34 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op lswm

Volgens de officiële richtlijnen van het Voedingscentrum kan er een hoop n ...
Bij smeerkaas loont het om gewoon even naar het zout te kijken. Wij kwamen bij de oudste er op gegeven moment achter dat in de Eru Kinder smeerkaas meer zout zit dan bijvoorbeeld in Philadelphia, terwijl je verwacht dat ze juist daarop letten voor de kids...

3 jaar geleden

Genoeg dingen om op de boterham te doen dus! Ik ga ook maar eens wat uitproberen haha

3 jaar geleden

Reactie op Fabii

Bij smeerkaas loont het om gewoon even naar het zout te kijken. Wij kwamen ...
Das een goede!!! Ja suf soms he dat in kinder dingen meer zout of suiker zit dan in gewone

3 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Maar smeerkaas, jam, appelstroop en nutella “mag” toch ook niet? 🙈 of nou ...
Ja maar wat mag een kind nou nog wel... alleen maar groente en fruit op brood en lekker..... En als ze 1 zijn mogen ze opeens alles...nou sorry hoor. Ik kreeg alles op brood vroeger en mankeer niks. Niks tegen jou opmerking maar wat een gezeik tegenwoordig wat wel en niet mag. Wij die nu allemaal moeder zijn kregen te eten vroeger. Mijn moeder ging mij echt geen banaan op brood geven dat is fruithapje En wat ze moeten voor zoveel maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja maar wat mag een kind nou nog wel... alleen maar groente en fruit op bro ...
Ik kreeg sinaasappelsap toen ik drie maanden was, moest toen van het cjg haha

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja maar wat mag een kind nou nog wel... alleen maar groente en fruit op bro ...
Ik ben het helemaal met je eens!

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier meestal 100% pindakaas of notenpasta of een geplette avocado of hummus ...
Hier ook, of geprakte boontjes, of zelfgemaakte pesto of zelfgemaakte baba ganoush

3 jaar geleden

Ik kreeg sinaasappelsap toen ik drie maanden was, moest toen van het cjg ha ...
Ja mijn vriendin haar zoontje krijgt dat ook werkt perfect tegen verstopping ipv medicatie en gedoe. Volgens mn moeder at ik met 4 maanden al brood met alles erop en eraan. Tegenwoordig zijn de kinderen om de haverklap ziek

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja maar wat mag een kind nou nog wel... alleen maar groente en fruit op bro ...
Ik zat toevallig te denken vanmiddag.. je leest ook overal dat te vroeg (voordat baby zelf tot zit kan komen) in de kinderstoel zo slecht zou zijn. Maar mijn moeder zei ook dat vroeger alle babies gewoon in de kinderstoel of kinderwagen zittend werden gezet. Wij hebben toch ook niet allemaal een slechte rug en heupen? Ik geloof echt wel dat het niet ideaal is om je baby van 3 maanden oud tot zit te dwingen, maar ik denk nou ook weer niet dat mijn kind van nu 8 maanden last van z'n rug krijgt omdat hij in de kinderstoel zit. Maar goed dit is hele andere discussie op het verkeerde topic haha sorry.. moest t ff kwijt

3 jaar geleden

In het begin deed ik ook alles braaf volgens de regeltjes, maar inmiddels krijgt hij zeer gevarieerd broodbeleg 😂 Smeerkaas, smeerworst, appelstroop, jam, hummus, groentespread en volgende week ga ik zuivelspread proberen. Droog brood is ook maar droog brood toch. Ik ben zelf een moeilijke broodeter, en wil dit voorkomen bij mijn zoontje. Ik heb het idee dat ze bij heel veel dingen maar zeggen dat het niet mag, omdat ze in het algemeen gewoon voor elkaar willen krijgen dat we minder suiker/zout/vet gaan eten en dit dus vanaf kleins af aan als het nieuwe normaal willen aanleren. Ik begrijp echt wel dat teveel suiker niet goed is en dat de niertjes nog niet zoveel zout aankunnen, maar ook voor volwassenen gelden een hoop regeltjes voor een gezond leven, maar ik ben nou eenmaal een voorstander van genieten van het leven (waarmee ik niet wil zeggen dat gezond eten niet lekker is, krijgen we dat weer haha) En dan als ze 1 zijn mogen ze wel ineens alles. Nou dan heb ik liever dat hij van alles al proeft en wat makkelijker omgaat met nieuwe smaken.

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik zat toevallig te denken vanmiddag.. je leest ook overal dat te vroeg (vo ...
Ja ik vind dat ook altijd zo fascinerend onderwerp. Hier ging hij ookal vanaf 4 maanden in de kinderstoel. Tuurlijk heel stabiel zitten ze nog niet, maar het ging prima. Ieder kind is anders natuurlijk, maar denk niet dat het zo schadelijk is als je kind zelf wil zitten. Wat je zegt je merkt vanzelf wel of je kind er aan toe is & om hem dan maar liggend te houden omdat het slecht zou zijn vind ik bijzonder 🤪 maar goed ieder zn ding haha!

3 jaar geleden

100% pindakaas, geprakte avocado (met banaan) of pompoen-mango of biet-aardbei spread van De Kleine Keuken. Soort jam maar dan helemaal puur en vrij van zoetstof etc

3 jaar geleden

Reactie op Roos2020

Ik zat toevallig te denken vanmiddag.. je leest ook overal dat te vroeg (vo ...
Van de week met he CB gesproken en hij mocht gewoon in de kinderstoel met eten. Maar natuurlijk niet te lang 😂 onze zoon zit wel stabiel ondertussen in de kinderstoel, maar hij zit er ook al een tijdje in met eten 😉

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Van de week met he CB gesproken en hij mocht gewoon in de kinderstoel met e ...
Oh haha nou top! Hoef ik me niet meer een ontaarde moeder te voelen.