) gelukkig wel telefonisch bereikbaar is, dus die ga ik morgenochtend direct bellen.

6 jaar geleden

Hoe merk je eigenlijk of je een blaasontsteking hebt? Ik heb nog maar 1 keer in mijn leven 1 gehad maar dat was wanneer ik heel erg jong was. Ik herinner me dus geen symptomen meer

6 jaar geleden

Reactie op Mookie123

Hoe merk je eigenlijk of je een blaasontsteking hebt? Ik heb nog maar 1 kee ...
Pijn bij het plassen, vaak plassen en kleine beetjes. Maar de verloskundige heeft mij verteld dat je het tijdens je zwangerschap vooral merkt aan de kleine beetjes(2druppels per keer zegmaar)

6 jaar geleden

Reactie op tanteraf

Pijn bij het plassen, vaak plassen en kleine beetjes. Maar de verloskundig ...
Oh dat je het gevoel hebt dat je moet plassen maar dat er eigenlijk niets uitkomt? Want ik moet heel vaak naar de wc

6 jaar geleden

Blaasontstekingen kunnen heel vervelend en pijnlijk zijn. Mijn vroedvrouw zegt me altijd dat het heel belangrijk is dat je in één keer alles eruit plast als je zwanger bent. En niet even plast, dan stopt en daarna verder plast. Dan zou je ook sneller het risico hebben op een blaasontsteking. Het kan maar een tip zijn :-)

6 jaar geleden

Reactie op Mammay

Blaasontsteking moet je gelijk behandelen, gewoon even hap bellen en een pl ...
Gister langs de hap geweest; geen blaasontsteking gelukkig! Maar ik ben er woensdag achter gekomen dat ik twee cysten heb, die blijkbaar vergelijkbare klachten kunnen geven.

6 jaar geleden

Reactie op ZwangereV

Gister langs de hap geweest; geen blaasontsteking gelukkig! Maar ik ben er ...
Gelukkig dan maar goed dat je het even gecheckt hebt toch. Cystes is ook niet zo best, moeten deze vanzelf weg gaan? Sterkte

6 jaar geleden

Reactie op ZwangereV

Gister langs de hap geweest; geen blaasontsteking gelukkig! Maar ik ben er ...
Beterschap!!

6 jaar geleden

Ik heb bij de zwangerschap van mn dochter denk ik 10 blaasontstekingen gehad