49 Reacties

3 jaar geleden

Bij ons krijgt ze in de middag 2 boterhammen de ene x gaat die wel op en de andere x niet

3 jaar geleden

Ik lees even mee. Wat voor brood geven jullie en wat doen jullie er op?

3 jaar geleden

Ik geef 1 snee boterham met halve avocado en 1 tl pindakaas (lekkere combi), peer&appel stroop, gebakken ei, jam

3 jaar geleden

Hier hebben we meestal bolletjes in huis (licht bruin), daarvan geef ik er een en nu wil hij soms wel iets meer. Toevallig afgelopen week CB aan telefoon gehad en die zegt dat als hij wil, we gewoon 2 of zelfde 3 sneeën brood mogen geven. Ik volg hem nu maar met hoeveel hij wil!

3 jaar geleden

Lekker geven toch? Die van mij zit nu op bijna 1 hele boterham (zo'n grote tijgerbruin)

3 jaar geleden

Heb meestal tijgerbruin en doe er eigenlijk van alles op. Vandaag voor het eerst boterham worst en dit viel in de smaak. Verder smeerkaas, appelstroop chocopasta, pindakaas. En doe nu nog vegatarische leverpastei

3 jaar geleden

Wij hebben volkoren grijs (vraag altijd bij de bakker welke het lekkerst is op dat moment) en ik smeer er margarine en producten van de kleine keuken op (mango, chocopasta (neppe)). Ik zal vanaf nu dan ook gewoon meer aanbieden als ze meer wil. Op hoeft het niet, maar ze vindt het gewoon lekker.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maanden en eet rustig 2 broodjes tussen de middag

3 jaar geleden

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ik weet het echt even niet wie weet dat iemand mij tips kan geven

3 jaar geleden

Als onze dochter meer wil geven we een snee extra maar we houden het op max 2 sneetjes en een fruithapje

3 jaar geleden

Reactie op Nadia1991

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ...
Ik ben begonnen met kleine stukjes aan te bieden. Ik deed aan het begin alleen margarine erop en maakte het een beetje sompig met melk. Vervolgens stopte ik het in haar wangetje. Nu geef ik iets grotere stukjes, vaak met geprakte banaan of een ander fruitsoort, hummus of ei. Vond het aan het begin dood eng maar het went snel en ze pakt het hier snel op. Succes 👍

3 jaar geleden

Reactie op Room93

Ik ben begonnen met kleine stukjes aan te bieden. Ik deed aan het begin all ...
Ben ook bang dat ze haar verslikt daarom ben ik bang on te geven ze verslikt ook af en toe in haar liga

3 jaar geleden

Reactie op Nadia1991

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ...
Ik heb eerst een paar dagen geoefend met smelt groentechipjes! Omdat het tijdens het sabbelen goed smelt kreeg ik daarbij een veiliger gevoel en naarmate ik zag dat het eigenlijk best goed ging en mijn angsten wegwaren durfde ik over te stappen naar kleine oefenhapjes brood (eerst wel gedept in wat kunstmelk). Wellicht ook een idee voor jullie om mee te beginnen?

3 jaar geleden

Reactie op Nadia1991

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ...
Wij zijn het gewoon gaan aanbieden en kijken of ze er interesse in had, toen ze dat had kleine stukjes aan de binnenkant van haar wang gestopt. Dat was van korte duur want ze vond het heerlijk. Wij geven vaak fijn volkoren of tarwe brood. 1 sneetje korstjes haal ik er af, twee zachte kortsjes eet ze vaak op. Kun je ook mee beginnen een korstje in de hand geven sabbelen ze vaak aan, gaan ze de structuur herkennen. Wij belegen nu vaak ook de boterham met producten van de kleine keuken, pindakaas en ei. Toevallig dat ik vandaag ook twijfelde om misschien een extra boterham te geven.

3 jaar geleden

Ineens lijkt het dan echt niet meer voldoende he

3 jaar geleden

Reactie op Nadia1991

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ...
Ik ben ook gewoon eens begonnen met een paar stukjes met margarine. Ja het is spannend, maar hier ging het eigenlijk al heel snel heel goed. Korstjes durf ik niet, terwijl ik gerust af en toe een lange vinger geef.

3 jaar geleden

Hoi alle moeders.. Mag ik een vraagje Hoe kindje van moeders, broodje eten? Gewoon zo eten of zacht maken?? Omdat van mijn nogniet beginnen ben ik nog bang slikken

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hoi alle moeders.. Mag ik een vraagje Hoe kindje van moeders, broodje eten ...
Kleine stukjes snijden. Geen korstjes, die Gooi je weg. Goed besmeren, veel boter. Dan hoef je het brood niet nat te maken.

3 jaar geleden

Reactie op Haniyah

Hoi alle moeders.. Mag ik een vraagje Hoe kindje van moeders, broodje eten ...
Je kan ook brood in wat baby melk dopen zodat het wat zachter is om te laten wennen en voor jezelf ook iets minder eng 😘

3 jaar geleden

Reactie op Nadia1991

Dames hoe zijn jullie begonnen met brood geven ? Mij dochter is 8 maanden ...
Ik ben begonnen rond 7 mnd , eerder wilde mijn zoontje niet.gaf kleine stukjes zonder korst , beetje in zn wangetjes en dan sabbelde hij dat lekker op.en in het begin best eens kokhalzen of kijken van wat doe je nou met me maar al gauw merk je verschil.we zijn nu rond de 8 mnd en eet bijna 2 sneetjes tussen de middag met alles erop en eraan..veel succes