27 Reacties

3 jaar geleden

Afgelopen dinsdag de prik maar nog nergens last van. Tegen ons werd gezegd dat hij deze vaccinatie juist een week later kans bestond op een reactie.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Afgelopen dinsdag de prik maar nog nergens last van. Tegen ons werd gezegd ...
Ja klopt idd mijn dochter heeft het 9 dagen geleden gekregen.

3 jaar geleden

Reactie op XLizzx

Ja klopt idd mijn dochter heeft het 9 dagen geleden gekregen.
Vervelend hoor, hoe hoog is de koorts?

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Vervelend hoor, hoe hoog is de koorts?
Nu al 2 dagen 39.9 en met een Zetpil zakt het naar 38.5. Morgen maar weer even de huisarts bellen.

3 jaar geleden

Reactie op XLizzx

Nu al 2 dagen 39.9 en met een Zetpil zakt het naar 38.5. Morgen maar weer e ...
Ja advies kan sowieso geen kwaad. Sterkte en beterschap voor je meisje.

3 jaar geleden

Wij hebben geen idee eigenlijk.. hij kreeg precies die week erna het rs virus. Dus hij had toen hoge koorts en was hevig verkouden. Maar misschien gelijk alles meegenomen toen, geen idee.

3 jaar geleden

Ja! Mijn zoontje had zelfs een allergische reactie erop

3 jaar geleden

Hier ook drama door de vaccinatie. Symptomen begint tussen de 5 en 12 dagen pas. Bij mijn dochter kreeg ze uitslag (de mazelen?) op dag 5. Nu een week later heeft ze met uitzondering van 1 dag, continu verhoging of koorts gehad. Ze is heel hangerig en zeurderig nog, al lijkt de hoogste koorts nu weg. Ze drinkt heel veel en slaapt veel sinds 2 dagen. Bij de dokter geven ze aan dat het het rs virus ook geweest kan zijn. Moeten het in de gaten houden. Ze krijgt ook nog eens een kies waardoor ze diarree heeft. Het is een zware week zo voor ons drietjes haha. Weerstand is hard aan het werk.

3 jaar geleden

Hier nu ook koorts ( 39) na precies 7 dg. Heb je de huisarts nog gesproken? Ik wacht even met een zetpil en check later vanavond nog even zijn temperatuur.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Hier nu ook koorts ( 39) na precies 7 dg. Heb je de huisarts nog gesproken? ...
Ow wat vervelend zeg. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest de koorts is sinds vandaag weg maar nu zit ze helemaal onder de rode vlekken 🙈 ze heeft een luchtweg infectie en waar de vlekjes door komen geen idee misschien mazelen (kan ook door de prik komen geloof ik). Sterkte voor je kleine hoop dat het snel weer over is.

3 jaar geleden

Reactie op XLizzx

Ow wat vervelend zeg. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest de koorts is ...
Ja die vlekjes hadden zij mij ook voor "gewaarschuwd". Zielig hoor.. voorlopig in ieder geval geen vaccinaties meer. Dat scheelt:)

3 jaar geleden

Hier tot zover na 8 dagen nog geen koorts of echt ziek, maar eet wel ontzettend slecht. Maakt niet uit wat we geven, maar valt niet in de smaak, terwijl onze dochter normaal echt een goede eter is. Herkent 1 van jullie dit ook?

3 jaar geleden

Hier dag 8, 9 en vandaag 10 na de bmr flink koorts. Vooral gisteren 40.1 net voor bedtijd. Was er vrij vrolijk onder moet ik zeggen, had nog veel energie. Alleen bij vlagen hangerig.

3 jaar geleden

Reactie op Melissax89

Hier tot zover na 8 dagen nog geen koorts of echt ziek, maar eet wel ontzet ...
Geen tandjes onderweg? Wij hebben ook een goede eter en ineens was niks meer goed voor meneer. Die ene lang verwachte kies is er nog steeds niet maar wel op twee andere plekken een kies door, kwamen we achter. Nu eet hij ook weer prima...

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Geen tandjes onderweg? Wij hebben ook een goede eter en ineens was niks mee ...
Ja ook daar een vermoeden van, maar buiten haar tandjes heeft ze ook al het een en ander aan kiezen.. en nooit echt dit laten zien betreft eten. Maar wie weet is het ook gewoon een combi van alles bij elkaar en moet ik het gewoon tijd geven. :)

3 jaar geleden

Hier na ongeveer 9 dagen verhoging en koorts afgewisseld, nu al 3 dagen.. Eten gaat ook niet als vanouds. Verder wel redelijk vrolijk, alleen wat prikkelbaar. Hopelijk snel weer de oude!

3 jaar geleden

Wat betekend BMR?

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Wat betekend BMR?
Dat staat voor Bof, Mazzelen en Rode Hond (als ik me niet vergis), drie kinderziektes. De BMR vaccinatie krijgen ze meestal rond de 14 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Dat staat voor Bof, Mazzelen en Rode Hond (als ik me niet vergis), drie kin ...
Mijn kindje is 14 maanden En zij krijgt 2 prikjes in de handen op dinsdag.. En CB gezegd.. na 5 dagen kan koorts gekregen.. En vandaag net zij koorts gekregen .. Deze prikjes van BMR?

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Mijn kindje is 14 maanden En zij krijgt 2 prikjes in de handen op dinsdag.. ...
Dan heeft je dochter waarschijnlijk de BMR prikken gekregen ja. Beterschap voor je meisje, hopelijk snel weer koortsvrij!