35 Reacties

3 jaar geleden

1 boterham zonder korst . Laat hem soms op de korst sabbelen maar dan duwt hij het korstje helemaal in zijn mond en dat vind ik eng. Dus dat doe ik niet zo vaak . Hij is nu 10 maanden

3 jaar geleden

Reactie op DST

Hier bijna 10 maanden, maar ze eet nog geen brood smiddags, omdat ze zich e ...
Hier kokhalsde ze ook veel aan het begin. Het was echt wennen en in een x had ze het door. Nu eet ze dus 2 broodjes. Kindjes hebben een heel goed kokhals reflex dus ze stikken echt niet zo maar!

3 jaar geleden

Gemiddeld 1,5 voor lunch (met korst). Op opvang soms zelfs 2 haha. Ik geef haar sochtends nog melk waarvan ik de helft van het flesje als pap maak op een bordje maar denk over een tijdje sochtends ook een boterham te introduceren. Het fruit geef ik er namelijk altijd vlot na, voor haar eerste slaapje. Misschien alleen nog niet op de opvangdagen.. haast 😅🤣

3 jaar geleden

1 boterham als ik een vers groentesoepje erbij maak (meestal het geval). 1.5 sneetjes als hij een keer geen soep heeft. Alles zonder korst vooralsnog.

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties!! Mijn zoontje ook 2 boterhammen als lunch! Twijfelde omdat ik dacht dat het misschien te veel zou zijn haha. Laten jullie je kindje zelf eten ?

3 jaar geleden

Reactie op Babymay

Bedankt voor alle reacties!! Mijn zoontje ook 2 boterhammen als lunch! Twij ...
Ja ik snijd een broodje met smeerbaar beleg en korst in vieren en laat haar dan lekker haar gang gaan. Geef het per stukje aan haar. Wel een bende af en toe, maar ze wordt er zichtbaar steeds beter in!

3 jaar geleden

Reactie op Charlotte31

Ja ik snijd een broodje met smeerbaar beleg en korst in vieren en laat haar ...
Oké! Gewoon met de handjes dus? Iemand zei pas dat zijn kindje al met vork at maar als ik een vork geef gaat die er alleen maar mee spelen... dit geldt ook voor een lepel met fruit😅...

3 jaar geleden

Reactie op Babymay

Oké! Gewoon met de handjes dus? Iemand zei pas dat zijn kindje al met vork ...
Met de handjes idd. Met een vork zie ik echt niet voor me 🙈

3 jaar geleden

Op een hele dag vier sneetjes.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Op een hele dag vier sneetjes.
Wauw 🤩

3 jaar geleden

1 boterham en wat groente

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt smorgens 240cc melk en krijgt daarna 1 sneetje licht bruin brood zonder korst. Soms met een dun laagje boter.

3 jaar geleden

Onze dochter is as donderdag 10 mnd en eet 1 sneetje brood als lunch met verantwoord beleg. Daarbij geef ik haar een bekertje melk en als ze dr boterham niet helemaal op heeft wat yoghurt of kwark.

3 jaar geleden

Lunch van mijn dochter. Halve boterham met roomboter, gekookt eitje, halve avocado en wat stukken pruim.

3 jaar geleden

Reactie op elfi-24

Wauw 🤩
Ja ik heb een klein vreetzakje haha.