11 Reacties

3 jaar geleden

Je moet er juist super trots op zijn 😘 ik ben dat wel en trek me er niets van aan! Ik voed ochtend, avond en soms snachts als ze wakker wordt. En bij troost en verdriet is het een wondermiddel ☺

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 15 maanden. Krijgt smorgens en voor het slapen gaan. En als hij is de avond wakker word soms om hem weer makkelijk in slaap te krijgen. Ik vind het heel fijn om nog borstvoeding te kunnen geven. En ben nu net weer zwanger en ben benieuwd hoe dat zal gaan of het terugloop nu enzo of stopt. Maar mensen om me heen zijn wel voor borstvoeding enzo maar denk dat veel ook niet weten dat ik het nog doe omdat ik veel smorgens en in de avond nog geef.

3 jaar geleden

Ik heb net besloten te stoppen. Ik voedde altijd nog voor het slapen maar ga daar nu ook over op gewone melk. Afgelopen week al een paar keer gedaan omdat ik moest werken en dat houden we nu gewoon vol. Ben trots op 15 maanden voeden maar het is voor mij nu ook wel goed zo :)

3 jaar geleden

Hoooi! Mijn zoontje is 16 maanden en krijgt ook nog borstvoeding op verzoek. Dat wil ik ook graag blijven doen totdat één van ons of wij beiden er klaar voor zijn om te stoppen. Ik krijg geen opmerkingen over langvoeden. Als je die wel krijgt een ze negatief gekleurd zijn is dat niet leuk... Het scheelt misschien dat wij in de opvoeding van onze zoon al veel dingen anders doen. We vinden natuurlijk en sensitief ouderschap heel mooi en dat is ook een inspiratiebron in hoe wij veel dingen doen. Daarnaast heb ik zussen en een vriendin die er hetzelfde in staan. Dat maakt het ook makkelijker voor mij, het is zo fijn om met hen dingen te bespreken en geeft niet het gevoel dat we er alleen voor staan in onze denkwijze. Maar moet wel zeggen dat ik bij openbaar voeden wel steeds meer onzeker wordt en het daardoor minder doe. Mijn zoontje laat geregeld los als hij iets hoort of ziet en ik voel die sociale druk wel (of ik praat het mezelf aan 🙈) dat het er gek uit ziet met een steeds groter kindje aan de borst.

3 jaar geleden

Hoi hoi, Fijn toch om nog borstvoeding te kunnen geven! En ideaal om ze weer lekker in slaap te krijgen.. Ik heb er al zoveel baad bij gehad.. Ik voed ook mijn zoon van 3,5 jaar nog.. Ik was verbaasd dat hij door is blijven drinken tijdens en na mijn bevalling.. Ik had dit 3,5 jaar geleden echt niet verwacht maarja soms loopt het zo.. Zeker toen ik net bevallen was van mijn dochtertje ging het gesprek er dan wel eens over en ging ik niet liegen over dat ik nog borstvoeding gaf ook aan mijn zoon.. Vaak zei ik erbij dat dat ik weet dat het niet heel veel voorkomt maar dat ik me er niet voor schaam ofzo. Ze vinden het misschien wel raar (zeiden ze overigens nooit) maar dat komt door onze cultuur. Eigenlijk is er niks natuurlijkers dan lang voeden.. Gezondste wat er is.. Groetjes en succes!!

3 jaar geleden

Wees er inderdaad trots op! Ik voed mijn dochter ook nog steeds op verzoek (15 maanden) smorgens, smiddags en voor het slapen en soms in de nacht

3 jaar geleden

Ik voed ook al 15 maanden op verzoek. Soms nog 5x, op het kdv krijgt ze gewoon bv uit een bekertje. Bij de vorige kinderen heb ik 2 jaar en 2,5 jr gevoed. Bij de eerste kreeg ik veel opmerkingen en had ik daar last van nu doet het me echt niets meer. We doen wat ons het beste lijkt.

3 jaar geleden

Hier met de jongste ook 15 maanden onderweg. Wij zitten de meeste dagen op minstens 3 of 4 voedingen (afhankelijk van of het een werkdag is of niet). Ze drinkt vaak met wakker worden, op dagen dat we thuis zijn voor haar dutje, dan voor het slapen en meestal ook nog minimaal 1x in de nacht (aantal keer doorslapen is nog net op twee handen te tellen). Ik ben sinds het eind van de zomervakantie gestopt met kolven op werkdagen. Dat geeft me echt al wel wat rust. Ik maak de komende maanden de vriezervoorraad op. Dan krijgt ze bij de opvang nog een belette moedermelk. Hier valt het qua opmerkingen mee. Denk dat het scheelt dat ik de oudste ook 2 jaar gevoed heb, dus dat ook door vrijwel niemand verwacht werd dat ik al gestopt zou zijn. Voeden buitenshuis doe ik alleen als ze er heel duidelijk/herhaaldelijk om vraagt. Alleen dan is ze gemotiveerd genoeg om echt goed te drinken. De afgelopen vakantie nog wel onder andere gevoed op het strand, bij de Julianatoren en in een ballenbak. Nergens gekke blikken gezien. Wees trots op wat je voor je kindje doet (iedereen hier!)! En doe vooral wat voor jullie werkt.

3 jaar geleden

Ja ik ook nog steeds en de oudste drinkt ook af en toe nog een slokje mee. Ik voel ook dat er een taboe op ligt en vind dat heel jammer maar het heeft me er nooit van weerhouden mijn/ons gevoel daarin te volgen.

3 jaar geleden

Reactie op Alice2020

Hoi hoi, Fijn toch om nog borstvoeding te kunnen geven! En ideaal om ze w ...
Super herkenbaar je verhaal!!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik voed ook nog op verzoek en ze drinkt nog zeker 4 keer overdag en 2 of 3 keer 's nachts. Ik vind het heerlijk. Heel gemakkelijk en het beschermt beter tegen ziekten. Ik wil er zeker nog een hele tijd mee doorgaan. Ik krijg praktisch geen negatieve reacties en weet dat het goed is voor mij en mijn dochtertje. Wat andere daarvan denken, mogen ze zelf weten.