16 Reacties

5 jaar geleden

Ik deed het mixen in 1 flesje. Eerst de KV maken en aanvullen tot de benodigde hoeveelheid met moedermelk. Tip van mijn lactatiekundige.....

5 jaar geleden

Wij hebben de eerste maand ook gecombineerd, de laatste voeding en nachtvoeding gaven wij kunst en de rest borst. Ik kolfde dan wel en dat ging de vriezer in. Mijn kraamverzorgster en verloskundige zeiden dat je kunst en borstvoeding prima kan mengen in 1 fles. Restjes wel altijd weggooien. Succes!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik combineer ook omdat ik niet genoeg voor 1 fles aanmaak. Ik moet zelfs 2 of 3 keer kolven voor 1 flesje. Bij ons was de tip van de kraam om de bv opsparen tot een volledige fles voordat je die geeft en niet te mengen met kv. Zeker als een kindje niet altijd de fles leegdrinkt is het zonde omdat je het daarna moet weggooien. En als er van de ongemengde bv overblijft kun je dat op kamertemperatuur nog een aantal uur bewaren. Als je kindje altijd alles opdrinkt maakt het natuurlijk niet uit wat je kiest.

5 jaar geleden

Ik combineer ook, alleen niet de hele dag door. Ik geef s avonds een flesje kv. Overdag gewoon de borst.

5 jaar geleden

150 is wel heel erg veel, je hoeft bij BV geen KV hoeveelheden aan te houden. Daar is inderdaad niet tegen op te kolven (of in ieder geval niet voor iedereen). Heb je met de formule van la leche league al wel eens berekend hoeveel hij ongeveer moet drinken en hoeveel er dan in de fles zou moeten?

5 jaar geleden

Wij maken in een maatbeker 450 ml water met 15 scheppen voeding aan. Als ik dan gekolfd heb vul ik de borstvoeding aan met kunstvoeding. Ik kolf helaas ook niet genoeg.

5 jaar geleden

Ik lees mee

5 jaar geleden

Reactie op Boukje90

150 is wel heel erg veel, je hoeft bij BV geen KV hoeveelheden aan te houde ...
150 ml BV x 5/6 voedingen is wat het CB ons adviseerde obv zijn lengte en gewicht. Hij is over de 5,5 kg en 61 cm. Als ik de formules volg kom ik uit op minder maar daar heeft hij niet genoeg aan. Volgens mij mag je van BV ook meer geven als KV. Qua kolven is het idd een uitdaging!

5 jaar geleden

150 ml BV x 5/6 voedingen is wat het CB ons adviseerde obv zijn lengte en g ...
Mijn ervaring is dat de adviezen van het CB vaak niet heel borstvoedingsvriendelijk zijn. Geef je de fles al therapeutisch? Misschien is hij met minder ook niet tevreden omdat het zuigbehoefte is? BV mag alleen meer (onbeperkt) als het echt borstvoeding is, dus niet moedermelk uit de fles maar echt een voeding aan de borst. Als je het uit de fles geeft kun je wel degelijk overvoeden.

5 jaar geleden

Reactie op BelmaZ

Ik combineer ook, alleen niet de hele dag door. Ik geef s avonds een flesje ...
Dat doet ik ook, en dan eerst de borst en mocht ze overstuur blijven klein flesje van 30 cc. Als ze genoeg heeft dat stopt ze met drinken door de fles te weigeren
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op BelmaZ

Ik combineer ook, alleen niet de hele dag door. Ik geef s avonds een flesje ...
Slaapt je kindje daar ook langer door? En kolf je dan ook nog of niet? Ik wilde dat ook gaan proberen nl

5 jaar geleden

Ik vind dit echt heel veel per portie! Mijn zoon is 7 weken. Weegt 5200 gram en is 57 cm. Hij drinkt 8x 90ml en heeft daar genoeg aan. De kinderarts heeft mij vertelt dat ik niet veel meer moet geven ivm de groote van de maag, anders wordt de maag opgerekt.

5 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik vind dit echt heel veel per portie! Mijn zoon is 7 weken. Weegt 5200 gra ...
Er worden sowieso veel dubbele dingen gezegt geloof ik. Mijn dochtertje is 8 weken, 5120gram en 55cm. Als ze wil mag ze 150ml, maar geef haar 6x 120ml en die drinkt ze de ene keer wel op en de andere keer maar 80/90ml. Dus ga ook nog niet overstappen op de 150ml.

5 jaar geleden

Die andere formule gaat ook uit van tenminste 8 voedingen per dag. Nu is 150 cc niet echt het natuurlijke gedrag van de baby volgen, maar bij flesvoeding is het wel een normale portie. Alleen het is ondoenlijk om de verhoudingen van borstvoeding 1 op 1 over te nemen naar afgekolfde melk in een fles en toch doen ze dat wel vaak op het cb. Het is dus even zoeken wat werkt, maar kolf technisch is kleinere porties makkelijker. Ik vind bij mixen het samen in 1 fles echt een uitkomst, als ik dat niet doe dan is het hier echt he erg gillen qua krampjes en met opwarmen ideaal, de warme kv maakt de bv ook in 1x warm

5 jaar geleden

Ik geef ook een combinatie. Twee borstontstekingen hebben helaas de productie doen kelderen en probeer het met van alles en nog wat omhoog te krijgen. Wij zaten eerst op een strak regime (zijn groei bleef eerst achter). We deden toen wegen borstvoeding wegen en dan een flesje erachteraan met kunstvoeding. Hoeveelheid berekende de lactatiedeskundige. Nu doen we overdag als we thuis zijn wegen maar de rest niet meer. En kijk ik eigenlijk naar hem of ik er nog een flesje achteraan geef. Ik merk ook dat hij minder behoefte lijkt te hebben dan de voorgeschreven hoeveelheid. Zou 125 moeten drinken. Is zelf tevreden met 80/90. Het blijft uitproberen. Zo voelt het voor mij tenminste. We zitten nog niet in een ritme. Probeer het op verzoek te doen, zonder dat hij een tapas eter wordt.. Zo noemde de lactatiedeskundige het (kleine beetjes de hele dag door willen drinken). In een flesje mixen (kunst en borstvoeding) deden ze in het ziekenhuis ook. Maar het is wel zonde als hij het flesje niet op drinkt van 'het witte goud'.... En dan heb ik het niet over de stinkende nutrilon...

5 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik vind dit echt heel veel per portie! Mijn zoon is 7 weken. Weegt 5200 gra ...
Hier hetzelfde inderdaad! Mijn kleine krijgt gekolfde moedermelk via de fles en tussendoor wel eens een voeding uit de borst. Nu 6 weken, 5200 gram, 56cm en hij heeft 7 a 8 voedingen per dag en krijgt niet meer op dan 90. Meestal stopt hij hij 80.