10 Reacties

3 jaar geleden

Ik persoonlijk zou mijn zoon nooit testen. Mocht er om de een of andere reden een test nodig zijn, heb ik gezegd dat ik dan wacht tot hij niest en dan zal ik met het snot dat uit zijn neus is gekomen de test doen. Of dit helemaal accuraat is, geen idee, maar er gaat niks in mijn kind🤷🏼‍♀️

VRIEND

3 jaar geleden

Ik zou het ook nooit doen bij mij zoontje

3 jaar geleden

Ik zou het advies opvolgen van mijn arts en dan een passende test doen. Sabbeltest is niet invasief. Dat zou altijd kunnen. Als je twijfelt, overleg met je huisarts en overweeg dan je opties!

3 jaar geleden

Nee ik zou mijn zoontje ook niet laten testen. Wat oudere kinderen kan je het uitleggen, een baby echter niet.

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft test gehad toen die 25 dagen oud was lag kindje bij hem op de couvese kamer die verkouden was en mijn zoontje werk ook ziek en laag zuurstofgehalte. Ziet er heel zielig uit maar ben blij dat toen gedaan is en ze veder konden zoeken naar oorzaak. Dit was voor de sabeltest hij kreeg nog echt staafje in neusje en keel. Maar als het ooit zover komt dat die met iemand in aanraking komt me carona dat wacht ik tot die klachten krijg zal anders niet testen

3 jaar geleden

Ik moest wel vanwege een operatie, niet fijn.. Maar het is uiteindelijk om iets medisch te achterhalen

3 jaar geleden

Wij hebben dat ook gehad op het kinderdagverblijf. Wij hebben onze zoon niet laten testen. Maar je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen

3 jaar geleden

Ik heb mijn kind (toen 10 maanden) laten testen met de ‘kindertest’ (dus staafje in neus en keel). De medewerkster van de teststraat was heel kundig en vriendelijk. Binnen 20 tellen was het gepiept. Het was heel even brullen, maar de tranen waren al gedroogd voordat we buiten waren. Een ieder moet vooral doen of laten wat het beste voelt voor jou en je kind. Maar de test zelf is bij lange na niet zo heftig als bijvoorbeeld de vaccinaties bij het consultatiebureau.

3 jaar geleden

Ik heb onze zoon ook al 2x laten testen, dat was wel toen hij klachten had. En daar had ik geen moeite mee. Vond het toch ook fijn om te weten dat te uitslag toen negatief was!

3 jaar geleden

Ik heb ons kindjes wel laten testen omdat ik zelf positief was en ik er natuurlijk ook constant bij ben. Twas in hun neusje, veel hebben ze er niet van gemerkt . Maar natuurlijk waren hun ook positief 😓 al geluk dat ze niet echt ziek waren.