26 Reacties

5 jaar geleden

Dikkie Dik!! Echt super leuk! Lees er elke avond uit voor...

VRIEND

5 jaar geleden

Ik vind het leuk om Dick Bruna boekjes te lezen voor mijn dochter. Mooie illustraties die de baby prachtig vindt, leuke verhaaltjes en vrij kort. “Snuffie” en “de appel” zijn momenteel favoriet😊

5 jaar geleden

Hier is raadt een hoeveel ik van je hou favoriet. Maar denk vooral van mama🤣

VRIEND

5 jaar geleden

Ik ben lid van kwebbels kinderboeken Je kan dan kiezen hoe vaak je boeken opgestuurd wil hebben Ik heb elke maand krijg ik 4 a 5 boeken thuis gestuurd en dan allemaal boeken op leeftijden en je krijg ook soms een kleurboek of stikkerboek er extra bij of een leuk speelgoed als extra Had vorige week jip en janneke boek en daar bij een rammelaar van de rups die daar in het verhaal zit echt super leuk Kwa boeken krijg je leer boeken en verhaaltjesboeken en dan extra dingen om de 2 maanden Echt een aanrader Oh ja en de eerste boeken krijg je gratis als welcomkado

5 jaar geleden

Hier favoriet van de oudste 2 jr Gonnie en Gijsje (hele serie) vaak te koop voor paar euro bij Kruidvat Kikker en vriendjes Hupsje genoeg! Rupsje nooit genoeg het voelboek (echt leuk) Flapjesboekjes en voelboekjes doen het altijd goed Raad eens hoeveel ik van je houd (zoveel gelezen vanaf 5 maand ofzo dat het nu elke avond is; ik hou jou tot maand en TERUG, die laatste heel hard haha) Nijntje boekjes zijn kort en schattige verhaaltjes De mooiste vis van de zee. Die kleuren vindt de jongste van bijna 6mnd geweldig. Ik heb toen ie heel klein was (eerste jaar sinterklaas was ie 10 weken) heb ik ook wat prentenboeken gevraagd, om te sparen. Die zijn leuk nu hij ouder is. - pinguïn is zijn knuffel kwijt - de mol die wilt weten wie er op zijn kop heeft gepoept (fase nu dat hij dat erg grappig vindt) - de grote tandenpoetsdag (tof boek, aangeschaft laatst voor het dagelijkse drama) - woeste Willem - de gruffalo en het kind van de gruffalo; ge-wel-dig. Ben ik zelf mee opgegroeid en is echt een hit Deze staan nog op m’n lijstje; - gewoon zoals je bent - hé, wie zit er op de wc Sorry voor dit veel te lange bericht haha! Ik houd echt van voorlezen. Merk ook echt dat het zoooo goed is voor de ontwikkeling. Hij kletst alle verhaaltjes mee nu en de jongste kijkt ook met grote ogen mee in alle boekjes! Heb echt zoooo veel boekjes. Denk wel 30kartonboekjes. Heel veel van Kruidvat!

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Hier favoriet van de oudste 2 jr Gonnie en Gijsje (hele serie) vaak te koo ...
Jij noemt echt klassiekers🥰 De gele ballon is ook echt een aanrader, geweldig voor de fantasie

5 jaar geleden

Jij noemt echt klassiekers🥰 De gele ballon is ook echt een aanrader, gew ...
Oh leuk, die ken ik nog niet! Ga ik ook op m’n lijstje zetten! Love it 🥰🥰

5 jaar geleden

Hier een paar favorieten van mijn peuter: - mijn eerste dierenverhalen. Korte verhaaltjes, met hele kleurrijke tekeningen. - Nijntje - brandweerboekje van peppa pig - tel tot 10 met muis - billen! Is een boekje met flapjes. Helemaal top haha - heb een boek met allemaal sprookjes. Verkorte versies. Even geen idee hoe het boek heet.

5 jaar geleden

Ben de oudste Pinkeltje aan het voorlezen. En de kleine zit erbij op schoot. Verder dikkie dik en jip en Janneke. Als ze zo klein zijn luisteren ze alleen naar je stem, begrijpen over wat je leest doen ze nog niet.

5 jaar geleden

Ik heb jip en janneke al uit, ben nu sprookjes aan het voorlezen als hij in bed ligt. Met hem op schoot lees ik van die karton boekjes met hem, zodat hij zelf de bladzijde kan omslaan, zo cute 🥰

5 jaar geleden

Reactie op Vroo86

Hier is raadt een hoeveel ik van je hou favoriet. Maar denk vooral van mama ...
Ja die heb ik al, zo leuk!!😍

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Hier favoriet van de oudste 2 jr Gonnie en Gijsje (hele serie) vaak te koo ...
Jullie hebben grotendeels dezelfde favorieten als wij! Mijn oudste is daarnaast enthousiast over: - Dikkie Dik - Woezel en pip (toen hij klein was de kartonboekjes, nu de langere verhalen) - Schattig (een heel lief prentenboek) - Boer Boris (op rijm, en daardoor voor kleintjes ook al fijn om naar te luisteren) - Om dezelfde reden als hierboven boeken met gedichtjes, bijvoorbeeld Jij bent de liefste - Floddertje - Kolletje (vanaf +- 2.5) - Koning Bobbel (vanaf +- 2.5) - Zoekboeken (o.a. mijn allereerste zoekboek over ... daar zijn verschillende soorten van). Deze zijn over een paar maanden ook al leuk om woordjes mee te oefenen. Wij zijn lid van de bibliotheek om lekker te kunnen variëren. De oudste lijkt nu echt een boekenwurm, dus het is fijn om veel boeken te hebben. Vaak hebben we de 8 boeken op de dag dat we ze halen al allemaal minstens 1x gelezen. Op internet zijn er ook verschillende sites waar je boeken redelijk voordelig kunt kopen. Het gaat dan om boeken die ze licht beschadigd noemen, maar vaak zie ik de beschadigingen niet eens. Dit kan o.a. op boekenkraam, voordeelboekenonline, en deboekentas. Die laatste heeft nu bijvoorbeeld leuk geprijsde boeken van Dikkie Dik en Gonnie en Gijsje.

5 jaar geleden

Hier is de grote favoriet we hebben er een geitje bij.. super leuk boek. Bobbie doet het ook goed

5 jaar geleden

Hier zijn het vooral efteling sprookjes vanwege onze 3 jarige dochter 🙈 en nu de oude boekjes van disney van toen ik zelf klein was. Maar ook woezel en pip. Verder een hele boekenkast vol met van alles en nog wat dus de Sint hoeft hier geen boeken te brengen 😂

5 jaar geleden

Bedankt voor alle leuke tips! Een aantal boeken hebben we al maar ook zeker genoeg die we nog niet hebben. Tip van de sites met beschadigde boeken is ook handig!

5 jaar geleden

Reactie op cinthia

Ik ben lid van kwebbels kinderboeken Je kan dan kiezen hoe vaak je boeken ...
Super leuk idee. Zo hoef jezelf niet voor boekjes te kijken. Heb me gelijk ingeschreven 👍🏻

5 jaar geleden

Bij ons zijn de kartonnenboekjes van jip en janneke een ware HIT!! Al vanaf dat ze 1 maand was, inmiddels ruim 5 maanden en ze kwebbelt de verhaaltjes al uit volle borst mee 🤣🤣

5 jaar geleden

Piep Piep met Fiep (geluiden) Flapjesboek van Dribbel en Dikkie Dik

5 jaar geleden

Wij lezen en bekijken momenteel dit boek dagelijks. Mijn zoontje vindt het zo interessant. En hij lijkt de dieren te herkennen in de kinderboerderij. Hij kijkt met verwondering naar het boek en de dieren in de kinderboerderij. Andere favorieten: - Mama kwijt - We hebben er een geitje bij - klein wit visje - alle baby voelboekjes - stoffen boekjes

5 jaar geleden

Voel/geluiden boekje 'Bosdieren' is erg leuk! Met aaibare dingen en geluiden van de dieren :) Mijn zoontje wordt er helemaal wild van. Ook zelf de bladzijden omslaan enzo 👌🏻