22 Reacties

3 jaar geleden

Bedoel je echt een stuk chocola of chocola voor op brood?

3 jaar geleden

Onder het jaar geen zout, suiker of honing dus wij doen het niet 😊

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Onder het jaar geen zout, suiker of honing dus wij doen het niet 😊
Wij om dezelfde reden ook niet! Ik vraag me wel af of een beetje puur cacaopoeder door zijn fles als chocomel wel zou kunnen haha, maar kan er weinig over vinden op internet

3 jaar geleden

Wij proberen het zo lang mogelijk niet te doen. Sowieso tot 1 niet, maar liever 2/3 jaar niet. Waarom zou je t willen? Ik denk ze hebben nog een heel leven om suiker te eten... een baby/kind is net zo blij met een cracotte of stuk fruit.

3 jaar geleden

Ik wil sowieso tot 1 jaar geen suikers en zouten geven. En het liefst daarna ook nog niet. Het enige moment dat ze een beetje suiker binnen krijgt is op haar 1e verjaardag met een taart.

3 jaar geleden

Stukje proeven waarom niet ? Maak de wereld van je baby groter. Ze mogen niks meer tegenwoordig. Van de week zoë ook stukje pannekoek gegeven, bij de opvang heeft ze een patatje geproefd. Geef zoë soms ook wel 2 stukjes brood met chocoladepasta. Wat ze tegenwoordig allemaal niet mogen alleen water melk en gezonde dingen.... vind het knap dat wij nog leven wij kinderen die alles mochten vroeger. En over 2 maanden zou se opeens alles mogen eten. Laat je kind lekker kleine beetje proeven van voor haar nog onbekende dingen

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Stukje proeven waarom niet ? Maak de wereld van je baby groter. Ze mogen ni ...
Ja ik ben het met je eens, ons gezin ( behalve ik) zijn echte chocolade eters.. dus ons dochtertje heeft ook geproefd wat chocolade is. Af en toe een paar stukjes brood met chocopasta, ik laat haar van alles altijd iets proeven. Dat is precies hetzelfde wat je tegenwoordig allemaal niet meer mag als je zwanger, en waar er vroeger bijna niet naar gekeken werd. Ik denk dat iedere ouder voor zijn of haar kind het zelf moet bepalen, wat voor gevoel je er zelf bij hebt.

3 jaar geleden

Reactie op Vroo86

Bedoel je echt een stuk chocola of chocola voor op brood?
Beetje chocolade op brood.

3 jaar geleden

Ik was vorige week in de veronderstelling dat ik melkbroodjes met rozijnen had gepakt. Dit bleken bij openmaken stukjes chocolade te zijn. Als de nood hoog is ? Haha en waarom ook niet inderdaad. Een beetje suiker op zijn tijd schaadt je ze niet mee hoor.. als je het wilt proberen, lekker doen !

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Stukje proeven waarom niet ? Maak de wereld van je baby groter. Ze mogen ni ...
Patatjes en pannekoeken worden in vergelijking met chocolade toch niet als ongezond beschouwd? Pannekoeken zijn eitjes, melk en bloem. Maken wij elk weekend terwijl wij ons houden aan geen zout/suiker/honing 😅

3 jaar geleden

Ik vind snoep/koek/chocolade nog niet echt nodig. Met een rijstwafel is hij ook gelukkig. Maar het kan vast geen kwaad.

3 jaar geleden

Waarom zou je dat doen? Kinderen wennen zo alleen maar aan suiker en dat hebben ze totaal niet nodig!

3 jaar geleden

Ja hoor mijn zoontje krijgt af en toe wel eens een stukje brood van zijn zus met chocopasta op. Lijkt wel of de kids tegenwoordig alleen ma gezonde dingen mogen 🤷🏻‍♀️ Die van mij heeft gister lekker aan een magnum gelikt en hij vind het geweldig. En tuurlijk geven we hem geen hele of halve magnum hahah maar gewoon een likje. 👌🏼

3 jaar geleden

Ik geef mijn dochter ook van alles om te proeven, kan in mijn ogen niet zoveel kwaad. Ze gaat er toch op een gegeven moment mee in aanraking komen, ik denk dat je er beter niet te spastisch over kan doen maar altijd blijft leren om maat te houden.

3 jaar geleden

Ik geef het hem niet bewust een chocolaatje of broodje chocopasta. Maar als we ergens zijn waar de kindjes iets lekkers krijgen of als wij iets zoets eten dan laat k hem wel proeven.

3 jaar geleden

Reactie op FaChaSaf

Ja hoor mijn zoontje krijgt af en toe wel eens een stukje brood van zijn zu ...
Precies dit, weekend heeft mijn zoontje ook al een likje van onze ijsje gehad nou ze zaten ons aan te staren bij de ijssalon🤣🤭

3 jaar geleden

Nee, zo lang mogelijk geen suiker, zout of ander snoepgoed. Nergens voor nodig en al helemaal niet zo jong

3 jaar geleden

Ja als ze het zo gaat bekijken.. maar ze mag hier gewoon alles proeven als ze dat wilt. Ik ga mijn kind geen banaan of komkommer op brood doen. Ik bedoel ermee dat mijn kind niet alleen leeft op melk, water en groente en fruit als ze iets wilt proeven mag dat.

3 jaar geleden

Ik zou er zo lang mogelijk mee wachten. We zijn zelf allemaal zo gewend aan al die zoetigheid maar dat wil niet zeggen dat het gezond is, steeds meer overgewicht ook in NL. Ik wil wel proberen onze dochter gezonde voeding te geven!

3 jaar geleden

Beter van niet. Los van de suikers zit er ook cafeïne in chocolade. Ons 1e heeft pas chocolade gekregen als ze.naar school.ging (met 2 jaar en 9.mdn)