14 Reacties

3 jaar geleden

Wij smeren dan inotyol , paar dagen goed dikke laag. En dan is het hier beter

3 jaar geleden

Kijk even goed of het geen schimmelinfectie is of wordt (je kan googelen hoe dat er uitziet), die moet je namelijk met speciale schimmelzalf behandelen. Huisarts kan dat voorschrijven. Krijg je zonder niet weg en dan wordt het alleen maar erger?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op moes-24

Kijk even goed of het geen schimmelinfectie is of wordt (je kan googelen ho ...
Ik heb het geprobeerd te googelen maar kan het niet zo goed vinden. Het zag er aanvankelijk wat blaar-achtig uit. Dat is nu open gegaan en bloedt. Het wordt niet per se erger maar ik smeer nu al drie dagen zinkzalf (conform advies thuisarts.nl, daar verwijst mijn huisarts altijd naar) en het wordt ook nog niet minder. Hoe ziet de schimmel variant eruit?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op sabrinadamen1

Wij smeren dan inotyol , paar dagen goed dikke laag. En dan is het hier bet ...
Ik ga het eens opzoeken! Dank voor je reactie.

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik ga het eens opzoeken! Dank voor je reactie.
Bij ons was het zo, en zelfs nog erger ook. Was inderdaad ook aan het bloeden. En die zalf hebben wij in het ziekenhuis meegekregen toen ze geboren waren. 😊

3 jaar geleden

Ik ben verpleegkundige, dus ik ben thuis in wondzorg, ik hoop dat je er iets aan hebt. Goed drooghouden, dus na 't badje goed droogdeppen maar ook na het gebruik van vochtige doekjes ed. Verder dit in drogen met mesdik zink. Regelmatig voorzichtig de laag zink verwijderen met zoete olie. ( alleen aanbrengen op het rode, daaromheen evt bepanthen) zink en sudocreme helpen bij vochtige wonden, in mijn ervaring zink nog beter dan sudocreme) Zeer regelmatig verschonen, wederom tegen 't vocht. En proberen zo veel mogelijk te deppen en niet wrijven. Wanneer het rode weg is, ong 1x per dag zalf als bijvoorbeeld bepanthen smeren. Zalf, geen crème dit legt een soort barrière, vooral als het bijvoorbeeld warm is. Wanneer het geen zweet weer is, en de billen zien er goed uit. Hoef je niet te smeren, want dit kan dan juist weer irriteren. Stel jezelf dus de vraag wat wil ik. Onderhouden (geen warm weer) dan niks, wel goed afdrogen na doekjes ed. Voorkomen (bij warmte ed) een barrière leggen met bijv bepanthen. Indrogen, mesdik zink(alleen op het rode! Overig evt barrière leggen) Wanneer de billen genezen zijn dan geen zink of sodo meer gebruiken want dit droogt de huid dan weer uit. Goed kijken of het schilfert, dan is 't nl schimmel. - > dan even naar de huisarts. Succes!!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Ik ben verpleegkundige, dus ik ben thuis in wondzorg, ik hoop dat je er iet ...
Heel erg bedankt voor je reactie! Heel duidelijk! We weten wat ons te doen staat! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ik heb het geprobeerd te googelen maar kan het niet zo goed vinden. Het zag ...
Hier wordt aangegeven dat schimmel schilfert, maar dat deed het bij ons niet echt.. toch was het schimmel, mijn huisarts noemde het ‘eilandjes voor de kust’. Als je dat googled krijg je wel wat afbeeldingen. Ik zou bij twijfel gewoon even een foto naar je huisarts sturen? Dat heb ik toen ook gedaan en die zien meteen of het schimmeltje is of niet..

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op moes-24

Hier wordt aangegeven dat schimmel schilfert, maar dat deed het bij ons nie ...
Dankje! Gaan we idd maar even doen als het volgende week nog niet beter is. Heel erg bedankt voor je reactie!

3 jaar geleden

Precies wat kellyvdb zegt. Die stappen gebruiken tot uitslag weg zijn. Maar dan komt de tricky kant. Door vocht en soms warmte komt het weer. Mijn dochter had het zelfde maar nu gebruik ik vaseline bij ieder verschoning en het werkt goed. Geen laast meer!

3 jaar geleden

Poep spoelen onder de kraan en droogdeppen met tetradoek bleek hier minst pijnlijke methode overigens..

3 jaar geleden

Hoe gaat het!? Geneest het een beetje?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Kellyvdb

Hoe gaat het!? Geneest het een beetje?
Ja zeker! Het bloedt niet meer. De plekken die gebloed hebben zijn wel nog wat onrustig (rood) maar helemaal dicht. We verschonen extra vaak en gelukkig zien we flinke verbetering.

3 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Ja zeker! Het bloedt niet meer. De plekken die gebloed hebben zijn wel nog ...
Super fijn!!