86 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Hoeveel ons jochie precies drinkt op een dag is wat lastig te zeggen.. In d ...
Ik kolf ook nog 1x. Door afspraken/deadlines doe ik dat meestal wel vrij laat, tussen 14u en 15u. Zit dan tussen de 150-190cc, dus ook niet genoeg voor 2 voedingen op het kdv. Pak dan ook nog iets uit de vriezer (maar heb maar een hele kleine voorraad) en/of kolf nog wat extra voordat ik zelf ga slapen of in de ochtend voordat ze naar het kdv gaat. Lukt het je wel een beetje te ontspannen tijdens het kolven? Op mijn werk zit de kolfruimte dichtbij de entree, merk dan dat ik toch minder kan ontspannen/wat gehaaster ben en dan minder kolf. Ik probeer daar dus beter op te letten en even de tijd te nemen om te ontspannen. Heel veel succes ❤

3 jaar geleden

Reactie op FredAu3

Hoeveel ons jochie precies drinkt op een dag is wat lastig te zeggen.. In d ...
Je kan er ook voor kiezen op het kdv (of hoe de opvang is geregeld) nog maar 1 fles te geven en verder water. En dan de dagen thuis onbeperkt aan de borst. In principe moet dat na een jaar kunnen qua productie en stabiliteit. Hoe veel je kolft zegt overigens niets over hoe veel melk je ‘hebt’. Je borsten laten zich inmiddels een stuk minder makkelijk voor de gek houden. Ik kolf nog redelijk veel in 1 keer, zo’n 250 cc. Maar mijn dochter krijgt nog maar 3 flessen van 60 op de dagen dat ik werk. Ze liet steeds melk staan en dat vond ik zo zonde.

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Ik heb mijn eigen planning maar gelaten voor wat het is.. Mijn dochter kom ...
Hier hetzelfde, voed voor ieder slaapje, dus ga er ook vanuit dat met het laten vallen van een slaapje ook een voeding wegvalt. Overdag komt mijn zoontje dan uit op 3 voedingen en in de nacht ook vaak 2x. Als hij naar kdv gaat, geef ik hem 2 flesjes mee met in totaal 160/180cc. Ik kolf 1x en dan verdeel ik dus over 2 flesjes. Vaak laat hij het daar ook staan, hij eet daar meer vast voedsel. Prima zo! Ik merk wel al wat lichte opmerkingen van kdv, dat ‘de meeste kindjes toch ook overgaan op gewone koemelk met 1 jaar en hoelang ik van plan was borstvoeding te geven.’

3 jaar geleden

Reactie op Dominique_88

Ik kolf ook nog 1x. Door afspraken/deadlines doe ik dat meestal wel vrij la ...
Misschien helpt het om je oortjes in te doen, muziekje op scheelt misschien wel een beetje..

3 jaar geleden

Ik geef nog twee keer per dag borstvoeding. S ochtends als we net wakker zijn en S avond voor het slapen. Momenteel krijgt hij smiddags nog flesje afgekolfde melk omdat ik de voorraad aan het opmaken ben maar ik kolf al drie maanden niet meer. S avonds drinkt hij best onrustig en weinig dus eigenlijk wil ik die voeding ook laten vallen maar ben bang dat het gedaan is met de productie en ik vind het ochtend moment nog zo fijn.