25 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef geen bv meer (helaas) maar ik wilde even zeggen.... super goed bezig mama. Hier mag je trots op zijn!

2 jaar geleden

Ik heb tot 18 maanden bv gegeven. Mijn zoon wordt zaterdag 2! Hij gaf er uiteindelijk zelf de brui aan. Hij had ineens geen interesse meer.

2 jaar geleden

Wow 2 jaar! Wat fijn zeg! Ik heb bij de oudste tot 11 maanden borstvoeding gegeven. Ben daar heel trots op gezien de borstvoeding heel moeilijk op gang kwam en we wat dat betreft een hele moeizame start hebben gehad. Productie begon ook af te nemen dus het werd ook tijd om te stoppen. Mijn jongste is nu 2 weken en ook hier weer een moeizame start maar inmiddels bijna volledig aan de borstvoeding. Ben benieuwd hoelang we het samen volhouden

2 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je nog borstvoeding zou willen geven? Op deze leeftijd hebben ze dat toch niet meer nodig

2 jaar geleden

Hier nog borstvoeding (net 2 jaar geworden).. Oudste is door blijven drinken tijdens de zwangerschap.. Had ik echt niet verwacht dat ik ooit tendem zou voeden toen ik bij de eerste begon met voeden.. Ik heb uiteindelijk zelf tegen de oudste moeten zeggen dat we gingen stoppen met melkie drinken (3jaar en 11 mnd) anders had die nog steeds gedronken denk ik.. haha.. Lichamelijk werd het voor mij te zwaar na 1,5 jaar tedemvoeden en incl. verhuizing.. Ik heb tot 1,5 jaar bij beide kinderen onder het werk gekolft en daarna alleen bij het middagslaapje melkie als ik thuis was en altijd 's avonds en 's nachts als ze wakker wordt (Wat helaas nogal is gebeurd)

2 jaar geleden

Reactie op Insuba

Mag ik vragen waarom je nog borstvoeding zou willen geven? Op deze leeftijd ...
Uiteraard mag je dat vragen! Het advies van de WHO (wereld gezondheidsorganisatie) is om minimaal 2 jaar borstvoeding te geven. De natuurlijke leeftijd voor kinderen om te stoppen ligt ergens tussen de 2.5 en 7 jaar. Uiteraard eten en drinken deze kinderen ook hele andere zaken. Maar de moedermelk levert nog steeds heel veel voordelen op. Je kunt denken aan gezondheidsvoordelen, maar ik heb ook wel (wetenschappelijke) artikelen gelezen waar voordelen op andere vlakken werden aangestipt. Mocht je meer willen weten, dan zou je eens naar deze artikelen kunnen kijken: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/147-lang-voeden https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/peuter-voeden/jn/

2 jaar geleden

Reactie op Stephaniie

Ik heb tot 18 maanden bv gegeven. Mijn zoon wordt zaterdag 2! Hij gaf er ui ...
Ook een hele mooie prestatie toch! Zodra het voor een van beide partijen klaar is is het goed.

2 jaar geleden

Reactie op Esmee1405

Wow 2 jaar! Wat fijn zeg! Ik heb bij de oudste tot 11 maanden borstvoeding ...
Daar mag je zeker trots op zijn! Hoop dat het bij je jongste ook weer een fijne periode gaat zijn!

2 jaar geleden

Reactie op Alice2020

Hier nog borstvoeding (net 2 jaar geworden).. Oudste is door blijven drinke ...
Respect! Dat is ook echt lang tandem voeden! Op hoeveel voedingen zit jij nu nog ongeveer per dag? Hier varieert het tussen de 2-4. Ze is net zover dat ze de meeste nachten doorslaapt en als ze toch wakker wordt ‘s nachts vraagt ze meestal niet om voeding. Ze drinkt nu bij wakker worden ‘s ochtends en dan voor het slapen. De dagen dat ik niet werkt drinkt ze ook nog voor haar middagslaapje.

2 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Uiteraard mag je dat vragen! Het advies van de WHO (wereld gezondheidsorgan ...
👍🏻 ieder z’n ding! Vindt borstvoeding erg mooi, maar na het 2e jaar heb ik er wel een andere mening over.

2 jaar geleden

Mijn jongste krijgt alleen nog voor ze op bed gaat in de avond en als ze wakker wordt in de nacht. Als het aan haar ligt zou ze wel het liefst de hele dag drinken. De oudste heb ik tot 19 maanden gevoed, toen was ik zwanger van de 2e en was het voor mij zo pijnlijk om te voeden dat ik daar geen zin meer in had.

2 jaar geleden

Eind van de maand wordt m'n zoontje 2. Hij drinkt nog 3 keer op een dag. Maar ik vermoed dat hij droog drinkt. Ben nu 4 maanden zwanger van ons tweede kindje. Ik had gedacht dat het voor hem zou stoppen als er geen melk meer kwam, maar blijkbaar geniet hij ook nog van het moment met z'n mama. Vooral mama's haren... Ik ga zien hoe het verder gaat. Ga hem hierin volgen en we zien wel.

2 jaar geleden

Mijn dochter is afgelopen dinsdag 2 geworden en ook zij drinkt nog lekker door. Elke avond en 1 keer nacht/vroege ochtend. Ik vind het nog echt fijne momentjes🥰

2 jaar geleden

Wat mooi om te lezen! Mijn zoontje is nu ook 2 jaar en drinkt ook nog heerlijk! Over 2 weken uitgerekend van ons 2e kindje, dus ben benieuwd hoe het dan gaat

2 jaar geleden

Ik heb tot 2 weken voor de 2e verjaardag nog 's avonds en 's nachts gevoed. Ging me tegenstaan omdat het nachtelijke voedmoment ook nog iets te vaak voor kwam. En ik wilde gewoon niet meer voeden. Komt ook doordat ik heel graag nog een kindje wil en dat maar niet lukt, deze combinatie gaf mij persoonlijk te veel stress😔

2 jaar geleden

Reactie op Daisy99

Wat mooi om te lezen! Mijn zoontje is nu ook 2 jaar en drinkt ook nog heerl ...
Drinkt je zoontje dan droog? Of is er je productie gedurende de zwangerschap gebleven? Ik ben nu 20 weken zwanger en m'n zoontje drinkt volgens mij vanaf 14 weken droog. Ik zie en merk geen productie van mij. Als je productie weg was, wanneer in de zwangerschap is deze terug op gang gekomen?

2 jaar geleden

Drinkt je zoontje dan droog? Of is er je productie gedurende de zwangerscha ...
Mijn zoontje kreeg volgens mij de hele zwangerschap wel wat binnen. Productie was wel minder. Van week 23 tot 27 heb ik alleen het idee gehad dat hij droog dronk. Daarna leek er nieuwe melk opgang te komen

2 jaar geleden

Reactie op Daisy99

Mijn zoontje kreeg volgens mij de hele zwangerschap wel wat binnen. Product ...
Ja miss denk ik dat hij droog drinkt maar krijgt hij een minimum nog binnen. Ach ja, we zullen zien. Alvast bedankt voor je antwoord! Ga je dan tandemvoeden als je kleintje er is?

VRIEND

2 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat er meer mama's van deze geboorteclub nog borstvoeding geven. Mijn dochter drinkt ook nog circa 1 keer per dag en ik merk dat ik me daar steeds meer (ten onrechte ik weet het) beetje voor schaam.. Was totaal niet iets wat ik vooraf in gedachte had om een peuter te voeden, maar zij heeft nog sterk de behoefte (zij vraagt er meestal 1 keer per dag naar en soms ook vaker). Het voelt zo stom om het haar af te nemen alleen omdat ik me schaam.. Herkennen jullie dat gevoel? Bv dat je het niet aan familie of vrienden wil laten blijken?

2 jaar geleden

Reactie op mama-irt

Wat fijn om te lezen dat er meer mama's van deze geboorteclub nog borstvoed ...
Ja ik had nooit gedacht zolang bv te geven maar zolang hij die behoefte heeft, wil ik hem het aanbieden. Ik krijg idd vaak opmerkingen rondom mij van 'ah, hij drinkt nog, wanneer ga je ermee stoppen?', 'oh, als je dochtertje komt, ga je hem toch niet meer laten drinken', 'als hij naar schooltje gaat, ga je toch stoppen?'. Ik haal het onderwerp nooit aan, ik begin er alleen over als ze er een vraag over stellen. Eigenlijk zijn het hun zaken niet en beslissen wij/onze kindjes natuurlijk hoe het verder verloopt. Ik probeer me er minder van aan te trekken en lente focussen op de momenten die hij nog wil doorbrengen bij mij.