14 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben dat ook met onze dochter. Wij hebben aerosleep gekocht en het verder losgelaten😊

3 jaar geleden

Wij hebben 3 buikslapers (gehad), de jongste nu ook dus. Eigenlijk al vanaf het begin, hij is nu 7,5 maand. Voor je eigen gemoedsrust zou je inderdaad een aerosleep matras en/of topper kunnen aanschaffen. Als ze eenmaal draaien hou je het (helaas) niet meer tegen haha😅 dus ik zou zeggen laat het los😊

3 jaar geleden

Hier hetzelfde.. vond het mega spannend maar heb er nu wel een gerust gevoel bij. Op de babyfoon zie ik dat hij altijd netjes zijn hoofd draait. Geen speciaal matras maar wel alleen het hoeslaken en geen matrasbeschermer.

3 jaar geleden

Onze dochter ook en hebben een topper gehaald.. en los gelaten idd. Vond het heel eng en spannend hoor, maar ik maakte mezelf helemaal gek met steeds draaien enz.. (en ze werd er ook nog wakker van oepsie )

3 jaar geleden

Mijn oudste ging vanaf deze leeftijd zelf naar zijn buik, mijn jongste leggen we vanaf 5 weken zelf op haar buik neer. Ik laat het los en heb er vertrouwen in. Aerosleep heb ik niet, dat is voor mijn gevoel schijnveiligheid en vooral inspelen op de onzekerheid van ouders.

3 jaar geleden

Hier zijn we rond de zes maanden maar het ledikant overgestapt en ging ons zoontje vrijwel meteen draaien naar zijn buik. Vond het prima tot ik hem eens met inslapen met zijn neus naar beneden zag. Nog geprobeerd zijn hoofdje te draaien maar daar werd hij steeds wakker van. Nog met kinderfysio over gehad toen, die zei ook 'loslaten, als het nodig is draait hij vanzelf zijn hoofd opzij'. Heb het losgelaten en (volgens mij) doet hij het ook niet meer nu. Slaapt wel echt alleen nog op zijn zij of buik, je houdt het denk ik niet meer tegen op die leeftijd.

3 jaar geleden

Hier ook een buikslaper, zodra hij naar zijn ledikant ging, daar had hij genoeg ruimte denk ik. Wel de airosleep gehaald. Gebruiken ze ook op het kdv. Ik vind veel dingen onzin maar de airosleep ben ik echt wel fan van. Zowel mijn man als ik kunnen er allebei prima door ademhalen als deze op het matras ligt.

3 jaar geleden

Hier ook sinds twee maanden een buikslaper. Eerst wilde hij zelf nog terug halverwege de nacht en moest ik gaan helpen maar inmiddels ligt hij steeds de hele nacht op zijn buik :) Komt goed!

VRIEND

3 jaar geleden

Hier precies zo, met geen mogelijkheid terug te krijgen.. Nu hele nacht op zijn buik en klokje rond 🥂

3 jaar geleden

Is het bij jullie niet gestart met in het begin continue huilen als ze zich omdraaiden? Hier wil hij ook steeds naar de buik draaien, maar eenmaal op de buik begint hij te spelen en uiteindelijk te huilen.. in de nacht leidt dat tot de fles want anders is hij niet meer stil te krijgen. Help...

3 jaar geleden

Uiteindelijk heeft ze vannacht grotendeels op haar buik geslapen en nu is ze net aan haar 2e slaapje begonnen en net als vanochtend ook weer op haar buik. We gaan haar gewoon goed in de gaten houden op de babyfoon en loslaten 😅

3 jaar geleden

Reactie op manon09

Is het bij jullie niet gestart met in het begin continue huilen als ze zich ...
Dat was voorheen wel, maar deed ze het ook pas nadat ze al geslapen had. Dat ze op haar buik draaide en doorsliep was echt van de ene dag op de andere 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mijn zoontje draaide vanaf 4.5maand midden in de nacht naar zijn buik, ondanks slaapzakje en lakentje. Ik heb hem paar nachten terug gedraaid, maar dan sliep hij niet meer. Ik ben hem toen op zijn buik laten liggen, ik kon dan alleen niet meer slapen want vond het heel eng. Ik keek regelmatig op de camera. Toen ik zag dat hij zijn hoofd omhoog deed en omdraaide was de angst weg. Nu denk ik, waar heb ik mij toen druk over gemaakt. Zal dus zeker niet terug draaien.

3 jaar geleden

Hier slaapt ‘ie ook al sinds 3 maanden op z’n buik. Zodra we hem in bed leggen draait hij zich gelijk op z’n buik dus duidelijk wat meneer wil ☺️ Gewoon laten gaan, ook baby’s hebben hele sterke ademreflex en zijn zeker nu sterk genoeg om nekje te draaien zodat ze genoeg zuurstof krijgen.