27 Reacties

3 jaar geleden

Mijn huisarts zei dat er bij baby's niet wordt getest en dat er van uit wordt gegaan als de ouders corona hebben automatisch de baby het dan ook heeft. Misschien dat je hier iets aan hebt?

3 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Mijn huisarts zei dat er bij baby's niet wordt getest en dat er van uit wor ...
Wij moeten helaas.. ook de baby omdat er in onze omgeving een uitbraak is

3 jaar geleden

Oe... ik zou het niet doen. Zo’n klein neusje. En de test is echt best naar en al helemaal als je niet snapt wat er gaat gebeuren. Is het misschien zo, als jullie je laten testen en de test is positief dat je ervan uit kan gaan dat je dochter ook positief is? En mag ik vragen waarom jullie zijn opgeroepen om te laten testen?

3 jaar geleden

Wij hebben het meegemaakt ivm ziekenhuisopname. Werd door een assistente gedaan via neus en keel. Ik vond het heel zielig, maar hij reageerde maar heel eventjes. Eigenlijk vergelijkbaar als met ziin entingen.

3 jaar geleden

Wij hebben ook corona gehad, maar alleen ik ben getest, want hoe dan ook als 1 iemand van huis het heeft moet iedereen zowiezo thuis blijven dus dat de kinderen moeten testen is echt niet te doen.

3 jaar geleden

Word via de neus gedaan door verplegend personeel of arts Ik heb het al 3 keer bij Louise moeten laten doen... ze was toen 5 á 6 maand oud. Er zat soms maar een week tussen. zij had een blauw plekje boven aan haar neus. Is wel niet fijn om te zien...

3 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Mijn huisarts zei dat er bij baby's niet wordt getest en dat er van uit wor ...
Bij symptomen rode keel, koorts doen ze het wel. Ook bij opname ziekenhuis...

3 jaar geleden

Zoontje is met 5 weken getest maar das natuurlijk nog echt een pasgeboren baby maar was toen zo klaar

3 jaar geleden

Reactie op lswm

Zoontje is met 5 weken getest maar das natuurlijk nog echt een pasgeboren b ...
Ging dat via de neus? En via de ggd?

3 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Wij hebben ook corona gehad, maar alleen ik ben getest, want hoe dan ook al ...
Wij zijn niet ziek en ik denk ook geen Corona maar we moeten het doen nav een landelijke oproep omdat er op school een variant bestaat.. is uir voorzorg dus ..

3 jaar geleden

Reactie op JuliaaR

Oe... ik zou het niet doen. Zo’n klein neusje. En de test is echt best naar ...
Vind het lastig dit online te doen maar nav een oproep ivm de nieuwe variant die hier heerst.. kan dus wel kwaad als zij het wel blijkt te hebben Wat ik lees hebben meerdere baby’s het dus ondergaan maar ook via de ggd? Ik heb zo’n beeld dat dat nl geen verplegend personeel is? Of zie ik dat verkeerd? Weten ze wel wat ze doen?

3 jaar geleden

Reactie op ik81

Vind het lastig dit online te doen maar nav een oproep ivm de nieuwe varian ...
Dit is geen verplegend personeel. Mijn schoonmoeder werkt in de teststraat als tester en heeft 2 dagen cursus gehad. Zij heeft GEEN medische achtergrond of kennis.

3 jaar geleden

Reactie op Ellenoor

Dit is geen verplegend personeel. Mijn schoonmoeder werkt in de teststraat ...
Ik zou het niet doen. Als jullie het hebben, heeft jullie kleintje het ook. Wij hebben maandag onze dochter van 6 laten testen, en zij is a symptomatisch positief. Wij waren 2 weken geleden positief. Blijkbaar kan je tot 8 weken positief blijven testen terwijl je niet besmettelijk bent 😑

3 jaar geleden

Reactie op Ellenoor

Ik zou het niet doen. Als jullie het hebben, heeft jullie kleintje het ook. ...
Maar t gaat om de nieuwe variant die bij kindjes juist voorkomt daarom maakt t t zo lastig vind ik.. zou de ha hier meer over kunnen vertellen

3 jaar geleden

Ik zou ook zeker niet laten testen, het heeft geen toegevoegde waarde. Als jullie het hebben zal de baby het waarschijnlijk ook hebben en blijft hoe dan ook in jullie gezin zonder contact met anderen.

3 jaar geleden

Ik zou het gewoon echt niet doen. Zo naar voor die kleintjes. Zelf ben ik al 3x getest en is echt niet fijn.

3 jaar geleden

Wij gaan vandaag ook. Einde ochtend. Zelfde reden als bij jullie. Opgeroepen ivm uitbraak nieuwe variant. Dus waarschijnlijk wonen we bij elkaar in de buurt! Ze hebben ons ECHT gezegd dat sabbeltest kan. Voor alle kinderen t/m 8 jaar. Buurjongen heeft gisteren ook sabbeltest gehad. Ik kan het je straks laten weten? Als we geweest zijn?

3 jaar geleden

Mijn zoontje is op 6 maanden ook getest, gewoon via de neus. Dat is echt niet erg. Heel kort. Onze kinderarts deed dat.

3 jaar geleden

Zou gewoon in quarantaine gaan maar no way dat ik mijn baby laat testen

3 jaar geleden

Uiteindelijk hebben we het niet gedaan en zijn we af gegaan op onze uitslag gelukkig negatief 🥳