20 Reacties

6 jaar geleden

Hier helaas ook last van het carpaal tunnelsyndroom sinds week 22 😔(nu 36 weken en 3 dagen) Ook voornamelijk snachts last van zeer pijnlijke, tintelende en soms gevoelloze vingers en handen. Ook ik heb verder geen dikke handen van het vocht. Helaas weinig aan te doen. Ik heb voor overdag een brace en voor snachts compressie handschoentjes wat iets verlicht. Soms neem ik savonds een paracetamol voor de pijn maar echt veel helpt het allemaal niet. Hoop zo dat het na de bevalling snel over is! Sterkte in ieder geval 😊

6 jaar geleden

Ik had hier ook last van de laatste weken! Mijn vingers waren s ochtends wel wat dikker.. bij mij hielp het om mijn handen onder koud water te houden. Proberen om je hand en pols zo recht mogelijk te houden, je kan hiervoor eventueel een brace voor aandoen van bij de apotheker. Nog even volhouden, maar het is een heel vervelend gevoel!

6 jaar geleden

Ja helaas hier ook. Ben nu 36+4 en heb het sinds 35 weken ongeveer. Ik draag in de nacht nu polsbeschermers (had ik nog van skeeleren), heb er dan helemaal geen last van. In de ochtend wel heel erg, loop van de dag weer minder en avond begint het weer. Advies van mijn verloskundige is die spalken dragen in de nacht en als het erger wordt, in de ochtend eerst wat oefeningen doen met mn handen (ik doe het met een stressballetje), handen in warm badje en bewegen maakt het voor mij ook minder en handen hoog bovenop mn buik leggen als ik zit maakt het ook minder.

6 jaar geleden

Heb het zelf bij mijn vorige zwangerschap heel extreem gehad. Met heftige pijnklachten en heel veel krachtverlies. Je kan er 's nachts spalken voor dragen (online wel te vinden) Dan staat je hand zeg maar in neutrale stand. Verder is er niet veel aan te doen. Ik moest het gevoel er vaak uitschudden en mij handen laten hangen om het niet te laten verergeren. Ben uiteindelijk aan mijn linkerhand geopereerd omdat het bij mij niet weg is gegaan na de zwangerschap. Een troost is dat het bij de meeste vrouwen na de zwangerschap vrij snel weer wegtrekt. Mocht het echt niet gaan zou je nog kunnen vragen om een doorverwijzing naar een neuroloog. Deze had mij toen gezegd dat ik tijdens de zwangerschap had mogen komen, dan had hij een prik gezet met corticosteroïden om de klachten te verlichten. Heb het zelf nu in lichte mate. Ik draag wel weer de nachtspalken, dat is voor mij deze keer voldoende. Ik hoop dat je wat hebt hier aan..succes met de laatste loodjes!

6 jaar geleden

Hier ook net zo, ben nu 38+1 en kreeg in week 35 last van het carpale tunnel syndroom. Heb toen snachts met een brace om geslapen maar dat heeft nu totaal geen zin meer. Aan beide handen doen mijn vingers dag en nacht zeer of ik voel ze niet eens meer. Mijn vk zegt dat het na de bevalling zon 24 uur duurt voordat het weg is.. laten we het hopen. Nog even volhouden dames.

VRIEND

6 jaar geleden

Ja hier ook! Begon bij 34 weken ongeveer. Ook dikkere vingers dus mijn ringen maar afgedaan, dat voelde ook wat prettiger.

6 jaar geleden

Inderdaad nog even volhouden! Ik had er vanaf week 12 last van. Vorige week bevallen en het is heel gek maar het is weg!!!

6 jaar geleden

Herkenbaar van mijn vorige zwangerschap. Vingers omhoog houden en rondjes draaien met je pols afwisselend naar links en rechts, dat werkte bij mij goed. Na de bevalling heb ik het niet meer gevoeld. Succes nog even!

6 jaar geleden

Zo'n polsbrace die je bij skeeleren ook gebruikt halen.

6 jaar geleden

Ik behandel het in de praktijk (huidtherapie) bij zwangere dames vaak met de LPG, op de stand spierspanning opheffen. Dit geeft meestal goed resultaat en na de zwangerschap trekt het eigenlijk altijd gewoon weer vanzelf weg. Succes! 🍀

6 jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier ook last van sinds 35 wkn. Word er ook elke nacht wakker echt veel pijn, overdag tegen de middag / avond iets minder. Begreep van huisarts en VK dat t vaak snel na de bevalling weg is. Ik kreeg van de week ook de tip van VK om s nachts brace te gaan dragen. Maar heb ik nog niet geprobeerd, die zal ik dan eerst moeten kopen nog. Denk dat ik zelf die laatste paar dagen / weekjes nog even probeer vol te houden zonder brace. Schijnt na de bevalling heel snel weg te zijn. Dat hopen we dan maar ;) Niet echt tips dus, maar veel succes ook met de laatste loodjes!

6 jaar geleden

Ik droeg van die skeeler polsbeschermers snachts. Denk eigenlijk niet dat het veel deed, maar probeerde het toch. Uiteindelijk was het bij mij een signaal van zwangerschapsvergiftiging en toen ik bloeddruk verlagers kreeg, waren de tintelingen weg! Hou het dus in de gaten 😘

6 jaar geleden

Ik had het al bij 16 weken. Droeg in het begin ook de braces omdat ik er de hele dag last van had. Ben nu 35+6 en heb er nu alleen in ochtenden last van. Veel drinken zou helpen zei de vk en je handen zoveel omhoog houden en de brace dragen tijdens het slapen.

6 jaar geleden

Hier ook last van. Nu 39 weken zwanger. Skeeler handschoenen geprobeerd maar dat helpt bij mij niet. Ik heb stressballetjes, die helpen bij mij beter. Ik heb het voornamelijk in de avond/nacht en ochtend wat bij mij dan helpt is je handen onder de warme kraan of een kom vullen met heet water en daar je handen een paar minuten in laten weken. Of natuurlijk een warme/hete douche nemen. Het gaat niet helemaal weg maar alle beetjes helpen. Zodra je bent bevallen schijnt het meteen weg te gaan. Succes nog even volhouden!!

6 jaar geleden

Ik heb echt zoveel pijn erdoor, ik slaap al dagen niet ervan 😭.. Net uit “wanhoop” via bol.com polsbracen besteld, morgen in huis... ook al is t voor mss nog een paar dagen, ik hoop dat t helpt.. Als er nog mensen zijn met ervaringen en meer tips, dan lees ik graag even mee...

6 jaar geleden

Bedankt voor de tips dames! Ik heb er alleen 's nachts last van grotendeels dus probeer overdag zoveel mogelijk mn handen iig wel te bewegen zonder teveel te belasten. Hopelijk trekt het snel weg na de bevalling! Laatste loodjes, we can do this!

6 jaar geleden

Heeft iedereen het in beide polsen? Ik heb het alleen in mijn rechter. Wel doen alle 10 mijn vingers onwijs zeer. Ik kan ze dan ook 's nacht en in de ochtend NIET gebruiken of buigen.

6 jaar geleden

Reactie op Jacy8813

Heeft iedereen het in beide polsen? Ik heb het alleen in mijn rechter. Wel ...
Ik ook alleen rechts, en alleen in mijn middel- en ringvinger een constant verdoofd/tintelend gevoel. Geen pijn maar irritant is het wel...

6 jaar geleden

Reactie op Jacy8813

De pijn in mijn vingers en palm is beide handen, pijn aan de pols alleen rechts af en toe (dus de pijn zit eig echt alleen in mn handen) 'S ochtends en 's nachts is t het ergst, dan kan ik mn dekbed nieteens optillen bijna... handen omhog houden werkt bij mij trouwens averechts, ik moet ze juist laten hangen en dan krijg ik mn gevoel weer terug 😅

6 jaar geleden

Reactie op Jacy8813

Ik heb t aan beide kanten. Vooral last van handen en vingers. Alleen mijn duimen kan ik redelijk pijnloos bewegen overdag.