18 Reacties

3 jaar geleden

Ja is even wennen voor ze! Bij ons duurde het een klein weekje en nu is hij dol op brood.

3 jaar geleden

Kokhalzen is vrij normaal hoor 😊 Ons dochtertje van 8 mnd krijgt al stukjes sinds 6 maand en doet het ook nog af en toe als ze wat gulzig is 😊

3 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem. Kreeg de tip van diëtiste om het brood kort te roosteren daardoor is het iets meer kruimeliger en plakt het minder. Dit werkte voor ons. Twee weken gedaan en toen was hij het zo gewend dat hij het nu ook eet zonder te roosteren

3 jaar geleden

Heeft tijd nodig. Boter erop en wat water

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met korstjes, dat ging eigenlijk meteen goed. Vandaag een dubbele boterham met pindakaas in kleine stukjes. Je zou naast brood ook eens luchtige crackers en soepstengel kunnen proberen. Dat is hier ook een succes.

3 jaar geleden

Mijn ventje heeft nog geen tandjes. Maar krijgt ook al stukjes boterham. Is dit bij jullie ook het geval?

3 jaar geleden

Hier ook in het begin! En duurt best lang voor hij het doorgeslikt krijgt, dus ik smeer wat geprakte banaan/gepureerd fruit wat hij bij de fruithap van die dag krijgt erop als soort beleg. Werkt hier erg fijn omdat hij die smaak al kent en het minder droog is! En paar slokjes water tussendoor is ook prettig om weg te slikken

3 jaar geleden

Reactie op Eyrizu

Mijn ventje heeft nog geen tandjes. Maar krijgt ook al stukjes boterham. Is ...
Sinds deze week komt haar eerste tandje. Ze slikt niets door maar laat alles uit haar mondje vallen

3 jaar geleden

Bij ons duurde het best wel lang voordat ze doorhad hoe ze het moest eten. We hebben ongeveer 2/3 weken af en aan geoefend met stukjes brood. Daarna at ze een halve boterham en sinds kort een hele tussen de middag. Gewoon lekker blijven oefenen zou ik zeggen.

3 jaar geleden

Bij ons is ze dol op brood. Ze doet telkens haar mond open. Maar soms spaart ze het brood en slikt ze niet. Dan moet ze ook soms kokhalzen

3 jaar geleden

Ja onze zoon in het begin ook kokhalzen.en bij elke nieuwe smaak ging het gezicht alle kanten op 😉 maar binnen een kleine wk at ie mn vingers er bij mee op zo lekker vond hij het..ik merkte wel juist als ik hele kleine stukjes gaf hij eerder ging kokhalzen.schoot eerder in de keel.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is over een week 8 maand en heeft nog geen brood gekregen. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik ermee moet beginnen. Het lijkt me nog steeds wat gevaarlijk. 😛 hij heeft ook nog geen tandjes..

3 jaar geleden

Reactie op Jay2020

Mijn zoontje is over een week 8 maand en heeft nog geen brood gekregen. Ik ...
Wij zijn begonnen met een broodje gedoopt in een beetje water. Dan wordt het een soppig broodje, daardoor kreeg ze het veel makkelijker weg.

3 jaar geleden

Reactie op Jay2020

Mijn zoontje is over een week 8 maand en heeft nog geen brood gekregen. Ik ...
Mijn dochter is 8,5 maand en heeft ook nog geen tanden. Eet wel gewoon 2 broodjes per dag weg 😳 wij zijn begonnen met kleine stukjes in melk. Nu eet ze gewoon 2 broodjes met alles wat ze mag hebben.

3 jaar geleden

Ik dip brood met avocado of pindakaas is thee en dat gaat er echt rap in. Begon met lichtbruin brood maar hij kreeg uitslag en moest van de arts over op witbrood. Gedaan en uitslag weg. Laatst weet gegeten en weer uitslag dus houd het voorlopig bij witbrood.

3 jaar geleden

Wij zijn vanaf 5 maanden begonnen met af en toe een stukje brood (lichtbruin zonder korst), vanaf 6 maanden halve boterham bij de lunch en nu (7,5 maanden eet hij halve tot hele boterham. Ik doe er altijd boter op omdat ik op de site van Voedingscentrum las dat baby’s vaak te weinig goeie vetten krijgen. Beleg: pindakaas, hummus, geprakte banaan of geprakte aardbei. Hij lust alles. Om de paar stukjes idd wat water of lauwe thee. Hij heeft heel soms dat hij zich beetje lijkt te verslikken, meestal met pindakaas omdat dat plakt denk ik, maar meestal hoest hij het er dan weer uit of slikt het alsnog door. Afijn ik doe het in kleine stukjes en verder gewoon goed opletten. Succes!

3 jaar geleden

Blijven proberen! Ze is er aan gewend voor ke het door hebt. 😘

3 jaar geleden

Reactie op Eyrizu

Mijn ventje heeft nog geen tandjes. Maar krijgt ook al stukjes boterham. Is ...
Ja hoor ! 😊 krijgt al brood sinds 6 maand en heeft 1 tandje sinds 7.5 maand (nu 8maand komt de 2de door)