21 Reacties

4 jaar geleden

Niet veel meer eigelijk 😅 🙈

VRIEND

4 jaar geleden

Nu hij wat groter is heb ik hem in de kinderstoel gezet, dat vindt hij ook erg leuk. Dan leg ik na het eten wat speelgoed erbij en vermaakt hij zich ook een tijd. Ik kan er dan lekker bijzitten met een kop koffie! Wel af en toe bukken om alle op de grond gegooide dingen op te rapen ;) vaak loop ik ook een rondje door het huis met hem op de arm, vindt hij ook interessant allemaal! Verder heb ik nog de 'playfully' app met per dag vijf activiteiten die je kan doen :) maar verder dezelfde dingen als die je noemt, haha. Hier slaapt hij ook niet zoveel..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Die van ons wil niet op schoot of stil zitten. Ze kruipt het hele huis door en probeert zich op te trekken. Af en toe blijft ze even ergens hangen, maar gaat dan al snel weer door. Wandelen vind ze niets en slapen ook niet 😅

4 jaar geleden

Reactie op AHo

Die van ons wil niet op schoot of stil zitten. Ze kruipt het hele huis door ...
Haha klinkt als onze dochter 😂

4 jaar geleden

Deze dingen doen wij ook met dochter van 7 maanden. En ook veel met haar knuffelen, boekjes lezen, spelen samen. De ‘Hey baby’ kalender is echt een aanrader.

4 jaar geleden

Hier ook zo'n korte dutten. Dat beperkt je effectief in tijd voor huishouden he 😅

4 jaar geleden

Hier ook zoiets, maar heb ook nog een eigen bedrijf waar ik voor probeer te werken. Je kunt je voorstellen hoe stoffig het soms is hier 😖

4 jaar geleden

Reactie op Valerisan

Nu hij wat groter is heb ik hem in de kinderstoel gezet, dat vindt hij ook ...
Die app ga ik proberen!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor, alleen onze kleine meid vermaakt zich gerust een uur achterheen in de box. Hebben twee speel kleden eentje met geluid die is ok favoriet. Soms rustig ik de wipstoel met een speeltje. Ik probeer af te wisselen box, speelkleed, wipstoel.

4 jaar geleden

Hier vindt ze het fantastisch om in de eetstoel te zitten ! Ze speelt er dan eventjes in met speelgoed of ze krijgt stukjes fruit of brood of groenten en daar amuseert ze zich ook lang in 😅
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Oh ik ben zo blij dit te lezen, wij hebben namelijk precies hetzelfde maar blijkbaar is het heel normaal 😅. Geen tips hiero, i feel you!!

4 jaar geleden

Ooo precies hetzelfde hier! Alles is maar kort leuk en ze wil vooral veel vermaakt worden. Ook die korte slaapjes haha.. Alerte baby’s eigen denk ik.

VRIEND

4 jaar geleden

Dochterlief tijgert het huis door, de kat achterna, alles is interessant, vooral waar ze niet aan mag, dus eigenlijk houdt ze ons vooral bezig met het redden van kat en plant 🙈. Geen box hier en wipstoel is helemaal not done. Dochterlief zit nooit een sec stil tenzij ze slaapt. Ik wandel wel iedere dag 1,5uur in het bos met haar in de draagdoek. Dit vindt ze wel leuk want dan ziet ze veel. Verder betrek ik haar in het huishouden. Als ik stofzuig, zit ze in de Ringsling en dat vindt ze helemaal te gek. De was in het machine doen, doe ik met haar op de arm. Dan mag zij het bakje dicht schuiven. Ze heeft van de grootouders een kruipparcour gekregen en dat vindt ze ook heel leuk, maar vraagt nog veel oefening. Met papa speelt ze ook graag. Hoe wilder, hoe liever. Hij gooit haar in de lucht en houdt haar ondersteboven en dan giert ze het uit van de pret. Verder amuseert ze zich kostelijk met eten a la Rapley. Avocado kneden is haar nieuwe hobby. 🙈

4 jaar geleden

Zelfgemaakte activitycenter 😎

4 jaar geleden

Als ik ga douchen neem ik ze weleens mee. Ik leg een speelmat naast de douche of zet ze in een wipper. Ze vind het leuk om te kijken want het is weer eens wat anders ook een andere omgeving en ik kan rustig douchen

4 jaar geleden

Wij hebben hier ook een korte slaper overdag. Hoe zit het bij jullie snachts?

4 jaar geleden

Reactie op 07mei2020

Wij hebben hier ook een korte slaper overdag. Hoe zit het bij jullie snacht ...
In de avond slaapt hij meestal rond 19.30, dan meestal 1x wakker na 45 minuten en slaapt dan tot +/- 02.00, wil dan een flesje. Daarna slaapt hij als we geluk hebben nog tot 07.00 uur. Afgelopen nachten niet helaas, na het flesjes in de nacht, elk uur wakker. Bij jullie?

4 jaar geleden

Wat wij doen? Pfff ik vind het steeds leuker worden dat wel 😬 7 uur -08:15 eten geven in ons bed en spelen met hem in bed. Dan zet ik hem in het eetstoeltje en ruim even de keuken / woonkamer op. Elke keer speeltje op z’n blad leggen en even zingen etc. Hij is trouwens de enige die mijn zangkwaliteiten waardeert 🥰 al gilt die de laatste dagen wel wat meer 😳🤔 Rond 9 uur fruithapje. Geniet ik zelf echt van. Zo leuk om hem eten te geven. Dan in de box of even voor de tc of we gaan FaceTimen 😬 Rond half 10 flesje en naar bed. Als ik geluk heb dan slaapt die door en kan ik of wat huishouden doen of even slapen. Rond 12 uur boterham(genietmomentje) en daarna meestal wandelen. Ben herstellende dus probeer sowieso een half uur mee te pakken. Meestal leg ik ook hem ook even in de box Max 15 min. Wandelen kan echt lang duren. Hij geeft geen krimp. Middag pakt die ook 1of 2 uurtjes slaap. Morgen haal ik versterking. Komt mijn nichtje, kan ze hem even vermaken😬 en meestal in de eetstoel, vindt die top. Of in stoel voor het raam, kan hij naar buiten kijken. Ook heel leuk 😬

4 jaar geleden

Reactie op Suusje9

Dochterlief tijgert het huis door, de kat achterna, alles is interessant, v ...
Zo leuk om te lezen, had ik kunnen schrijven. Volg je natuurlijk ouderschap?

4 jaar geleden

Als ik een goede tip heb meegekregen dan was het wel: doe het huishouden terwijl de baby wakker is zodat zijn rustmonenten ook jouw rustmomenten zijn. En idd stofzuigen vindt hij fantastisch en bij het vouwen van de kleren neem ik zijn stoeltje mee in de washok. En kan hij kijken en heb ik ook vermaak 😬