21 Reacties

3 jaar geleden

Heb je een bad? Het kan helpen om samen in bad te gaan en dan de borst weer aan te bieden. Hielp destijds bij mij... Erg h猫, als ze de borstweigeren

3 jaar geleden

Ritme met vast voedsel omgegooid? Kamer donker maken? Afgekolfde melk drinkt ie wel? Favo speeltje aan bh vastgemaakt zodat ie kan frunniken? Hoe lang duurt dit al? Hier gebeurde het ook paar keer toen ie niet lekker was. Heeft ie iets onder de leden? Vast allemaal al geprobeerd en aan gedacht. Maar heel vervelend voor je 馃槗 zou lactatiedeskundige inschakelen!

3 jaar geleden

Hier ook, wil alleen drinken als hij echt echt echt heel veel honger heeft. Verder echt veel te druk met alles ontdekken en proberen te kruipen. Laat zich gewoon achterover vallen en rolt weg. In donkere kamer drinken helpt een klein beetje nu, en m鈥檔 partner helpt met de baby bij me te leggen. Heb gehoord dat dit een fase is (uiteraard.. zoals alles hahaha), hoop het!

3 jaar geleden

Oh en nog iets dat hier soms werkt. Geef hem eerst een klein stukje van iets anders (appel of rijstwafel of wat dan ook), zodat hij even in een eetmodus komt en snapt dat hij misschien zin heeft in eten, daarna wil hij dan toch wel drinken bij me.

3 jaar geleden

Reactie op EmmaRietje

Heb je een bad? Het kan helpen om samen in bad te gaan en dan de borst weer ...
Nee heb ik helaas niet. Ja en hoe, ik geniet/genoot er van als hij bij mij drinkt.

3 jaar geleden

Reactie op missande

Ritme met vast voedsel omgegooid? Kamer donker maken? Afgekolfde melk drin ...
Nee, we houden ons aan de routine vast. Hij drinkt altijd in een donkere kamer. Uit een fles drinkt hij wel, zijn favo speeltje is een grote aap. Sinds paar dagen doet hij zo, daarvoor dronk ie goed. Hoop dat het een een kort momentje is

3 jaar geleden

Reactie op BB1986

Oh en nog iets dat hier soms werkt. Geef hem eerst een klein stukje van iet ...
Heb van alles geprobeerd, hij wil maar niet drinken

3 jaar geleden

Reactie op EmmaRietje

Heb je een bad? Het kan helpen om samen in bad te gaan en dan de borst weer ...
Samen douchen kan net zo effectief zijn. Je bent bloot en huidcontact, water helpt ontspannen.

3 jaar geleden

Ons zoontje wil alleen nog bij mij drinken op z鈥檔 slaapkamer voor zijn slaapjes. Op andere plekken is hij teveel afgeleid. 馃檲

3 jaar geleden

Mijn zoon krijgt alleen sochtends nog borstvoeding (daarna alleen afgekolfde melk) en kan soms ook heel lastig zijn. Na een minuut wil hij ineens niet meer van de borst drinken. Wat bij ons dan helpt is als ik borstvoeding geef terwijl ik op mijn zij lig. Dan accepteert hij het wel. Heb je dat al geprobeerd toevallig?

3 jaar geleden

Reactie op Mitsy

Mijn zoon krijgt alleen sochtends nog borstvoeding (daarna alleen afgekolfd ...
Hoevaak kolf je op een dag als je de fles geeft? Ach hij vindt liggend drinken helemaal niets馃槖 Zelfs als ie pas wakker is en hij krijgt bv klapt hij met zijn handen, slaat hij hard tegen mij borst(kas)

3 jaar geleden

Reactie op Galala2020

Hoevaak kolf je op een dag als je de fles geeft? Ach hij vindt liggend dri ...
Och, wat een deugniet 馃き ik hoopte dat ik de tip had voor je, maar helaas. Ik kolf nog 3x per dag, 4x als je afkolven na de bv ook meetelt, maar dan komt er niet zoveel meer uit. Rond 0730, 1230, 1730 en voor het slapen gaan (~2300). Hij krijgt nog 1 fles afgekolfde melk mee naar de opvang (van 2 kolfsessies) en savonds als laatste fles vaak nog een restje dat over is + bijvoeden met kunstvoeding omdat ik niet genoeg melk meer heb. Denk dat hij bij mij wat lastig doet met bv omdat hij zo gewend is geraakt aan flesjes. Daardoor drinkt hij volgens mij wat sneller. Geef jij wel fulltime bv? Lastig lijkt me dat dan om ervoor te zorgen dat hij genoeg binnenkrijgt. Misschien is het een teken dat hij er "klaar" mee is? Ik lees soms dat dat kan gebeuren iig.

3 jaar geleden

Reactie op Mitsy

Och, wat een deugniet 馃き ik hoopte dat ik de tip had voor je, maar helaas. ...
Onder de 2 jaar wordt het gezien als borstweigeren zei mijn Lactatiekundige.

3 jaar geleden

Zit al meer dan een maand met hetzelfde probleem. Stelde de vraag in la leche league groep en daar kreeg ik reacties van heel wat andere mama's waar het ook zo is. Zou te maken hebben met druk bezig te zijn de wereld te ontdekken en snel afgeleid zijn. Smorgens n bed lukt het nog...smiddags voor haar dutje ook en dan savonds ek snachts. Vm en nm lukt het ni meer...kolf dan maar in de plaats en geef dat zo.

3 jaar geleden

Hier helpt heel veel huid op huid contact en vaak met ontbloot bovenlichaam knuffelen. Vooral voor en na slaapjes. Als er een tiet is wil ze wel haha. Niet beneden, niet als ik aangekleed ben en zeker niet met andere mensen in de buurt 馃槄

3 jaar geleden

Ik had hetzelfde vanaf 3 maanden. Bij mij is het niks meer geworden en ben dus maar fulltime gaan kolven. Geen tips voor je

3 jaar geleden

Hoe gaat het ondertussen? Frustrerend h猫! Ook al weet je dat het niet zo is, het voelt toch een soort van als afwijzing. Mijn oudste heeft met 10 maanden ongeveer een week compleet geweigerd (zowel overdag als 鈥榮 nachts). Bij hem kwam het door een combinatie van tanden, koortsig zijn, geschrokken zijn van een keer hard bijten en aften hebben. Ik ben steeds aan blijven bieden, maar als hij niet wilde stopte ik de poging meteen. Ik ben gaan kolven en mijn vriend gaf dan flesjes. En toen van de een op andere dag hapte hij in de avond weer aan alsof hij nooit anders had gedaan. Hij heeft daarna nog heel lang gedronken en nooit meer problemen gehad. Mijn jongste is overdag ook heel wispelturig met drinken. Dat lukt alleen vlak voor het slapen in een donkere kamer. Andere momenten gaat ze overstrekken en/of bijten. Ik hoop voor nu nog dat het een fase is.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Hoe gaat het ondertussen? Frustrerend h猫! Ook al weet je dat het niet zo is ...
Nou hij wil bijna niet meer drinken aan de borst, hij drinkt maar afgekolfde moedermelk. Ik ben er nog niet klaar voor om te stoppen Oh ik hoop echt dat een fase is en dat hij weer normaal gaat drinken

3 jaar geleden

Hier helpt apart boven met weinig afleiding

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Hier helpt apart boven met weinig afleiding
Mijn enige plek waar ik hem kan voeden is in onze kamer. Lekker donker en rustig, maar soms lukt het gewoon niet. Dan kolf ik en geef een flesje en dat drinkt hij wel op So confused