34 Reacties

3 jaar geleden

Geef hem pindakaas op zijn brood. Maar hij eet het droog ook prima. Ik doe pindakaas omdat hij het toch binnen moet krijgen af en toe. Bij de opvang krijgt hij boter op zijn brood omdat ze dit altijd doen

3 jaar geleden

Die van ons eet eigenlijk alles en is nu 7 maanden.... zodra ze iemand ziet eten wil ze ook. Op brood doen we van kaas tot pindakaas maar ook gewoon ham of boterhamworst....

3 jaar geleden

Wij doen vaak boter, pindakaas, hummus of ei. Wij snijden haar brood in lange stukken zodat we de stukje met beleg er op dubbel kunnen vouwen. Dan wordt het niet zo een klieder boel met pindakaas en hummus ed. Wij doen het gewoon omdat het lekker is, of het echt toegevoegde waarde heeft geen idee. Van ei en pinda aan het begin natuurlijk wel. Wel is het volgens mij zo dat de vetten van boter en pindakaas goed zijn.

3 jaar geleden

Zuivelspread pindakaas en mango pompoen spread van de kleine keuken, word hier graag gegeten

3 jaar geleden

Aarbei jam vindt onze zoon heerlijk

3 jaar geleden

Bij mijn dochter doe ik een dikke laag halvarine/magarine en dan appelstroop /pindakaas of smeerkaas kids. Maar alleen boter is ook prima. Dat heeft door de goede vetten wel toegevoegde waarde. De rest lijkt me niet 😉

3 jaar geleden

Pindakaas, kipfilet, stroop, soms aardbeienjam of smeerkaas, smeer er altijd boter op Eigenlijk gewoon alles wat toevallig in huis is. Ze eet sinds 6 maanden gewoon met de pot mee, we letten alleen op zout

VRIEND

3 jaar geleden

Geprakt fruit, pindakaas, appelstroop, jam en soms ook boter erbij. Oja ook hummus! Meeste is gezond en nuttig (zoals pindakaas tegen allergie), jam gewoon lekker 😋

3 jaar geleden

Hier gaat er doorgaans een geprakte avocado op of pindakaas (incl dun laagje boter/margarine). Ik las op het voedingscentrum dat hele jonge kinderen / babies vaak wat te weinig goede vetten binnen krijgen, dus ik probeer daar wat bewustere keuzes in te maken. Niet gek ook als je erover nadenkt. Vast voedsel op deze leeftijd bestaat best veel uit koolhydraten (fruit, groenten, brood, pap, etc.).

3 jaar geleden

Smeerkaas vind die heel lekker. Laatst pindakaas geprobeerd maar leek wel of die daar meer moeite mee had, terwijl ik er een laagje boter onder had gedaan.

3 jaar geleden

Hier pindakaas, appelstroop ( van de kleine keuken) jam, avocado fijn geprakt, gekookt eitje... heb vanaf het begin af aan al op de boterham gesmeerd...

3 jaar geleden

Op de crèche smeerkaas, thuis avocado en pindakaas. Maar ga Jam eens proberen!

3 jaar geleden

Ik geef boter of kinder appel/peer stroop en bananen spread voor baby’s !

3 jaar geleden

Hier meestal 100% pindakaas of notenpasta of een geplette avocado of hummus

3 jaar geleden

Hier dol op smeerkaas Kids, jam en appelstroop. En heel soms een beetje smeer worst ook al mag dat niet. Dan hoor ik me moeder al weer zeggen... jullie mogen niks meer vroeger at jij alles. Pindakaas vind ze niks te droog denk ik. Soms een likje Nutella.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Hier dol op smeerkaas Kids, jam en appelstroop. En heel soms een beetje sme ...
Maar smeerkaas, jam, appelstroop en nutella “mag” toch ook niet? 🙈 of nou ja, wordt afgeraden. Mijn dochtertje vind pindakaas ook te droog dus ik doe het altijd samen met boter en dan een heel dun laagje pindakaas.

3 jaar geleden

Zuivelspread, pindakaas, appelstroop of gewoon alleen boter. Vetten zijn belangrijk voor kindjes in de groei, dus dat zit wel in pindakaas en boter bijvoorbeeld

3 jaar geleden

Huttekase, boter, 100% pindakaas of appelstroop.

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Maar smeerkaas, jam, appelstroop en nutella “mag” toch ook niet? 🙈 of nou ...
Volgens de officiële richtlijnen van het Voedingscentrum kan er een hoop niet. Smeerkaas is een tijdje geleden ook van de niet te vaak per week maar de doe maar niet lijst gegaan ivm zout. Jam is eigenlijk teveel suiker Appelstroop ook veel suiker maar door ijzer op de ja lijst Zelf houdt ik wel rekening met de lijst maar mijn oudste twee hebben gewoon smeerkaas gehad dus geef dat nu ook wel eens af en toe wel minder dan toen moet ik zeggen Appelstroop groot favoriet en eens in de zoveel tijd een dun laagje jam vind ik ook prima. Daarnaar hummus, groente spread, zuivelspread, geprakte banaan

3 jaar geleden

En inderdaad die 100% pindakaas