12 Reacties

3 jaar geleden

Haha! Alsof je over mijn zoon praat! Die kan ook flink driftig worden zo af en toe! Aapje! Ik corrigeer hem en blijf hem corrigeren tot hij stopt. Hij mag me niet slaan of gaan gooien of slaan met dingen. Dat is niet leuk en dat doen we niet. En dat zeg ik dan ook.. ik zeg gewoon Nee Jaxon dat mag niet of als hij slaat zeg ik dat is niet lief dat mag niet. Wel op een rustige toon *al is dat soms wel moeilijk* want hij test ons behoorlijk!!

3 jaar geleden

Mijn dochter kan ook zo boos worden. Woedend. Ik blijf ook gewoon heel rustig en aangeven dat het niet mag. Zij gaat dan gestrekt op de grond liggen huilen... Ik laat haar liggen want uiteindelijk staat ze op met dikke tranen en komt ze naar me toe.

3 jaar geleden

Oh, ja hoor. Gillen en huilen, meestal uit frustratie. Ik probeer zo rustig en neutraal mogelijk te blijven, op ooghoogte aanspreken en indien mogelijk een alternatief aanbieden. Ze had een weekje ofzo een sla-fase. Daarbij haar handje gepakt en gezegd, 'je mag niet slaan, doe maar aaien' en het dan voordoen.

3 jaar geleden

Reactie op XFC

Oh, ja hoor. Gillen en huilen, meestal uit frustratie. Ik probeer zo rustig ...
Hier gaat slaan nu ook vanzelf over naar aaien. De eerste reflex van haar is nog wel een mep maar gaat al snel over in een aai.

3 jaar geleden

Ja hier het zelfde!!

2 jaar geleden

Hier wordt het steeds erger het is echt verschrikkelijk. Ben gewoon blij op de dagen dat ik werk dat ik even niet voor haar hoef te zorgen. Er komen namelijk ook hleele 2 kiezen en hoektanden tegelijk door..... mn vrolijke kindje huilt nu bijna de hele dag

2 jaar geleden

Onze zoon van 18 maanden kan ook flink boos en gefrustreerd zijn. Hij gaat dan met spullen gooien en bijten😩 Bijten in speelgoed, in z’n eigen vingers of onze benen of handen. Vet irritant. Ik probeer dan rustig uit te leggen dat boos zijn er bij hoort, maar dat hij niet mag bijten. Hij snapt het alleen nog niet echt denk ik😅

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier wordt het steeds erger het is echt verschrikkelijk. Ben gewoon blij o ...
Precies zoals bij ons! Oei ik groei zegt dat zijn laatste sprong voorbij is maar als dit zijn “gewone ik” is, dan hou ik mijn hart vast. Mijn hemel wat een pit zit erin! 😅 Ik ontdekte laatst het boek “temperamentvolle kinderen”, nu al zo waardevol voor onszelf. Op deze manier kan ik er zelf een stuk rustiger bij blijven 🙈.

2 jaar geleden

Reactie op MOMMYOFC

Precies zoals bij ons! Oei ik groei zegt dat zijn laatste sprong voorbij is ...
O ga eens dat boek zoeken.

2 jaar geleden

Het opvoeden is al echt begonnen he 😅 mijn dochter heeft buien dat ze slaat of bijt. Maar het is tot nu toe elke keer 2 dagen ofzo heel veel en dan weer een week niet. Maar het blijft helaas wel elke keer terugkomen 🤷‍♀️ ik probeer vooral heel consequent te zijn, maar ik vind het nog heel lastig als ze daarna boos/verdrietig wordt, maarja ze moet ook de grenzen leren natuurlijk.

2 jaar geleden

Hier ook boos vooral als de tv / filmpjes uit moeten

2 jaar geleden

Herkenbaar bij mijn dochter van 18mndn. Ik leg haar vaak in eenvoudige taal uit waarom iets wel/niet mag, wat helpt. Als ze gaat slaan of schoppen loop ik even weg en geef ik aan dat dit niet mag/pijn doet/ik dit niet leuk vindt. Wat ik zelf heel lastig vindt is als ze iets blijft doen wat ze niet mag doen (bv ergens aan zitten) en ze er lol in krijgt als ik 'boos' wordt... als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag 🤣